Inlägg från: Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

molly50 skrev 2018-05-17 09:46:46 följande:
    Jag påstår inte att ditt ex har gjort rätt. Det är det väl ingen här i tråden som har gjort.
    Det är helt fel att undanhålla sina barn från den andre föräldern såvida det inte förekommit missbruk eller misshandel av någon form.
    Jag förstår att det har varit en stor sorg för dig.
    Men problemet är ju att du inte verkar ha kämpat tillräckligt för att visa att du är fullt kapabel att ta hand om dina barn.
    Istället så vänder du dem ryggen och ger upp.
    Och när de sen hör av sig och vill träffa dem så avvisar du dem igen.
    Vad dina barn känner verkar du inte bry dig om. Du bryr dig bara om dig själv.
    Det är bara jag,jag ,jag i allt du skriver.
    Du måste inse att du straffar dina barn pga vad ditt ex och soc gjort,med dina egna handlingar.
    Det spelar ingen roll vad ditt ex,hennes familj eller soc har gjort mot dig tidigare.
    Är det så illa så är det något du borde ha försökt bevisa för soc.
    Att försöka förhindra umgänge med den andre föräldern brukar inte vara till fördel för den föräldern som gör så.
    Istället gav du upp.
    Och nu försöker du ursäkta det med att du vill skydda din nya familj.
    Hör du inte själv hur illa det låter?
    Vad är det du försöker skydda din familj ifrån?
    Tycker du inte heller att ditt yngsta barn,din lillskrutt, har rätt att få veta att det har syskon?
    Jag hoppas,som sagt,att dina barn tar kontakt med din fru och din lillskrutt så de får veta att de finns och att du har ljugit om dem hela tiden.
    Det har du förtjänat!
    Varför träffar jag inte barnen?

Du verkar inte ha kämpat säger du, som jag visat så finns det fler sätt och vinna på, många tror att lagarna inte går och gå runt, men som jag visa med exempel arv, så ser ni hur lätt jag gjort för att gå runt arvslagarna och styrt över mitt arv på skrutten,skickar pengar en annan väg, det är så ex gjorde när inte första vändan i vårdnadstvisten/tingsrätten fungerade, då tog hon en annan väg, då når man sina mål, hur än oetiskt  det än må vara, så kan man använda sig av det.

Vad händer när man förlorar på det sättet?

Folk förstår inte hur man förlorade vårdnadstvisten, dom flesta tror det är något fel på en, eller att man gjort något,eller att man är en usel förälder.
    Det ser du här på FL , hur många skriker det rakt ut, den här linjen är full av dom, folk som har förakt, en annan syn och kan inte förstå andra vägar i rättssystemet , dom tror det bara finns en väg, precis som arvslagarna, det är "omöjligt" o göra någon arvlös, jag vissa hur lätt det är o styra om arvet.

Därför flyttade jag för alla fördomar , när man råkat ut för något som jag gjort , en enorm sorg, ska jag behöva försvara mig mot fördomar, från folk som inte kan nästa nivå i rättssystemet, dom som inte kan kombinera lagar och system, se luckor och använda sig av dom.
    Just för alla fördomar så berättade jag inte till någon om barnen i min nya stad, folk förstår inte, jag vill inte behöva förklara för folk som inte förstår, år efter år, utan behövde starta om livet, en ny start.

Kanske blir som många säger, min fru kanske inte kan ta det, att jag har andra barn.Bra att alla på pekar det, gör att min beslut blir att inte träffa barnen, varför ska dom förstöra en familj till.
    Har funderat hur det umgänget ska se ut nu när dom är stora, ska vi träffas till midsommar, sedan för att ses till jul, har förstått att det umgänget inte blir stort nu när dom är vuxna, så lika o leva med min andra chans istället, vara lycklig i den nya familjen .
    Anonym (Nä) skrev 2018-05-20 01:53:26 följande:
    Hans nya fru har dessvärre inte en aning om att han ljugit om sitt förflutna. Hon vet inte att han har två barn som han tog hand om i nästan 10 år, och sen förnekade sina egna barn...

TS är sjukt besatt av tanken att hämnas på sina barn genom att försöka undanhålla dem arv i framtiden.

Du gottar dig i att göra dina barn arvslösa, men har du inte tänkt tanken att de kanske inte vill ha något från dig?
    Varför gav jag upp barnen och sluta tvista?

När du kommer till en lojalitets tvist, barnet har blivit allierat med mamman. du får en myndighet som du måste bråka med ut över rätten att den yngre ville fortsätta träffa mig, när du måste även försvara dig mot en myndighet, då ger man upp, det gör dom flesta, för myndigheten behöver inte svara tillbaka, dom kan dra ut på tiden och skapa avstånd mellan dig och barnen, tillslut är man en främling för sina egna barn.

Varför väljer jag och inte träffa dom nu?

Min fru jag fått barn med, har ett barn sedan tidigare, jag följer det barnet och ser hur jag tagit över pappa rollen för denna tjej.
    Hon har oxå tappat sin pappa via en vårdnadstvist, den pappan valde också o flytta, först träffades dom lite sporadiskt för att sedan aldrig ses.
    Jag ser hur min roll för den tjej är viktig, att jag blivit en faders gestalt för henne, med andra ord jag har helt tagit över pappa rollen och fyller ut den saknad hon har för sin bio pappa. den pappan är så gott som raderad ur hennes liv just nu.
    Det samma gäller min tidigare barn, visst har dom en undran vem jag är, men dom har också en "ersättnings" pappa.
    Sista samtalen jag hade med psykolog, prata vi just om ersättnings förälder , hur det kan komplettera saknaden av en förlorad förälder, detta samtal ägde rum för 5 år sedan.
    Jag har valt att inte fråga min fru om omständigheterna till varför hennes barn inte träffar sin pappa, på samma sätt håller hon borta en sanning för mig, Detta är till er som undrar vad händer ifall hon får reda på mina "andra" barn.

Arv och sådant är något mina andra barn aldrig kommer veta, dom kommer se den dagen den faller ut att deras biologiska pappa inte hade några pengar, eller det är vad dom kommer o tro,dom kommer inte förstå att den var riktad/reglerad redan långt bak i tiden.
    Det är inget jag gottar mig i, jag gör det för att jag kan göra så, jag kan bestämma vem som ska ha arvet, precis som mitt ex gjorde med min chans att få vara en del i mina barns uppväxt.
    molly50 skrev 2018-05-20 12:35:59 följande:
    Men om din nya fru har gått igenom samma sak som du så förstår jag faktiskt ännu mindre varför du inte berättar för henne om dina barn?
    Hon kanske rentav kan ha lite förståelse.Däremot kan hon kanske ha lite svårare att förstå varför du har ljugit om det.
    Hon har,åtminstone.varit ärlig med att hon har barn sedan tidigare.
    Hon har inte förklarat varför hennes tjej inte träffar pappan, varför pappan flyttat, varför hon valde vårdnadstvist för att få bor han.

Inget jag behövde fråga heller, jag förstod varför,har gått liknande väg som den pappan gjort.
    Vi har valt och leva i "nuet" släppa allt gammalt bakom och leva vårt liv, finns ingen gott i och leva och älta i det som varit,finns nuet och en framtid. där lever vi.
    molly50 skrev 2018-05-20 14:22:13 följande:
    Nej,men hon har varit ärlig om att hon har barn sedan tidigare. Till skillnad från dig.
    Det är nog ingen som tycker att du behöver dra upp ditt livs historia för att du berättar om dina barn.
    Bara att du berättar att de finns.
    Om inte annat så för ditt yngsta barns skull.
    Hur tror du att det kommer att kännas för henne när hon blir större och får veta att hon har syskon som du inte har berättat om?
    För den risken finns alltid.
    Många är naiva i sitt tänkande, dom tror mammans handlande kommer straffa henne i slutändan, spara sms och visa för barnen hur hon förskjutit dig från deras liv.
    Verkligheten är oftast en helt annan, när man växer upp med en förälder så håller man hårt om den föräldern, av den enkla anledning för att det är just den enda man har kvar, det är den föräldern man har sitt liv med, man har sina minnen, sin uppväxt med,
    Barn vart en förälder har dött så glorifierar oftast barnen den förälder som gått bort,av den enkla anledning att den kvarvarande föräldern pratat gott om hen.

