• Svar på tråden aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären
  • Anonym (Q)

Jag vet inte. Vad står det i artikeln?

• Anonym (Anonym)

Intressant att ansvaret för någon annans hälsa läggs på teamet runt om Avicii. Han var ju trots allt en vuxen man som måste ha cojones nog att säga ifrån om han mådde för dåligt, så funkar det ju för alla andra. Om en person blir sjukskriven för utbrändhet så är det ju inte så att man klandrar kollegorna runt omkring.

• Anonym (??)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-25 19:50:13 följande:

Intressant att ansvaret för någon annans hälsa läggs på teamet runt om Avicii. Han var ju trots allt en vuxen man som måste ha cojones nog att säga ifrån om han mådde för dåligt, så funkar det ju för alla andra. Om en person blir sjukskriven för utbrändhet så är det ju inte så att man klandrar kollegorna runt omkring.

Det är inte alls ovanligt att skuld läggs på kollegor och arbetsgivare vid stressrelaterade sjukdomar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (??) skrev 2018-04-25 20:02:15 följande:
    Det är inte alls ovanligt att skuld läggs på kollegor och arbetsgivare vid stressrelaterade sjukdomar.
    Jag har då aldrig hört talas om det. Om en person har det stressigt pratar man om arbetsbelastning, och då i förlängningen möjligen chefen, om denne ens varit medveten om problemen, men kollegorna har ju inte ett skit med det att göra.
  • Poppy75

Eh. Jo. Det gör man.
  • Anonym ((?))

Har du sett dokumentären som TS syftar på i rubriken?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym ((?)) skrev 2018-04-25 20:19:50 följande:
    Har du sett dokumentären som TS syftar på i rubriken?
    Nej jag har inte TV. Jag läste artikeln.
  • Anonym (??)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-25 20:14:41 följande:
    Jag har då aldrig hört talas om det. 
    Men då så, då måste det ju vara så.
  • Anonym ((?))
    Anonym (Anonym) skrev 2018-04-25 20:33:39 följande:
    Nej jag har inte TV. Jag läste artikeln.
    Har du inte sett dokumentären så har du nog svårt att förstå hur hårt han fick kämpa för att kunna sluta. Han var uppbokad lång tid framöver genom diverse kontrakt. Inte bara att ringa chefen och sjukanmäla sig direkt.
  • Anonym (Bä)

Såklart att en person har ett ansvar men du kan ju inte lägga andras egoistiska, manipulativa och parasiterande beteende på honom. Andra har ju ansvar för deras beteende och med tanke på hur han mådde och de var hans vänner så kanske man ska kunna förvänta sig något annat.

www.instagram.com/p/Bh5urpeF8Ae/
Svar på tråden aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären