• Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!)

Varför kom min pappa aldrig tillbaka !

För 8 år sedan gick jag o mitt ex isär, blev en lång vårdnadstvist , sluta med att jag förlorade, vann bara varannan helg med mina barn, men mitt ex hade alla ursäkter så jag fick inte träffa dom, hon fick hjälp av soc, som handlade om att barnen mådde dåligt av umgänge med mig, soc bad mig backa bort o låta mitt ex vara enda boendeförälder, ett år gick och jag fick inte träffa dom, fråga soc igen, fick till svar vi kan inte hjälpa dig, utan det är barnens vilja och bästa att vara enbart med mamman.

Under tiden träffa jag en tjej, vi var ihop, jag berättade om att jag hade barn jag inte fick träffa, hon valde o gå, oj dömd igen, nu av en som bara gick på,att något måste vara fel på dig, förlora sina barn, finns bara dumbommar som tappar sina barn, liknande hände igen under samma år.

Valde o flytta, behövde jag starta om livet, tror ingen vet hur det känns o ha barn man inte får träffa, väl i den nya staden berätta jag inget om barnen, utan jag flytta för arbetet. 

Träffa min kärlek, hon vet ingenting om barnen, efter ett år får vi ett barn, nu är barnet 5 år och vi är ännu kära, jag har gjort allt för det här barnet, tog ut all min barnledighet o var hemma med barnet, nu jobbar jag bara mån-tos, ledig resten av tiden, ger mitt barn all tid o kärlek.

Nu efter 8 år hör mina första barn av sig, gulp en klump i halsen när jag förstår vem som är på andra sidan av telefonen,först förstod jag inte även om hon presentera sig, var när dom pratade ihop bägge barnen via högtalare, jag förstod att det var dom, jag har inte hört av dom på 8 år, nu är dom 16 o 18 år.

Dom fråga allt, varför jag försvann o flyttade, berätta att det var den äldres val,(hon valde mamma klart och tydligt, "bad" mig om att bara få bo med mamman) att jag flyttade för jag blev så illa behandlad av deras mamma, som inte lät mig träffa er, fick inte ens ringa på födelsedagar, jul afton, ingenting, bara bort struken, berätta att jag var så lessen att det inte går beskriva.

Nu vill dom barnen träffa mig, hjälp, min nya vet ingenting om dom här barnen, ingen vet något, där jag bor nu, jag har blivit så hårt dömd för dom här barnen så jag har valt att inte berätta om dom, folk för står helt enkelt inte hur någon inte får träffa sina barn, går inte o förklara, folk förstår inte. Mina föräldrar får inte heller prata om dom med mig, dom är glad att jag har en ny familj nu, dom vet hur jag mådde tiden jag inte fick träffa dom, hur barn som är mitt eget blod inte får träffa sin pappa, jag får inte träffa dom.var ett rent helvete o ta sig igenom, men väl när den nya föddes så glömde jag allt, all fokus fanns bara på det nya barnet.

Berättade inget om barnet för mina tidigare barn, dom vill träffas, men nu vet jag inte vem dom är, det är inte samma barn jag skildes ifrån, jag har inte sett dom på 8 år, varför ska dom dyka upp nu som gubben i lådan.
    Gav dom inget svar på om vi ska träffas, prata runt det, men sanningen så vill jag inte träffa dom nu,dom fick göra sitt val när dom var ung, soc stödde den äldres beslut, jag frågade om det verkligen var för deras bästa och soc sa att det är för deras bästa, och var bara för mig o acceptera. och det gjorde jag, med facit ihand hade jag fått vänta 8 år med andra ord, så glad jag bytte liv ,stad, allt.

Nu gör jag allt för 5 åringen, hon har ett sparande ut över det vanliga, hon kommer ha närmare två miljoner när hon är 20 år, en bostadsrätt betald o klar när hon väl flyttar hemifrån. allt för att fördela arvet rätt, jag ser till att hon får det mesta av mitt kapital, ännu som vårdnadshavare har jag full kontroll på hennes konton,att allt betalas rätt under en längre tid, via kapital konton och allt så det inte ska förknippas senare som förskott.

Så nej, mina tidigare barn har gjort sitt val, allt stött av rättssystemet och utvärderat av socialkontoret, två vänder dessutom, så dom kan inte ha fel, ett barn har rätt o välja, om dom mår dåligt av vv liv,mår dom dåligt av en vårdnadstvist så plockar man bort den ena föräldern även om jag bara tvistade och mitt ex bara bråkade. nej systemet har plocka bort mig för evigt, jag är inte deras pappa bara deras biologiska far.
    Kan liknas vid adoption, pappan kan vara anonym, och det väljer jag nu.
    Har tappat hela deras uppväxt, hela deras tonår, hur dom har utvecklas,alla band i mellan är borta, alla minnen, dom är främlingar nu, men en gång i tiden såra dom mig så mycket och hårt,något inget annat kan göra, nu är alla dom dörrarna stängda, nej dom får inte komma o träffa mig igen.
    Det var orden deras mamma sa till mig sista gången jag pratade med henne, försvinn ur deras liv, du får aldrig mer träffa dom, så valet är inte mitt, det var mammans.