Detta händer sällan när man haft en svår vårdnadstvist, där barnen tvingas välja förälder, vissa har en förälder som bor i samma stad, men ändå ingen kontakt,den personen får oftast ett agg riktat i mot sig.Där det har vänt så förskjuter dom den andra föräldern, men oftast för att det inte har varit någon bra förälder.
    Jag har tagit hjälp med detta ,jag har frågat folk som har gjort liknande, jag har frågat vuxna barn som varit med om detta, jag har läst enormt mycket.
    Det som hände mig , är det vanligt, ja tyvärr jätte vanligt,nästan satt i system, Många av föräldrar som råkat ut för detta, är helt vanliga människor, några har gått vidare exakt som jag gör,  "kanske du har en på ditt jobb"? , en charmig kille, jätte trevlig o social, har ett ungt barn, han är jätte bra och fin mot sitt barn/familj, men han bär på en hemlighet du inte vet om, han ett barn han inte träffar!
    Vanligaste en mamma gör är och berätta vilket svin pappan var, så försvarar hon sitt handlande, 7 av 10 gånger. den procent som är kvar har oftast drog problem, misshandlar eller något annat. eller helt enkelt lämnat barnen.

Den dagen mitt barn får reda på att hon har syskon, gör jag exakt som mitt ex gjort, berättar att dom barnen valde bort pappa, dom gjorde pappa riktigt illa, därför lever jag tätt med min skrutt, därför bygger jag så starka band, hon kommer inte förstå varför dom valde bort mig, snarare förskjuta dom.

Om jag inte berättar grundligt förstår inte folk, varför. som sagt många är naiva för verkligheten.
    Regndamen skrev 2018-05-20 14:28:33 följande:
    Okej, men då vet du att om du och din fru gör slut kommer hon starta en vårdnadstvist med dig och du kommer förlora ett barn till. Det var ju så hon gör.
    Första gången var jag naiv som dom flesta, trodde på lagarna vi har, läste och satte mig in i vårdnadslagarna, titta helt omöjligt och vinna.
    Nu är jag mer förberedd och har ett enormt kunnande, jag kommer se direkt vilket håll allt lutar åt, skrutten kommer inte välja bort mig, snarare välja mig, men jag kommer inte förskjuta mamman från skrutten, även om jag vinner.

Alla som är ute "andra" vändan vet hur svårt det är att träffa rätt inom kärlek, att hitta en seriös livs partner, det är inte lätt, inte som det var i 20 års ålder, utan det är riktigt svårt, om du hittar rätt så håller du verkligen hårt om den personen, du kämpar för kärleken, tror inte vi kommer skilja oss.

Mitt kunnande är så vidsträckt att experter inom arv och liknande,,, jag skickar upp dom på läktaren, många har sagt att det är helt omöjligt o göra särkullbarn arvlösa, när jag berättat hur jag går tillväga har dom tappat hakan, "har aldrig hört något liknande"
    Dom har tappat hela deras försvar och insett ,det finns luckor,inget system är vatten tätt!
    Rudbeckius skrev 2018-05-20 16:23:38 följande:

Jag förstår dig nog mer än de flesta som kommenterat och jag instämmer i ditt resonemang nästan hela ditt senaste inlägg men inte inte alls när du aktivt för ditt ex ondska vidare just i de ögonblick du stänger dörren för dina stora barn som nu vill snacka med sin pappa och att du tänker svartmåla dessa barn flr ditt allar yngsta barn den dag det kommer att fråga.

Jag vet att ditt ex inte kommer att straffas för den skit som hon och många andra av hennes sort gör. Jag ver att Soc med flera systematiskt motarbetar och krossar bra pappor, men du behöver inte vara en skitstövel mot samtliga dina tre barn som hämnd mot Socialen och den korkade elaka mamman? Alla säger till dg här på forat. Du har fått en grym ologisk låsning. Gå till terapeut och bearbeta klart din sorg och sök försoning med alla dina barn. Lillskrutten har allt rätt att forma relation till storasyskon på egen hand utan att pappa viskar giftiga ord i hennes öra.

Fast jag svartmålar inte barnen, det jag berättar är sant, den äldre flickan valde bort pappan, finns svart på vitt.
    Skrutten har rätt och få veta sanningen, hela sanningen. ifall det hamnar där, skrutten ska inte behöva undra varför dom syskonen inte funnits med i bilden.
    Anonym (Går igenom delvis likadant) skrev 2018-05-20 16:47:12 följande:
    Om alla våra kommentarer ska rinna av som vatten på en gås - varför då ens uppta tid här? Rent slöseri.
    Finns inga linjer om pappor, hur och varför dom försvinner ur ett barns liv?, ingen skriver om det, mest barn och mammor som skriver att deras pappa försvunnit/lämnat, linjer om barns som söker sina fäder, finns bara deras sida av berättelsen, skriver för att det finns en annan sanning bakom allt, att det finns gott om mammor som aktivt förskjuter en pappa ur barnens liv, vad det får för konsekvenser, varför försvinner en pappa?, varför kommer han inte tillbaka?.
    Uppenbart gott om läsare så varför sluta,kanske dags nu, nu finns den ute, så tack alla att jag fick framföra varför, visa att arv inte alls är omöjligt och rikta bort från särkullbarn, ingen har skrivit om det förut, många har undrat , trott det är omöjligt, jag visa att det är inte omöjligt, utan ganska enkelt.
    Regndamen skrev 2018-05-20 17:04:30 följande:
    Anser du att man borde sänka myndighetsåldern till 10 år?
    Myndighetsålder har inget och göra med mognadsålder när ett barn får välja förälder.
    Många har en förutfattad mening att mognadsålder gäller från ca 12 år, men enligt lag gäller den från 6 års ålder.

