• Linneisen

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Ereya skrev 2018-05-02 18:48:31 följande:

Hoppas! Just nu är min biologiska längtan så jäkla stark. Om det inte tar sig den här månaden ska jag prova tempa, och därefter ägglossningstesta. Hur går det för dig?

Ah okey.

Jag är på äl+3 och har lite ont i brösten idag. Men det är ju för tidigt för symptom så jag vet inget. Ska testa om en vecka för vid den tiden plussade jag med dottern.
  • Linneisen
    Ereya skrev 2018-05-02 22:57:24 följande:

Åh, spännande. Jag testade positivt på ÄL +14, men har tänkt vänta tills mensen i alla fall varit sen ett par dagar. Träna sin willpower

Jag plussade på äl+10 med dottern. 6 dagar kvar tills jag är på det nu. Då testar jag definitivt, och alla dagar till mensen (som förhoppningsvis inte kommer). Haha ingen willpower här...
  • Linneisen

HJÄLP!

Upptäckte nyss att jag blöder. Bara lite än så länge. Jag hade ägglossning i söndags så jag är på äl+5/6. Kan det vara nidblödning? Jättetidig mens?? Jag är på cykeldag 21. Cykeln har varit som mest på 32 dagar och minst på 27 dagar.

Kan man ens få mens så tätt efter ägglossning? Jag har lite mensvärk också. Usch, det är säkert mens...

• Linneisen

Nej jag är på cykeldag 24 visst... Men ändå, bara 5 dagar sedan ägglossning. Förra gången var det 14 dagar från ägglossning till mens.

• Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 20:37:48 följande:

Vet du att äl va då?

Ja helt säker! Älflytningar och positivt test. Hade negativt förra fredagen och positivt lördag och söndag, och negativt i måndags.
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 20:59:10 följande:

Då kan äl ha varit i måndagd eller tisdags, äl-test blir positivt 1 eller 2 dagar innan äl faktiskt sker.

Jo jag fick negativt på söndag kväll så jag tror äl var under måndagen. Därför mycket lustigt med blödning nu!?
  • Linneisen
    Anonym (Fia) skrev 2018-05-04 20:47:12 följande:

Det kan också vara ?rester? från senaste mensen som får fart med ökad mängd flytningar. Men håller tummarna för att det var nidblödning :D

Det verkar konstigt haha. Men jag blödde lite efter samlag i söndags och måndags så kan ju vara efter det fortfarande kanske?
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 21:29:34 följande:

Hmm ja.. men det är ju inte omöjligt med en nidblödning, har aldrig haft de så vet inte hur stor en sån brukar va..

De brukar vara små men jag har läst att de kan pågå i flera dagar. Så det kan vara omöjligt att veta om det är mens eller nidblödning.
  • Linneisen
    EIJ90 skrev 2018-05-05 08:59:09 följande:

När jag blev gravid i feb (slutade tyvärr i mf) fick jag en liten blödning på äl+9 och sen hade jag blodblandade flytningar i totalt 6 dagar. Syntes bara när jag torkade mig. Det var alltså inte som en mens, men gissar på nidblödning för har aldrig varit med om det annars.

Så det kan vara i flera dagar. Fick även en tempdipp i samband med detta och den varade i två dagar innan tempen gick upp.

Åh beklagar! :/

Men då finns det lite hopp fortfarande att det är nid. Hade du mensvärk samtidigt? För det har jag. Det känns verkligen som att mensen är på g tidigt så jag är inställd på det.
  • Linneisen
    Outofservice skrev 2018-05-04 23:04:29 följande:

Fy så dumt! Det borde va så att det inte går att ta miste på.. inte heller ska menssymtom och gravidsymtom kunna va samma.. haha

Det är så himla dumt. Exakt samma symptom ju!
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?