• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Ereya skrev 2018-05-19 21:37:50 följande:

Haha men åh, så roligt att höra.

Jag har haft vanliga innan-mens-symptom länge. Nu molar det till emellanåt, ibland mer ibland mindre. Mår lite illa till och från och är väldigt trött och varm i kroppen. Har fortfarande inte förlikat mig med tanken på att jag är gravid eller nåt även om jag såg plusset i morse haha. Går tillbaka till bilden hela tiden för att se om jag ser det igen och det gör jag. Försöker leva här och nu men samtidigt vill jag snabbspola till måndag eller tisdag så jag kan testa igen och verkligen få det svart på vitt!

Hur mår du?! <3

Juste, och så drömmer jag väldigt aktiva drömmar, spring runt som en skållad råtta än hit och än dit och ska göra massa saker för alla andra. Vaknar upp och är nästan glad att det är morgon så jag slipper drömma mer sånt, haha. I morse var jag klarvaken 05:30. Så det kanske också är ett symptom? Hahaha.
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-19 21:51:23 följande:

Förstår att du verkligen vill ha det svart på vitt innan du säger att du är gravid till 100%. Men det låter iallafall väldigt lovande det du berättar :) och framförallt att mensen inte dykt upp än!

Jag mår bra, har haft någon dag nu utan illamående så det är skönt. Molvärk lite till och från är väl det som är just nu. Har vaknat som du berättar vid 5-tiden på morgonen den här veckan också, till och med idag trots helg.

Ja mensen verkar inte vilja dyka upp alls. Och den är aldrig sen. Någon dag plus eller minus men inte sen såhär. Funderar om jag ska ta ett test imorgon också eller om jag ska vänta........ Så svårt.

Jaså, du vaknar också i tidig morgonstund? Måste ju vara något graviditetsrelaterat helt klart, haha. Har du hunnit fatta att du är gravid? Jag hoppas det sjunker a in när jag testar igen. För det VAR ett svagt plus där!!!
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 06:06:23 följande:

Jag vill säga ta ett test, men lyssna inte på mig, har som sagt världens sämsta tålamod och ska inte praka på dig det också, haha. Känns verkligen som att du är gravid med allt som är :)

Yes vaknar också jätte tidigt, verkar som det. Haha nej, känns inte alls på riktigt. Har inskrivning 19/6, känns jätte långt dit, då kanske det börjar kännas mer verkligt.

Tror du att det är stor skillnad om jag tar ett test nu jämfört med för 24 timmar sen? Eller bööör jag hålla mig till imorgonbitti, ELLER ta ett early? Tempen fortsatt hög och ingen mens!

.

Åh vad länge det är dit haha! Gud vad veckorna måste snigla sig fram. ;)
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 06:43:12 följande:

Vänta tills imorrn bara för säkerhetsskull ;) du kan ändå luta dig på att tempen är hög och mensen inte här.

Jag tkr till och med dagarna singlar sig fram, haha. Vet inte om jag ska lita på nc eller preglife när det gäller vilken vecka jag är i, men antar nc. Och isf är jag bara 4+1, vilken då blir rimligt med inskrivning 19/6.

Åååh jag som just bestämt mig för att kanske testa idag igen hahaha... Jag satt med testet i handen men tänkte att jag ska logga in på FL först. Haha. Åh... Får väl vänta då, även om jag "vet". Eller fan, jag kör. Får väl köpa ett nytt test idag och kolla imorgon bitti igen. Finns väl värre sätt att spendera sina pengar på, hah!
  • Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-20 07:34:18 följande:

Så spännande! Jag håller tummarna för dig <3

Låter ju bra med fortsatt hög temp och frånvarande mens.

Hoppas hoppas! Tycker väntan är hemsk. Är bara i v4+2 och symptomen kommer och går. Blir orolig så fort jag inte känner något!

Uppdatera när du vet =)

Åh samma här, ibland känner man sig helt normal och vanlig och man tänker att jaha släppte det nu eller...
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 06:43:12 följande:

Vänta tills imorrn bara för säkerhetsskull ;) du kan ändå luta dig på att tempen är hög och mensen inte här.

Jag tkr till och med dagarna singlar sig fram, haha. Vet inte om jag ska lita på nc eller preglife när det gäller vilken vecka jag är i, men antar nc. Och isf är jag bara 4+1, vilken då blir rimligt med inskrivning 19/6.

När hade du bim? Jag verkar vara tre dagar före dig, är i 4+4 nu. I så fall. Vilket det känns som. Se det så, det är "bara" en månad tid :D
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 07:40:01 följande:

Hahah och då kmr jag och säger vänta. Har du testat nu? :D

Nej jag väntar, hahahaha. Jag sitter på händerna. Jsg gör det. Sen får vi se. Tänk om jag missuppfattat allt verkligen och att jag inte är det alls. Men tempen är hög och jag har molvärk, vilket jag haft i mer än en vecka dagligen, ökade flytningar, är bedövande trött på eftermiddagen. Och allting luktar så mycket mer... Åh så hemskt om det är placebo bara, för jag känner mig verkligen gravid nu :( Tror jag?!?
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 08:57:01 följande:

Oklart när jag hade bim, men kring i torsdags. Äl kom en vecka senare än vanligt så lite dålig koll på när bim skulle vara exakt. Börjar dock oroa mig för hur det här ska gå med min övervikt, tänker främst på ryggen.

Hahaha så du väntade iaf! Hoppas verkligen du är gravid! Tänker att eftersom mensen inte dykt upp behöver det inte vara placebo ;)

Nej men precis, och sen har jag ju molande värk och annat smått och gott haha ;) Åh jag förstår, det går säkert bra ändå. Annars finns ju hjälp att få och det finns massor av tips och råd på internet också. Stort lycka till med allt. <3
    Crazzy skrev 2018-05-20 09:07:51 följande:

Åh vad synd, bättre lycka nästa månad <333Tack!!

Stort grattis <3 Så roligt att höra!
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-20 09:30:33 följande:

Ja, så jag tror inte alls att det är placebo :) sant som du säger, har försökt börja röra på mig mer också :) tack<3

Håller tummarna för att allt går vägen, för både dig och mig!
  • Ereya
    Nicci91 skrev 2018-05-20 09:44:48 följande:

Okek du får uppdatera om hur det går!:) Jag kan hålla med om allt du nämner. Enda skillnaden för mig nu jämfört med mensvärk är att jag har haft stickningar i magen, det är inget jag annars har lagt märket till. Vaknar dessutom sååå tidigt varje dag, för 5 om jag har otur haha men det kan ju lika gärna bero på att det är så ljust ute nu :)

Jag vaknar också vid 5-5:30 varje morgon och är pigg! Och igår somnade jag just efter tolv, jättemärkligt. Brukar normalt sova ca 8-8,5 timmar men numera är jag uppe och typ städar sex på morgonen haha. Om jag inte alls är gravid så undrar jag ju verkligen vad kroppen håller på med.
  • Ereya

Brunt slem/"blod" kommer nu...

Vi hade sex två gånger för ett par timmar sen, kan det ha nåt att göra med det? Det var inte rött blod... Än... BIM+4

Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?