Regndamen skrev 2018-05-15 20:09:36 följande:
Vad gör du om dina äldsta barn blir sjuka då? Skrattar åt dem och tycker det är rätt åt dem? Om de båda dör hade allt blivit ännu bättre kanske?
Det jag vet är att den yngre av syskonen vill verkligen träffa mig, hon fick aldrig göra något val, domaren tyckte vi skulle dela på barnen men ex vägra, yngsta uttryckte att hon ville fortsätta umgänget, men soc tyckte det skada den äldre, mitt ex oxå, hon fortsatte komma fast den äldre inte ville komma, den äldre blev jätte lessen över det och då stoppades allt umgänge, hon börja fundera på det i skolan, hamna i egna tankar, börja undvika vuxna lärare, blev allmänt tyst, kom efter i inlärning , hon hade svårt o koncentrera sig , tankarna var över allt.
Lösning för soc var att stoppa allt för den äldres skull.
Jag påpeka PAS för soc, ( Canada Svensk skrev om tidigare att det existerar i andra länder)
Soc påpeka att dom inte får röra i ämnet i Sverige,inte ens prata om det.
Under mötena med soc så satt chefen för soc med, när jag la mobilen på bordet våga dom inte prata, utan gick bara på standard frågor, handläggaren ringde upp mig två gånger, bad mig backa, annars skulle hon se till att jag aldrig får träffa dom igen.
Skulle PAS få användas i Sverige så hade jag fått ensamvårdnad om tjejerna, därför frågade domaren varför mitt ex gör som hon gör.
Eftersom hon är kurator så tog soc det säkra kortet, ett barn är kraftigt allierad till mamman, mår dåligt över det, bästa sättet att få henne och må bra igen, är och bryta allt umgänge.
Mitt ex kommer aldrig ge sig, hon är själv utsatt för liknande av hennes mamma, jag kom hennes pappa nära.
När hennes pappa dog, lämna han inget arv efter sig, han var högt uppsatt person, samt politiker, bodde enkelt, fanns alla förutsättningar för en mycket god ekonomi, visa sig allt var borta allt,
Där börja min funderingar på arv, hur kunde han trolla bort alla pengar?, vet att han var sin bror nära (deras familj), det gjorde att även jag hitta lösningar.
Vill du rikta ditt arv så är det via släkt o närstående, finns ingen lag som kan stoppa det om du sköter det snyggt, gav ett exempel på lägenheten.