Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären

Intressant att ansvaret för någon annans hälsa läggs på teamet runt om Avicii. Han var ju trots allt en vuxen man som måste ha cojones nog att säga ifrån om han mådde för dåligt, så funkar det ju för alla andra. Om en person blir sjukskriven för utbrändhet så är det ju inte så att man klandrar kollegorna runt omkring.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (??) skrev 2018-04-25 20:02:15 följande:
    Det är inte alls ovanligt att skuld läggs på kollegor och arbetsgivare vid stressrelaterade sjukdomar.
    Jag har då aldrig hört talas om det. Om en person har det stressigt pratar man om arbetsbelastning, och då i förlängningen möjligen chefen, om denne ens varit medveten om problemen, men kollegorna har ju inte ett skit med det att göra.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym ((?)) skrev 2018-04-25 20:19:50 följande:
    Har du sett dokumentären som TS syftar på i rubriken?
    Nej jag har inte TV. Jag läste artikeln.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bä) skrev 2018-04-25 21:48:38 följande:

I länken från Instagram kan man alltså se en kort film med några klipp från dokumentären och det är extremt tydligt hur dåligt han mår. Kolla själv och bedöm.

Länken igen: www.instagram.com/p/Bh5urpeF8Ae/

Jättetack för länkarna men jag har inte Instagram och jag vill dessvärre inte se en hel dokumentär om killen. Jag förstår mycket väl att han haft det tufft men ansvaret ligger ändå på honom att säga ifrån, det är ju inte som om någon står med en pistol mot huvudet och säger "du ska f*n åka på turné nu, fatta!". Jo, det är så lätt som att säga ifrån men man måste inse det själv, ingen annan kommer göra det åt en och det ligger inte på någon annan att fixa.
  • Anonym (Anonym)

Grejen är ju att han faktiskt begick självmord.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Q) skrev 2018-04-27 16:17:13 följande:
    Varför är det grejen? 
    Skulle det vara bättre om han var så stressad att han dog i en hjärtinfarkt 28 år ung istället?
    Alla sitter o klagar på människorna omkring honom, som inte har ett skit ansvar för honom som vuxen. Sedan visar det sig att han till o med begick självmord, och ändå fattar ingen att den enda som är ansvarig är Avicii själv? Herregud...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Q) skrev 2018-04-27 17:02:14 följande:
    Jag måste säga att jag får ihop din logik här. Vad menar du egentligen?
    Att det kanske är dags att sluta skylla på precis alla andra än den enda som faktiskt var "skyldig" till Aviciis död; han själv.

För ett par år sedan var jag på nåt slags konferens/pepp/inspirationsföreläsning och de avslöjade något revolutionerande. Personen "Någon Annan" är död! Dags med andra ord att var och en är ansvarig för sina egna handlingar, hur tragiska de än må vara.
Svar på tråden aviciis crew möter kritik efter svt dokumentären