Bli gravid efter missfall följas åt
Återigen, känner igen mig. Var sjukskriven, fick sjukt mycket panikångest och även suicid några tillfällen efter vårat missfall. Och tiden efter då när vi försökte. Fruktansvärt hur det tär på en. Du är inte psyko, du mår dåligt av allt detta och det är inte konstigt.
Är ju jobbigt om ni inte kan prata / ventilera kring detta. Skapar så mycket oro, tankar och känslor om man inte vet vad den andre vill/tänker osv. Tänkte också att det här blir ju inget trevligt sätt att få till ett barn, sex på schema och typ ingen lust inblandad. Ett halvår höll vi på så. Mycket blir förstört efter missfall, särskilt om det är första graviditeten som för mig. Allt förknippat med göra barn, graviditet, ultraljud osv skapar ångest.
Mitt råd är samtalskontakt. Helst för er båda (separat eller ihop) men om inte han vill så gå själv. Jag går hos en och min sambo hos en annan. Nu vill mvc att jag ska gå till deras psykolog så det är tanken.
Kram till dig. Du är inte konstig och måste inte alls vara lugn. Du har all rätt att gråta, få panik osv.
Det där med samtalskontakt kan vara något, för mig iaf. Vem kontaktar man eller hur går man tillväga? Jag har inte varit hos mvc tidigare