Hur avgör rätten/socialtjänsten att en 8-10 åring är mogen för beslutet att välja förälder,
    Soc gör så att dom ser hur tydligt ett barn svarar på varför barnet inte vill bo hos en förälder, svarar barnet jätte tydligt, kan även formulera varför dom väljer som dom gör så räknas det som moget.
    Soc får inte ta hänsyn till om barnet fått det inövat eller om mamman lärt barnet vad hen ska berätta, soc får inte göra någon bedömning ifall barnet är allierat eller påverkat av umgängessabotage .
    Man kan träna sitt barn innan man ska till soc, man har rätt och sitta med sitt barn under utfrågningen ,(den som oftast är utövaren av umgängessabotagen).
    Regndamen skrev 2018-05-20 17:57:11 följande:
    Nej, barn får bestämma när de fyller 18. Inte tidigare.

Vad är det för fel på dig?
    Just innan jag bestämde mig för att flytta från stan o starta nytt liv.

Jag mötte mina barn utanför en mack, barnen hoppade ur mammans bil och ropade pappa,pappa, mamman skynda sig o knuffa in dom i bilen, igen, barnen fick inte komma fram och hälsa,jag fick inte hälsa på dom.

Jag tog upp detta med soc, först nekade mitt ex att det hänt, men den äldre dottern berätta att det hänt för soc, då ändrades historien till att hon skyddade barnen så dom inte skulle bli påkörda, rent skit snack, var en parkering och inte många bilar där.

Vad får man för bokstavs kombination av sådant? en helt egen ADHD?, eller har du någon bättre förklaring, vad har mammorna för bokstavskombination som gör något sådant? har dom en egen? Vilka spår lämnar en sådan händelse bakom sig? för mig för barnen?Hur går man vidare?

Visst är det lätt o skrika vad har du för fel? har du upplevt något så hemskt i ditt liv?
    Regndamen skrev 2018-05-20 19:36:02 följande:
    Ändå skyller du på barnen att du stack? Du anser att barnen förstört din familj?

Det är något allvarligt fel på dig. Du verkar inte kunna uppleva kärlek som de flesta andra människor. Har du en personlighetsstörning?
    Förstår att du är en singel kvinna, funderat på söka jobb på soc?, du skulle passa in där, du verkar ha meriterna i dina uttalandena. 

Jag anser att den familjen och soc höll på knäcka mig totalt, soc förstod efter dotterns uttalande att mamman utöva umgängessabotage, då blev chefen för soc inkopplat och hon satt med vid varje möte där efter, dom förstod vad som hänt och vad som händer, vad mitt ex gör.
    Dom vet att enda domslutet som blir resultat av det är ensamvårdnad för mig, soc dröjer med att svara, dom går över tiden med två månader, rek tid 4 månader, där efter är historien ändrad, till skydda barnen så dom inte blir överkörd, vad den yngre dottern sagt var helt nerkortat.'

Har alla känslorna intakt, lät mig och sortera bort det som hänt, fått lära mig o leva utan barnen, större delen av deras uppväxt, tiden läker all saknad, den växer när du får en ny chans, där kommer all kärlek, man upplopp o leva i nuet, den nya familjen får allt, kärlek,tid, upplevelser,minnen,närhet,tillit.

Är det någon som ska rubba eller såra mig så är det den gamla familjen, gå in och rota i det förflutna riva upp allt som hänt, så är det bara dom som kan väcka dom känslorna igen,därför avvaktar jag med att träffa dom.alla har rätt till ett lyckligt liv.

Tjejerna berätta att dom var glada och mådde bra när dom ringde. bra det räcker för mig o höra. nu vet jag dom mår gott. jag mår bra, alla mår bra. lyckligt slut med andra ord.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !