Anonym (Klara) skrev 2018-05-05 15:47:36 följande:
Så barnen får inte lära sig att hålla den ren? Ja, där ser man.
Konstigt att du tar fram hygien som ett skäl, när du sedan skriver att i er familj behöver man inte göra rent tandborsten. Den får vara ren eller smutsig, man bestämmer själv. Gud vad äckligt, varför inte lära barnen att vara hygieniska med sina saker, även om de inte ska delas?
Det är en smaksak hur många man vill ha, tycker jag. Våra hade vars en. Men att skylla på att det är ohygieniskt är bara tramsigt. Eftersom man sköljer av den efter användning. Trodde jag. Nu vet jag att vissa föräldrar är OK med smutsiga tandborstar.
Ja så är det nog - jag har både dålig hygien och bedriver uselt föräldraskap.
Och därför känns det så mycket fräschare att vi har varsin tandborste, då får var och en hålla sin tandborste så ren som de vill. Också smidigt för mig och min man som oftast ockuperar varsitt badrum, på varsin våning för våra toalettbestyr. Känns smidigare att då ha varsin tandborste istället för att springa upp och ner i huset - där missar vi dock en del vardagsmotion.
Och nu när jag ska iväg på kongress hela veckan - smidigt för mig att ta med min tandborste och mannen och ungarna har sina motorer + borsthuvuden hemma. Eller jag kanske ska kolla med kollegan som jag ska dela rum med om hon vill dela tandborste med mig och ta med sin motor och jag bara tar med borsthuvudet?
Jag är också helt OK med att du gör ren din tandborste precis så som det passar dig.