Inlägg från: Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

molly50 skrev 2018-05-15 13:07:52 följande:
    Men du straffar ju dina äldre barn för vad ditt ex har gjort! Förstår du inte det?
    Om dina barn betydde något för dig så hade du kämpat lika mycket för att få delad vårdnad om dem som du gjort,och gör,med din lillskrutt.
    Du har fortfarande inte svarat på vad du ska göra om din lillskrutt skulle bli sjuk och behöva blod eller ett organ från ett syskon t ex.
    Skulle du då fortsätta ljuga för din fru och din lillskrutt om att du har 2 barn sedan tidigare?
    I så fall är du bortom all hjälp.
    Blir lille skrutt sjuk så kan släkt och närstående hjälpa, på samma sätt som syskon, det är inte säkert syskonen vill/vågar hjälpa även om dom var närstående,organ är inte säkert heller dom kan ge, beror på blod tryck o andra faktorer, släkt går inom samma.
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 14:20:27 följande:
    Ja, jag hoppas fortfarande att ts hittar på alltihop. För om det stämde hur skulle den här höginkomsttagaren ha tid att sitta och skriva så mycket i en tråd på Familjeliv (en vanlig vardag)?!
    Han borde ju hålla på att jobba ihop alla pengar, springa på affärsmöten, placera aktier och planera framtida arv istället. Har också svårt att tro att alla släktingar och vänner på hans sida, tycker att han agerat rätt mot sina äldre barn när han helt eliminerat dem ur sitt liv nu när han fått en andra chans. Om det varit bara ett ex,, men barn brukar släktingar vilja ha kvar i släkten i synnerhet far- och morföräldrar (som det där med ts mor och lägenhetsplanering och framtida arv). Hur många trådar har man ex inte läst på det temat, om mor- och farmor som inte får träffa sina barnbarn i tillräcklig omfattning?

Det fascineras jag över.

Om ts historia stämmer börjar jag nu nästan tycka synd om hans nya fru och barn för vilken chock de kommer att få när de får veta om hans oärlighet. En sådan man skulle jag sedan aldrig kunna lita på.
    Oftast är det vanliga arbetare som jobbar mycket, personlig assistenter/sjuksköterskor, usker, små chefer,vanliga arbetare.
    Myten lever starkt kvar att företagarna jobbar mest, men inte någon av mina vänner, alla har gått ner i tid, även jag.
    Anonym (Underhåll) skrev 2018-05-15 14:08:12 följande:

Det jag mest fascineras av är hur din nya fru i över 6 år kan ha ungått att du betalar ett högt underhåll. Med tanke på hur rik du är lär det ju vara mer än 3000 i månaden och jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte en enda gång på sex år, eller när man skaffar barn tillsammans kan se detta.

Underhåll gå på autogiro, FK skickar bara 1-2 utskick per år.

3446 kr drar den i månaden. vilket är billigt i jämförelse vad en tonåring kostar.

Frun betalar ingen hyra, nybyggt villa boendekostnad total ca 5000 kr i månad, inkl värme, försäkring ,bredband,el.
    Regndamen skrev 2018-05-15 20:09:36 följande:
    Vad gör du om dina äldsta barn blir sjuka då? Skrattar åt dem och tycker det är rätt åt dem? Om de båda dör hade allt blivit ännu bättre kanske?
    Det jag vet är att den yngre av syskonen vill verkligen träffa mig, hon fick aldrig göra något val, domaren tyckte vi skulle dela på barnen men ex vägra, yngsta uttryckte att hon ville fortsätta umgänget, men soc tyckte det skada den äldre, mitt ex oxå, hon fortsatte komma fast den äldre inte ville komma, den äldre blev jätte lessen över det och då stoppades allt umgänge, hon börja fundera på det i skolan, hamna i egna tankar, börja undvika vuxna lärare, blev allmänt tyst, kom efter i inlärning , hon hade svårt o koncentrera sig , tankarna var över allt.

Lösning för soc var att stoppa allt för den äldres skull.

