Inlägg från: Anonym (Klara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klara)

Samma tandborste till barnen?

Anonym (hygien) skrev 2018-05-02 13:54:47 följande:
    Man kan använda samma motor, men in erfarenhet är att man inte vill det. Det kan rinna tandkräm och saliv längs skaftet och kännas rätt ofräscht efter ett tag. Och om barnen är förkylda eller magsjuka känns det osäkert om det verkligen är så rent och hygieniskt.

Vi har en tandborste (motordelen alltså) till var och en i familjen. Visst är det en kostnad, men den håller ju länge också.

Men prova er fram och se hur ni vill ha det.
    Men du, de flesta människor sköljer av tandborsten efter användning, så det sitter inte en massa rester eller bakterier på den. Så se det som ett tips Flört
  • Anonym (Klara)

Anonym (hygien) skrev 2018-05-03 08:44:48 följande:
    Ja våra tandborstar blir rätt äckliga, vi sköter dem säkert inte så noga som du skulle göra.

Och det är inget problem för vi har varsin, så man får ha sin egen tandborste så ren eller skitig som det passar en själv. 
    Så barnen får inte lära sig att hålla den ren? Ja, där ser man.

Konstigt att du tar fram hygien som ett skäl, när du sedan skriver att i er familj behöver man inte göra rent tandborsten. Den får vara ren eller smutsig, man bestämmer själv. Gud vad äckligt, varför inte lära barnen att vara hygieniska med sina saker, även om de inte ska delas?

Det är en smaksak hur många man vill ha, tycker jag. Våra hade vars en. Men att skylla på att det är ohygieniskt är bara tramsigt. Eftersom man sköljer av den efter användning. Trodde jag. Nu vet jag att vissa föräldrar är OK med   smutsiga  tandborstar.
Svar på tråden Samma tandborste till barnen?