Så nu vet dom :

Varför kom aldrig min pappa tillbaka.

• Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !
  • Anonym (Johanna)
    Colourfulrainbow skrev 2018-05-15 13:31:52 följande:

Jag tror faktiskt att det här är en lönlös kamp. Tråden är full av vettiga kommentarer från människor som bryr sig mer om tonåringarna än vad ts gör. Många bra synpunkter och tänkvärda kommentarer, men man märker tydligt att ts har bestämt sig. Han skriver jämt och ständigt om sin sorg och hur dåligt han mådde, han ser sig själv som ett offer och att det var två småbarn som svek honom och att hela samhället och alla instanser är emot honom.

Verkar som han bara vill skriva av sig och gå djupare ner i offerrollen. Han tar inte till sig av någon kritik.

Jag tycker också synd om tonåringarna, men jag tror faktiskt de har bättre utan ts.

Vet ni, det här sista börjar jag också tycka.

Till ts; om du nu inte vill ha någon kontakt alls med tonåringarna: var tydlig mot dem!! Vela inte och säg "kanske, någon gång, vi får se senare". Det kommer ge dem mycket mer undran och sorg om de fortsätter hoppas. Försök åtminstone visa dem den empatin (som du skulle gjort mot varje enskild vuxen människa) och säg helt enkelt: "Nej, det är inte aktuellt och kommer aldrig att bli". Du behöver inte förklara, tvärtom, det är mycket bättre om du inte gör det utan säg helt enkelt "det kommer inte att hända". Det måste du åtminstone vara "man" och ärlig nog att kunna göra.

Så de får möjlighet att gå vidare utan att ständigt tänka; "tänk om någon dag, då så kanske".

Men, tror inte du i längden kan hålla din bakgrund ifrån din nya fru/sambo och barn. Det kommer garanterat fram, på ett eller annat sätt och då är jag ganska säker på att det kommer att knaka ordentligt i dina relationer med båda (beroende på hur stor dottern då är). För oärlig är något av det värsta man kan göra i en relation. Så om du inte tänker på dina äldre barn, borde du tänka på det.

• Anonym (Underhåll)

Det jag mest fascineras av är hur din nya fru i över 6 år kan ha ungått att du betalar ett högt underhåll. Med tanke på hur rik du är lär det ju vara mer än 3000 i månaden och jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte en enda gång på sex år, eller när man skaffar barn tillsammans kan se detta.

• Anonym (Underhåll)

För att inte tala om hur extremt snabbt du övergav dina barn, skaffade en ny tjej ( som slängde ut dig) och sen ytterligare en tjej som inom så kort tid blev gravid. Det var alltså nånting du klarade av på 2 år samtidigt som du slogs mot myndigheter för att få behålla dina barn.

Men ja. Om det nu finns någon sanning i hela historien så är det säkert så att du var en perfekt partner och pappa och anledningen till allting är att exet, barnen och myndigheterna var dumma i huvudet.

• Anonym (Johanna)
    Anonym (Underhåll) skrev 2018-05-15 14:08:12 följande:

Det jag mest fascineras av är hur din nya fru i över 6 år kan ha ungått att du betalar ett högt underhåll. Med tanke på hur rik du är lär det ju vara mer än 3000 i månaden och jag har väldigt svårt att tänka mig att man inte en enda gång på sex år, eller när man skaffar barn tillsammans kan se detta.

Ja, jag hoppas fortfarande att ts hittar på alltihop. För om det stämde hur skulle den här höginkomsttagaren ha tid att sitta och skriva så mycket i en tråd på Familjeliv (en vanlig vardag)?!
    Han borde ju hålla på att jobba ihop alla pengar, springa på affärsmöten, placera aktier och planera framtida arv istället. Har också svårt att tro att alla släktingar och vänner på hans sida, tycker att han agerat rätt mot sina äldre barn när han helt eliminerat dem ur sitt liv nu när han fått en andra chans. Om det varit bara ett ex,, men barn brukar släktingar vilja ha kvar i släkten i synnerhet far- och morföräldrar (som det där med ts mor och lägenhetsplanering och framtida arv). Hur många trådar har man ex inte läst på det temat, om mor- och farmor som inte får träffa sina barnbarn i tillräcklig omfattning?

Det fascineras jag över.

Om ts historia stämmer börjar jag nu nästan tycka synd om hans nya fru och barn för vilken chock de kommer att få när de får veta om hans oärlighet. En sådan man skulle jag sedan aldrig kunna lita på.

• LFF
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 14:20:27 följande:
    Ja, jag hoppas fortfarande att ts hittar på alltihop. För om det stämde hur skulle den här höginkomsttagaren ha tid att sitta och skriva så mycket i en tråd på Familjeliv (en vanlig vardag)?!
    Han borde ju hålla på att jobba ihop alla pengar, springa på affärsmöten, placera aktier och planera framtida arv istället. Har också svårt att tro att alla släktingar och vänner på hans sida, tycker att han agerat rätt mot sina äldre barn när han helt eliminerat dem ur sitt liv nu när han fått en andra chans. Om det varit bara ett ex,, men barn brukar släktingar vilja ha kvar i släkten i synnerhet far- och morföräldrar (som det där med ts mor och lägenhetsplanering och framtida arv). Hur många trådar har man ex inte läst på det temat, om mor- och farmor som inte får träffa sina barnbarn i tillräcklig omfattning?

Det fascineras jag över.

Om ts historia stämmer börjar jag nu nästan tycka synd om hans nya fru och barn för vilken chock de kommer att få när de får veta om hans oärlighet. En sådan man skulle jag sedan aldrig kunna lita på.
    Om historien stämmer önskar jag att TS barn tog kontakt med hans nya fru och berättade vilka de är istället för att kontakta TS. Sen skulle jag vilja vara en fluga på den väggen när den nya frun konfronterar TS med det hela.
  • Anonym (Förbannad)

Jag blir så förbannad och illa berörd att jag sitter hår och skakar.

Ja, du blev fruktansvärt illa behandlad av ditt ex och av myndigheter.
    Ja, det var ett svårt trauma för dig och jag har full förståelse för att du ville starta ett nytt liv.
    Där slutar all medkänsla jag kan uppbringa för en sån genomrutten skithög som dig! Skrikandes

Du har mage att sitta här och säga att två barn, DINA barn, ska ta konsekvensen av något DU gjorde när de var 8 och 10 år gamla, för det är så JÄVLA SYND OM DIG eftersom de sa att de ville bo hos mamma.
    BARN är BARN. Konsekvenstänket hos en människa är fullt utvecklat vid 25 års ålder, de var 8 resp 10 år gamla när det hände!
    De fick frågan om de ville bo hos mamma eller hos pappa, och de sa då mamma eftersom de inte var dummare än att de fattade att det var vad som förväntades av dem.

DU valde att lämna dem eftersom du inte orkade bråka längre. Jag kan förstå det. men att du nu sitter och säger att det är DERAS fel???!!!???!!
    Jag kan knappt tro att en förälder kan säga en sån sak.

De har gått och undrat över vem du var och varför du försvann under halva sina liv, men du har ju en ny familj nu och ett nytt barn, så du skiter i dem.
    Du kan göra valet att skita i 2 av dina 3 barn, men du har fan ingen rätt att frånsäga dig ansvaret för att du skiter i dem! Och att lägga det ansvaret på dem bevisar vilken typ av man du är.
    Det är DITT val, DITT och ingen annans!

Nu har du chansen att försöka ställa saker till rätta. Att återknyta kontakten med dina stora barn. Att ge ditt lilla barn kontakt med sina syskon. Att berätta sanningen om vem du är för kvinnan du lever tillsammans med.

molly50 skrev 2018-05-15 13:07:52 följande:
    Men du straffar ju dina äldre barn för vad ditt ex har gjort! Förstår du inte det?
    Om dina barn betydde något för dig så hade du kämpat lika mycket för att få delad vårdnad om dem som du gjort,och gör,med din lillskrutt.
    Du har fortfarande inte svarat på vad du ska göra om din lillskrutt skulle bli sjuk och behöva blod eller ett organ från ett syskon t ex.
    Skulle du då fortsätta ljuga för din fru och din lillskrutt om att du har 2 barn sedan tidigare?
    I så fall är du bortom all hjälp.
    Blir lille skrutt sjuk så kan släkt och närstående hjälpa, på samma sätt som syskon, det är inte säkert syskonen vill/vågar hjälpa även om dom var närstående,organ är inte säkert heller dom kan ge, beror på blod tryck o andra faktorer, släkt går inom samma.
    Anonym (Johanna) skrev 2018-05-15 14:20:27 följande:

Det fascineras jag över.

Oftast är det vanliga arbetare som jobbar mycket, personlig assistenter/sjuksköterskor, usker, små chefer,vanliga arbetare.
    Myten lever starkt kvar att företagarna jobbar mest, men inte någon av mina vänner, alla har gått ner i tid, även jag.
  • Regndamen
    Anonym (Egna val kan få ödeläggande konsekvenser!) skrev 2018-05-15 20:00:13 följande:

Blir lille skrutt sjuk så kan släkt och närstående hjälpa, på samma sätt som syskon, det är inte säkert syskonen vill/vågar hjälpa även om dom var närstående,organ är inte säkert heller dom kan ge, beror på blod tryck o andra faktorer, släkt går inom samma.

Vad gör du om dina äldsta barn blir sjuka då? Skrattar åt dem och tycker det är rätt åt dem? Om de båda dör hade allt blivit ännu bättre kanske?
    Anonym (Underhåll) skrev 2018-05-15 14:08:12 följande:

Underhåll gå på autogiro, FK skickar bara 1-2 utskick per år.

3446 kr drar den i månaden. vilket är billigt i jämförelse vad en tonåring kostar.

Frun betalar ingen hyra, nybyggt villa boendekostnad total ca 5000 kr i månad, inkl värme, försäkring ,bredband,el.
Svar på tråden Varför kom min pappa aldrig tillbaka !