• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Missdecibel86 skrev 2018-05-09 08:00:56 följande:

Hade ÄL enligt min app igår, men hade sex senast 2 dagar innan, igår kom det massa ivägen... hoppas det räcker!

Har BIM den 22/5 ??

Lägg gärna till dig i listan så blir det lättare att hålla koll. Det kan absolut räcka!
  • Ereya
    Anonym (Catherine) skrev 2018-05-09 09:19:41 följande:

Har inte skrivit så mycket, men jag plussade i förrgår! Bim idag 9 maj.

Åh vad härligt, stort grattis! Hur känns det?
  • Ereya
    Missdecibel86 skrev 2018-05-09 14:47:14 följande:

Äl flytningar tbx...? Hade liten blödning igår och idag var det tbx med segt... fattar inget ????

När hade du ägglossning? 

Kan ju vara ägget som fäster, då kan det antingen komma en blödning eller flytningar. 

Jag hade enorm molvärk/hugg i höger sida i söndags under ca en halvtimme-timme och jag kunde känna hur det liksom... ursäkta... kom massa flytningar kort efteråt. Men inget blod eller nåt. Ägglossningen var förmodligen mellan 1-3/5.
  • Ereya

Om det inte tog sig den här månaden kommer jag att vara bortrest under min nästa ÄL. Funkar dagen-efter-piller tror ni? Kan den förskjuta ägglossningen, om jag tar den några dagar innan beräknad ÄL? Det är ju liksom det den gör, förskjuter ägglossningen. Jag behöver dock förskjuta den nästan en vecka. Skit och piss, jag vill inte hoppa över en cykel :( 

• Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-09 20:14:24 följande:

Såg att vi har samma bim-datum. Känns som en evighet tills dess! Är så svårt att inte börja känna efter. Längtar så till ett plus =)

Håller tummarna för oss!

Åh ja, jag också. Är verkligen en evighet men jag tror tyvärr att det inte blivit nåt nu heller, bara en känsla jag har. Varit så... arg idag, utan anledning, arg och bitter. Jag hoppas verkligen för er skull. Känner ni av några symptom än? Jag har inga, förutom en jäkla huggande molvärk i söndags som varade en halvtimme. Annars är det verkligen helt tyst i hela kroppen.
  • Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-09 20:40:00 följande:

Jag vågar nog inte heller tro. Jämför med när jag blev gravid i feb men minns inte riktigt hur det var. Jag är öm i brösten, men det är jag i vanliga fall också efter äl. Väldigt varm (men det är ju varmt ute nu). Har högre temp än vanligt (tempar med nc) men det kan bero på att jag börjat smörja med progesteronkräm. Kände lite hugg/stickningar några dagar efter äl så var nog kopplat till äl.

Så intressant! Ja, symptomen kan ju vara bara helt vanliga pre-mens också, så dåligt haha. Jag har också högre kroppstemperatur än vanligt, men vi har varmt här också. Gått runt i shorts hela dagen. Hugg fick jag fyra fem dagar efter ägglossningen också... Åh jag känner mig så grinig och sur. Brukar bli grinig och sur en dag, sedan ledsen en dag, sedan chokladsugen och så får jag mens. Vill verkligen inte ha mens den här månaden. Absolut inte. Jäkla skit. Vill så gärna bli gravid på riktigt och igen och verkligen FÅ vara det...
  • Ereya
    Anonym (Längtan92) skrev 2018-05-09 21:16:14 följande:

Som sagt, tkr också det är en evighet tills dess! Får försöka hålla ut. Har ömma bröst sedan äl, men behöver inte vara ngt, har varit så en gång tidigare också. Tappa inte hoppet det kommer när du minst anar det ;) hoppas för oss alla!

Ja åh dessa symptom som verkligen inte make sense at all, ibland är man ju bombsäker på att man är gravid och så är man det inte... Vore faktiskt lite kul att inte ha några symptom och sen plussa. Ett noll till kroppen absolut, jag hade blivit min egen idol efter det hahaha.
  • Ereya
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-09 20:44:43 följande:

Jag vill också vara med. 

Försök 1 på syskon.

ÄL 1/5

BIM 15/5

Har dom senaste dagarna haft ett sjukt morgonillamående.  Men kan man känna av det så tidigt? Om det mot förmodan blir ett plus. Jag kanske är skendräktig. 

Äsch jag svarade på det här men mitt internet hängde sig. Lycka till, och mys på
  • Ereya
    Anonym (Catherine) skrev 2018-05-09 21:35:37 följande:

Jag fick också så denna månaden. Äl flytningarna försvann efter ägglossningen, men sedan var de tillbaka flera dagar senare.

Ingen blödning, dock.

Samma här! I be god damned om det visar sig bli plus... Meeeen jag har den där känslan längst bak i hjärnan att nope, inte den här gången.
  • Ereya
    Anonym (amanda88) skrev 2018-05-09 21:43:02 följande:

Jag hoppas det blir ett plus snart så man får känna sig mer spontan med liggandet. 

Och jag önskar mig sex på helt rätt dagar och en sambo som förstår allvaret i det... Vi har haft flera år av spontant sex, dags att stylta upp det på de mest fertila dagarna
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?