carolol skrev 2018-06-25 23:28:09 följande:
Ansluter mig till ?klubben?. Skulle idag varit i v. 12+1 men ligger just nu inlagd på gynavd efter att ha åkt in akut under fm igår då jag haft blödningar sedan i lördags som inte avtagit utan snarare blev rikligare. Ringde 1177 under lördagen och då sa distriktssköterskan jag pratade med att det inte var någon fara och att jag skulle torka tårarna, hon sa att det troligen berodde på att jag burit tungt eller nåt. Kändes mest som hon bara ville lugna mig så jag inte skulle ta en plats på akuten.. så när blödningarna inte hade avtagit dagen efter, igår, så åkte vi direkt till akuten utan att ringa 1177. Fick då göra VUL där läkaren konstaterade MA och att fostret hade dött i v.5-6. Känns konstigt eftersom jag haft världens illamående i v.8-10, men efter det har symtomen avstannat. Fick info från läkaren att fostersäcken eller vad det heter var kvar och att den behövde komma ut. Fick tid för nytt VUL morgonen därefter (alltså idag) men när vi gick ut mot bilen fick jag superont och började blöda mer, kände mig kallsvettig och trodde jag skulle svimma. Min sambo sa att vi skulle gå in igen och då blev jag inlagd på gynavdelningen där jag hittills under gårdagen och idag fått totalt 5 omgångar cytotec. Gjorde nytt VUL imorse som visade att den hade börjat komma ut men att mer behövde komma ut. Det senaste jag hört är att det förmodligen blir skrapning vilket jag är livrädd för. Ska göra nytt VUL imorgon för att se hur det ser ut och hur det blir med skrapning. Är så förkrossad över MA men har inte riktigt kunnat känns efter så mkt då fokus har varit på att jag hoppas att få slippa skrapning.. var inte beredd på denna bergochdalbana med känslor, och varje gång jag sitter i gynstolen så känns det fruktansvärt och jag börjar störtgråta, detta är det värsta jag vart med om! Men får hopp om en ny graviditet när jag läser era kommentarer! Hoppas allt är bättre med dig nu!
Gud va hemskt :( beklagar så mycket o skickar massa styrkekramar till dig <3 ingen förtjänar ett missfall! Hoppas att kroppen samarbetar o du slipper skrapas :( hopps att du mår lite bättre, kärlek till dig <3
Jag fick tidig missfall i april o är nu gravid igen v.6 (5+4)
Var på vul förra veckan men där kunde de endast se en säck. Ska på vul igen i slutet av nästa vecka o är livrädd :(