• Wishful

IVF april 2018

Emsa2017 skrev 2018-04-19 17:02:56 följande:

Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)

Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?

ET ruvardag 0. Fast folk verkar räkna lite olika.
  • Wishful
    Filidutter skrev 2018-04-20 20:37:14 följande:

Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!

Har testdag 29/4 och mår ungefär som vanligt. Lite svajigare humör än vanligt, drömmer konstigt, vaknar ofta och väldigt hungrig. Så frustrerad över den här väntan.
  • Wishful
    Ariel85 skrev 2018-04-21 03:36:30 följande:

Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.

Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.

Men det börjar bli bättre nu.

Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.

Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.

Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.

Trevlig helg allihop.

Håller tummarna. Har också lite svängigt humör men annars känner jag inte speciellt mycket.
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-22 09:59:31 följande:

Hur mår ni tjejer?

Förutom att den här väntan gör mig extremt nojig mår jag rätt bra. Själv?
  • Wishful
    Filidutter skrev 2018-04-22 18:35:07 följande:

Det värsta är humöret tycker jag!! Väldigt kort stubin.. allt känns lite jobbigt men har ändå en positiv känsla . Inga nya symtom..

Ja jag har också kort stubin. Maken får smyga försiktigt.

Skönt att du har en positiv känsla. Här går det lite upp och ner med den saken.
  • Wishful
    Frax skrev 2018-04-22 20:10:58 följande:

Funderar på att lägga mig nu så det blir ons snabbare.. vill tjuvtesta men sambon vill vi gör det ihop på ons så jag har lovat att inte fuska.. kände mig tvärsäker på att jag va gravid för ett par timmar sen. Sticker och spänner lite i magen på ett sätt jag aldrig känt förr och sen lunch idag har jag varit svagt illamående= Inbillad jackpott! Men nu tror jag inte alls det längre för varför skulle just vi lyckas?! Blir tokig på att gå och vänta..

Vilken ruvardag är det för dig på onsdag? Hoppas du får ett positivt resultat på tjuvtestet.
  • Wishful
    Emsa2017 skrev 2018-04-22 20:43:05 följande:

Det går upp och ned.. tror progesteronet gör mig deppig. Brukar bli det mellan äl och mens, det beror väl på hormonerna men nu är det extremt. Försöker dock se ljust på detta trots allt. Några tips på att få tiden att gå snabbare?:) Jag har försökt boka in saker att göra varje eftermiddag efter jobbet för att slippa gå hemma och vänta :)

Jo det känns som att progesteronet påverkar humöret. Att se till att ha saker inbokade är bra. Särskilt om man kan hitta på saker tillsammans med andra. Är svårt att låta bli att börja oroa sig och tänka för mycket när man inte har något att göra.
  • Wishful
    AnHeAx skrev 2018-04-23 21:32:45 följande:

Hej på er.

Någon mer som fått lite brunt i trosan? Är på RD 7 idag. Känns lite tidigt med mens redan?! Känner allt och inget nu, vet ej vad som är inbillning, verklighet, hopp eller besvikelse. Utmattande!

Är det någon i tråden som har testat/tjuvtestat och plussat?

Kram på er!

Jag tjuvtestade igår eftermiddag (rd 7 med blastocyst) och fick ett svagt positivt. Lite starkare imorse.
  • Wishful
    Frax skrev 2018-04-25 05:01:23 följande:

Åhh grattis!!! Jag har testdag idag vilket blev nu strax innan 5 (lyckats hålla mig sen 22 men så jäkla kissnödig). Kom direkt två fina streck = gravid!! Så lycklig och kan inte tro det är sant!!!

Åh vad roligt! Grattis! Vad duktig du är som inte tjuvtestat. Jag har testdag på söndag.
  • Wishful
    YKY skrev 2018-04-25 09:36:20 följande:

Idag så ringde Sahlgrenska om utvecklingen av våra embryon. De fryser ner sex stycken blastocyster! Av elva ägg! Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska göra med det. De fryser allt eftersom de var rädda att jag skulle bli överstimulerad, så FET blir i juni. Det känns helt plötsligt väldigt bra chanser att bli gravida i år!

Jag fick mens igår, femte dagen efter äggplock. Nu väntar vi en cykel och sätter in i nästa naturliga cykel alltså. Ser fram emot det!

Härligt! Vilket fantastiskt resultat!
Svar på tråden IVF april 2018