Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
Det är helt fel att undanhålla sina barn från den andre föräldern såvida det inte förekommit missbruk eller misshandel av någon form.
Jag förstår att det har varit en stor sorg för dig.
Men problemet är ju att du inte verkar ha kämpat tillräckligt för att visa att du är fullt kapabel att ta hand om dina barn.
Istället så vänder du dem ryggen och ger upp.
Och när de sen hör av sig och vill träffa dem så avvisar du dem igen.
Vad dina barn känner verkar du inte bry dig om. Du bryr dig bara om dig själv.
Det är bara jag,jag ,jag i allt du skriver.
Du måste inse att du straffar dina barn pga vad ditt ex och soc gjort,med dina egna handlingar.
Det spelar ingen roll vad ditt ex,hennes familj eller soc har gjort mot dig tidigare.
Är det så illa så är det något du borde ha försökt bevisa för soc.
Att försöka förhindra umgänge med den andre föräldern brukar inte vara till fördel för den föräldern som gör så.
Istället gav du upp.
Och nu försöker du ursäkta det med att du vill skydda din nya familj.
Hör du inte själv hur illa det låter?
Vad är det du försöker skydda din familj ifrån?
Tycker du inte heller att ditt yngsta barn,din lillskrutt, har rätt att få veta att det har syskon?
Jag hoppas,som sagt,att dina barn tar kontakt med din fru och din lillskrutt så de får veta att de finns och att du har ljugit om dem hela tiden.
Det har du förtjänat!
Du verkar inte ha kämpat säger du, som jag visat så finns det fler sätt och vinna på, många tror att lagarna inte går och gå runt, men som jag visa med exempel arv, så ser ni hur lätt jag gjort för att gå runt arvslagarna och styrt över mitt arv på skrutten,skickar pengar en annan väg, det är så ex gjorde när inte första vändan i vårdnadstvisten/tingsrätten fungerade, då tog hon en annan väg, då når man sina mål, hur än oetiskt det än må vara, så kan man använda sig av det.
Vad händer när man förlorar på det sättet?
Folk förstår inte hur man förlorade vårdnadstvisten, dom flesta tror det är något fel på en, eller att man gjort något,eller att man är en usel förälder.
Det ser du här på FL , hur många skriker det rakt ut, den här linjen är full av dom, folk som har förakt, en annan syn och kan inte förstå andra vägar i rättssystemet , dom tror det bara finns en väg, precis som arvslagarna, det är "omöjligt" o göra någon arvlös, jag vissa hur lätt det är o styra om arvet.
Därför flyttade jag för alla fördomar , när man råkat ut för något som jag gjort , en enorm sorg, ska jag behöva försvara mig mot fördomar, från folk som inte kan nästa nivå i rättssystemet, dom som inte kan kombinera lagar och system, se luckor och använda sig av dom.
Just för alla fördomar så berättade jag inte till någon om barnen i min nya stad, folk förstår inte, jag vill inte behöva förklara för folk som inte förstår, år efter år, utan behövde starta om livet, en ny start.
Kanske blir som många säger, min fru kanske inte kan ta det, att jag har andra barn.Bra att alla på pekar det, gör att min beslut blir att inte träffa barnen, varför ska dom förstöra en familj till.
Har funderat hur det umgänget ska se ut nu när dom är stora, ska vi träffas till midsommar, sedan för att ses till jul, har förstått att det umgänget inte blir stort nu när dom är vuxna, så lika o leva med min andra chans istället, vara lycklig i den nya familjen .