Jag påpeka PAS  för soc, ( Canada Svensk skrev om tidigare att det existerar i andra länder)
    Soc påpeka att dom inte får röra i ämnet i Sverige,inte ens prata om det.
    Under mötena med soc så satt chefen för soc med, när jag la mobilen på bordet våga dom inte prata, utan gick bara på standard frågor, handläggaren ringde upp mig två gånger, bad mig backa, annars skulle hon se till att jag aldrig får träffa dom igen.
    Skulle PAS  få användas i Sverige så hade jag fått ensamvårdnad om tjejerna, därför frågade domaren varför mitt ex gör som hon gör.

Eftersom hon är kurator så tog soc det säkra kortet, ett barn är kraftigt allierad till mamman, mår dåligt över det, bästa sättet att få henne och må bra igen, är och bryta allt umgänge.

Mitt ex kommer aldrig ge sig, hon är själv utsatt för liknande av hennes mamma, jag kom hennes pappa nära.
    När hennes pappa dog, lämna han inget arv efter sig, han var högt uppsatt person, samt politiker, bodde enkelt, fanns alla förutsättningar för en mycket god ekonomi, visa sig allt var borta allt,
    Där börja min funderingar på arv, hur kunde han trolla bort alla pengar?, vet att han var sin bror nära (deras familj), det gjorde att även jag hitta lösningar.
    Vill du rikta ditt arv så är det via släkt o närstående, finns ingen lag som kan stoppa det om du sköter det snyggt, gav ett exempel på lägenheten.
    Regndamen skrev 2018-05-15 21:08:35 följande:
    Vad har detta med saken att göra? Inget.

Hade det varit bättre för dig om dina äldre barn dog? Önskar du att de dog?
    Förstår inte frågan?
    Vem önskar död åt någon? inte jag, jag har sagt att dom har det bra.dom var glada när dom ringde, verkade må bra.allt verkade flyta på fint.

Glad att dom har det bra :)) 
    Regndamen skrev 2018-05-15 21:43:35 följande:
    Om de dör kommer du troligen aldrig bli avslöjad som den lögnare du är. Vore inte det bra?

Få inga ideer bara.
    Avslöjad????

Mitt ex kommer se till att dom aldrig träffar mig, det gjorde hennes mor mot hennes pappa oxå, sett det på nära håll, hon kommer aldrig sluta, det gjorde inte hennes mor heller, hon höll på ända tills hennes pappa dog.

Du undrar om jag har någon bitterhet, verkar det som det?

Tyvärr har ingen bitterhet, lever inte mitt liv på vara bitter.
    Har fått ett nytt liv.

Som jag berättat jag är inte ensam om det här i Sverige, det är jätte vanligt, men folk förstår inte grunden till varför det blir så, att en pappa går vidare, startar ett nytt liv.

Låt inte någon annan förstöra ditt liv, det är för fan mitt egna jobb!
    molly50 skrev 2018-05-15 21:47:57 följande:
    Fast syskon brukar ofta vara de bästa donatorerna.
    Hur skulle du göra om din lillskrutt blir sjuk då?
    Strunta i att ta kontakt med dina andra barn för att slippa ta ansvar för dem?
    Jag har en stor släkt, funkar lika bra som syskon/släkt.då menar jag "stor", min mamma är uppväxt som laestadian, hon var äldst av 13 syskon, hon gick ur religionen som 16 åring, fick min bror, sedan min syster, sedan mig som 20 åring, vi var första av 3 barnbarn mormor fick, mamma gifte om sig vid 40 o fick en son till, han är mormors 50 barn barn, det här är 20 år sedan, hur många barnbarn fick mormor? sedan alla barnbarns barn, tror inte du kan hitta en större släkt, du kan inte hitta bättre människor om du söker hjälp för sjukdom o hjälp inom det, några är läkare själva.
    molly50 skrev 2018-05-15 22:10:41 följande:
    Jo,men har man inte samma blodgrupp så spelar det ingen roll hur stor släkt man har.
    Syskon brukar vara de bästa när det gäller t ex benmärgstransplantation.
    Det vet jag av egna erfarenheter när min pappa blev sjuk.
    Man efterfrågade då hans syskon.
    Så om dina äldre barn skulle vara de som passar bäst så skulle du ändå välja någon annan för att slippa ta konsekvenserna av dina lögner?
    Har du några 100 st att välja mellan som är släkt så är chansen ganska stor o hitta rätt, då pratar jag barn mellan 10 och 20 år.

Ni verkar gå hårt på om jag är bitter på barnen? nej det är jag inte

Som verkligheten ser ut idag, finns massor av skilsmässo fall o familjer i Sverige, många har barn, även barn igen i en ny familj, så det är inget konstigt.
    Har du ett bra liv och levt länge tillsammans så händer ingenting den dagen det kommer fram,tjejerna kommer inte flytta in o ta över skruttens liv.  Finns det kärlek och närhet , det är så jag lever nu.så jag kommer fortsätta leva, blir aldrig arg, grinig,sur, efter det jag gått igenom har förändrat hela min syn på livet, man har bara ett, var glad och lev livet, var glad att man är frisk.man ser det lilla i livet gör det stort.

Det som varit har varit och påverkar inte mig mer, jag har jobbat mig igenom det.

Prova själv vara glad o positiv en dag, se responsen du får från andra människor, se vilken skillnad du gör på din omgivning.
    molly50 skrev 2018-05-16 09:39:41 följande:
    Ja,men du skuldbelägger ju faktiskt dina barn när du säger till dem att de själva har valt att inte ha kontakt med dig.
    Sen lägger du dessutom skulden på ditt ex och soc för att ni inte har någon kontakt.
    Du tar inget som helst eget ansvar för dina egna handlingar.
    Du fick en ny chans att träffa dina barn,men valde att inte göra det.
    Sen skyller du på att ditt ex aldrig skulle tillåta barnen att träffa dig.
    Men barnen är ju nu 16 och 18 år gamla och kan själva bestämma om de vill det,.
    Varken ditt ex eller soc kan hindra det.
    Det är bara du själv som står i vägen nu. Men det medger du inte.
    Du har levt med de här barnen längre än med din lillskrutt så jag kan ärligt talat inte förstå hur du bara kan glömma dem,sluta älska dem och gå vidare.
    Det låter väldigt känslokallt.
    Jag kan bara hoppas att dina barn själva tar kontakt med din fru och berättar att de finns.

Jag har det bra och är lycklig med min lilla familj.
    Men skulle vi mot förmodan gå skilda vägar så skulle jag aldrig sluta kämpa för mina barn.
    Att inte få ha gemensam/delad vårdnad om dem skulle gör mig olycklig om något.
    Ja håller med dig, hela historien är tragisk, det sorglig för alla inblandade, jag kanske inte för mitt ex, hon är kanske lycklig.Hon känner sig säkert nöjd med vad hon gjort , att hon uppfostrat dom själv, rent av skrytigt hur duktig hon är som fixa allt med soc, tingsrätt osv för att vinna, hon känner sig som en vinnare!

Ska vi alla inte glädjas för hennes skull :))

Jag fick flytta, starta om livet, lära mig hantera sorgen, lära mig leva utan barnen.

Men någon där uppe gav mig en ny chans, jag tog den, en ny kärlek, ett nytt barn, ett nytt liv.

Låter bra att du oxå är lycklig, att du har rätt tänk ang dina barn, att du väljer delad umgänge ifall ni går isär, du tänker rätt med dina barn.
    Du verkar förstå vilken sorg det blir ifall du inte fick vara med dom.

Mina barn får komma senare i livet när yngsta är myndig, innan dess skyddar jag min familj med alla medel, jag vet vad den gamla familjen gjort mot mig, dom spåren försvinner aldrig, så länge mitt ex står för deras boende och lever med dom får dom inte komma, jag skyddar mig mot henne, hon får inte veta något om mitt nya liv,barn ,familj. Det hon har gjort går inte o förlåta!
    Anonym (Men herregud människa) skrev 2018-05-16 18:36:15 följande:
    Dina äldsta barn är myndiga nu och kommer närsomhelst få flytta hemifrån. Träffa dem. Introducera dem för din yngsta. 

Jag säger det igen ts - jag är i den situationen som din yngsta är i. Det är inte kul att få veta att man har förlorat så många år och en syskonrelation på grund av någonting som hände i sin ena förälders förflutna.... 
    Vi har pratat om det, att dom hör av sig nästan ett decennium senare, då spelar inte något år till någon roll.
    Bara för att dom hör av sig nu, menas inte att vi ska ses direkt.
    Är helt övertygad att det kommer fungera sedan oxå, är inte ens orolig för det.
    Nu bor jag som sagt långt ifrån dom.
    Vi kommer hinna dit, vi börja med en sak i taget.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !