FrökenFlower skrev 2018-05-23 22:32:00 följande:
Det är otroligt att det ändå föds så många barn i världen med tanke på allt som.kan gå fel.
Skönt med sparkar. Längtar lite efter att vara mer på riktigt gravid och att få berätta för folk men samtidigt så gruvar mig för att berätta för att folk ska tycka vi är gamla :). Vad sa folk till er?
Vi har bara mötts av glada tillrop när vi har berättat. Ingen verkar tycka att det är något konstigt utan snarare tvärtom. Den vanligaste frågan har varit vad våra andra barn tycker om att få ett syskon till och eftersom de är jätteglada så är frågan lätt att besvara.
Alltså, i forumen här blir man ju behandlad som att man är utgammal och redo för döden vid 40+. Jag inser ju självklart att i just detta fall har man den biologiska klockan emot sig när man vill ha barn, men jag känner mig verkligen inte gammal... Däremot har jag lite mer erfarenhet, tålamod, respekt och sunt förnuft jämfört med när jag var 20, tack och lov. Såg i nån tråd en tjej som sökte efter ställen att köpa snygga gravid-kläder för "hon ville inte se ut som en 40-åring" vilket man tydligen gjorde i de kläder hon hade hittat... Hemska tanke! *sån där emoji som asgarvar så att den gråter*