• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 22:00:19 följande:

Ja verkligen! Tänker att det är så lätt att bli skengravid när man ständigt tänker på det så att kroppen ändrar sig efter ens tankar. Mycket är ju psykologiskt tror jag. Haha ja det hade varit något, tror inte det är så ovanligt att inte ha känt något innan plusset.

Så låt oss vänta lite mer... Dagarna går ju så fruktansvärt sakta ändå. Hurra. Hahaha!
  • Ereya
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-09 22:07:46 följande:

Jag hoppas han ger dig det du vill ha. 

Jag vill testa nu nu nu. Tycker allt detta väntande är så stressande och det värsta är ju att man bara är på försök 1. Risken är ju stor att man får försöka länge.  

Jag ska iväg på en jobbresa på BIM-kvällen, 2 dagar i södra Sverige. Om det inte blir ett plus så lär man ju inte vara på toppenhumör och om det blir ett plus så kommer jag att måsta försöka fejkdricka på nåt sätt. Brukar vara festligheter en av kvällarna. 

Åh, jobbigt läge! Men helt klart röstar jag på fejkdricka före ledsen över negativt besked.
  • Ereya
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-09 22:23:56 följande:

Jag också! 

Hoppas du också får ett positivt besked.  Läste att du har BIM två dagar efter mig. Vi får hålla tummarna för varandra. 

Jag får försöka lägga min fokus på resan. Ska till Malmö och jag är orolig att jag inte kommer att förstå nåt.  Aldrig varit så långt söderut i Sverige. 

Absolut, det gör vi! Jag håller dem stenhårt för dig. Haha, jag har varit dit en gång och det var liiite svårt att förstå allting, men det gick bra. De är snälla människor
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 22:26:35 följande:

Haha vi får hitta på saker som distraherar oss från alla tankar :) men lättare sagt än gjort.. När brukar du börja testa?

Mm precis. Förra gången jag var gravid testade jag positivt på ÄL +14 jättestarkt, så jag testar nog inte innan det. Men har än så länge inga symptom, ingen mer molvärk heller. Äääe, det är fan kört tror jag!
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 08:22:53 följande:

Vad strongt av dig att vänta så länge. Det måste vara efter bim då va? Som sagt, många som plussat utan symptom så ge inte upp än ;)

Tack för din optimism, den behövs haha! Jag har en femton dagars lutelfas så det blev en dag innan BIM jag testade positivt.
  • Ereya
    mamman1990 skrev 2018-05-10 13:48:26 följande:

Jag fick missfall i februari och är nu inne på tredje cykeln efter missfallet. Borde ha mens om fyra dagar men har de senaste två dagarna känt av molvärk vilket jag inte gjorde under den tidigare graviditeten. Jag känner liksom på mig att det är nåt. Tog därför ett lloyds testa tidigt idag och tycker mig ana ett svagt streck. Borde strecket vara starkare nu om jag var gravid på bim-4? Det mäter som sagt 10 mIU/ml...

Hmmm, jag ser tyvärr inget på denna bild... Testa imorgon igen, då borde det visa starkare om det är nåt!
  • Ereya
    mamman1990 skrev 2018-05-10 15:03:00 följande:

Det är väl så att man ser det man gärna vill se :( tack för svar!

Den som väntar på nåt gott <3
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-10 16:10:28 följande:

Så lite så ;) Så länge mensen inte dykt upp så finns det hopp :) Ahaa okej förstår, tror inte jag kmr kunna hålla mig så länge.

Nä det är ju det, man får sitta på händerna sista dagarna. Men ju längre man väntar ju större chans är det ju att testet visar helt och hållet rätt. Helst ska man ju vänta tills efter BIM. Många tidiga missfall kommer ju också ut som mens någon dag för sent etc, och då är jag hellre lyckligt ovetandes än lyckligt vetande och sen få missfall mitt i glädjeyran ja men gud så hemskt.
  • Ereya
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-10 21:36:45 följande:

Jag hoppas du har rätt!   Jag får bre på norrländskan extra mycket om jag inte fattar vad som sägs. Då är jag inte ensam om att inte förstå iaf. 

Ja ä å nårrlänning så I hear you haha!
    Missdecibel86 skrev 2018-05-10 21:21:51 följande:

Att vänta på att få testa är jobbigare än jobbigast. Har fortfarande molvärk i magen, inte gett sig på fyra dagar. Kan dock inte minnas det var så med de andra två.

Man vill väl för mycket :)

Jag vill minnas att jag hade molvärk rätt mycket under förra graviditeten, redan innan jag plussade. Den här månaden är det ännu tyst i kroppen. ÄL +9 och BIM, - 6 idag. Dock... Öh... Ja, är jag svullen där nere. Aldrig varit det förut. Och sekretet luktar liksom... Gott??? Äe jag vet inte, jag har bestämt mig för att jag inte är gravid den här månaden, men dessa symptom är nya!
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-10 21:51:07 följande:

Jag är bara på äl +2-3 typ bara... tiden går saaaakta!

Usch ja den gör ju det. Jag har en HEL vecka kvar till beräknad mens. Känns grislänge. Och du då, din stackare! Förhoppningsvis kommer hugget när ägget fäster om ett par dar!
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?