IVF april 2018
Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)
Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?
Ja eller hur, vill snabbspola men ändå inte:)
Räknar man förresten ET som ruvardag 0 eller ruvardag 1?
Hur mår ni alla som har test dag ca 30/4? Jag mår bra, spända bröst, svullen och svajigt humör och till och från lite svag mensvärk. Kan ju betyda precis vad som!! Dryyyyg väntan!!
Jag har testdag 27/4. Dag 9 för mig, idag lördag dag 10.
Mina bröst har slutat ömma, men det var ungefär när ovitrellen gick ur kroppen. Nu har jag nästan inte haft några symtom annat än molvärk och igår började äggstockarna värka igen. Humöret har varit det värsta ever, typ bad pms. Pratade med kliniken som sa att en del kan bli nästan deprimerade av vaggisarna, check på den.
Men det börjar bli bättre nu.
Känner av balanssinnet lite, typ när jag åker rulltrappa eller ska kliva över en tröskel till en butik så är det som att jag missar steget, tar i för högt.
Nu är klockan 3 på natten och illamåendet är här.
Jag vågar nog tro att denna behandling har lyckats.
Trevlig helg allihop.
Hur mår ni tjejer?
Det värsta är humöret tycker jag!! Väldigt kort stubin.. allt känns lite jobbigt men har ändå en positiv känsla . Inga nya symtom..
Funderar på att lägga mig nu så det blir ons snabbare.. vill tjuvtesta men sambon vill vi gör det ihop på ons så jag har lovat att inte fuska.. kände mig tvärsäker på att jag va gravid för ett par timmar sen. Sticker och spänner lite i magen på ett sätt jag aldrig känt förr och sen lunch idag har jag varit svagt illamående= Inbillad jackpott! Men nu tror jag inte alls det längre för varför skulle just vi lyckas?! Blir tokig på att gå och vänta..
Det går upp och ned.. tror progesteronet gör mig deppig. Brukar bli det mellan äl och mens, det beror väl på hormonerna men nu är det extremt. Försöker dock se ljust på detta trots allt. Några tips på att få tiden att gå snabbare?:) Jag har försökt boka in saker att göra varje eftermiddag efter jobbet för att slippa gå hemma och vänta :)
Hej på er.
Någon mer som fått lite brunt i trosan? Är på RD 7 idag. Känns lite tidigt med mens redan?! Känner allt och inget nu, vet ej vad som är inbillning, verklighet, hopp eller besvikelse. Utmattande!
Är det någon i tråden som har testat/tjuvtestat och plussat?
Kram på er!
Åhh grattis!!! Jag har testdag idag vilket blev nu strax innan 5 (lyckats hålla mig sen 22 men så jäkla kissnödig). Kom direkt två fina streck = gravid!! Så lycklig och kan inte tro det är sant!!!
Idag så ringde Sahlgrenska om utvecklingen av våra embryon. De fryser ner sex stycken blastocyster! Av elva ägg! Jag är så glad så jag vet inte vad jag ska göra med det. De fryser allt eftersom de var rädda att jag skulle bli överstimulerad, så FET blir i juni. Det känns helt plötsligt väldigt bra chanser att bli gravida i år!
Jag fick mens igår, femte dagen efter äggplock. Nu väntar vi en cykel och sätter in i nästa naturliga cykel alltså. Ser fram emot det!