julia1994 skrev 2018-07-06 19:58:27 följande:
Här hoppar jag in mitt i allt. Så skönt att hitta en tråd som man verkligen kan relatera till.
Jag fick i maj reda på att jag var gravid för första gången i mitt liv. Allt kändes så overkligt från start och jag mådde väldigt bra. Det enda var egentligen trötthet och lite humörsvängningar från och till. Inget illamående alls. Kändes inte helt rätt i magen ända från början. I början av juni började jag få lite bruna flytningar efter en gynundersökning på inskrivningen. Hoppades på att det bara var tillfälligt. Det bruna övergick efter ett par dagar till rött blod. Den 11 juni fick jag äntligen ultraljud och det bekräftades att jag fått ett MA. Jag var då i v.10 (9+2) fostret utmätte typ 8+2. Grät så mycket och det gjorde så ont i själen. Men på något sätt var jag inställd på det för att magkänslan sa att något inte stämde. Dagen efter hade jag en miniförlossning hemma hos mina föräldrar. Fostret kom ut tillsammans med massa blod. Och... förlåt för känsliga öron; jag var så nyfiken och ville verkligen se det som skulle blivit mitt barn, så tillsammans med stöttning från min mamma så tittade vi på fostret tillsammans och WOW, det är det häftigaste jag varit med om. Så surrealistiskt. Jag trodde inte ens det fanns något där inne. Så häftigt.
Den 21 juni var jag på återkontroll och allt såg bra ut. Nu har jag och min sambo försökt igen sedan återkontrollen. Jag har ingen aning om när jag bör ha fått min ägglossning för jag har inte kontrollerat med några tester. Jag tog ett gravtest igår för att se så min HcG från förra graviditeten var borta, vilket den var.
Har börjat fundera på om jag faktiskt kan vara väldigt tidigt gravid just nu... min katt har, precis som förra graviditeten, varit väldigt nära mig och legat på min mage, jag har känt lite stickningar i livmodern precis som förra gången samt att jag varit ganska trött de senaste dagarna... kan det vara för tidigt att utmärka? Eller hur fort kan kroppen reagera på hormonerna såhär tidigt efter ett missfall? Tänker inte testa än då det inte kommer visa såhär tidigt, utan väntar iaf en vecka till. Nästa vecka är det en månad sedan missfallet.
ALL LYCKA TILL ALLA SOM FÖRSÖKER BLI GRAVIDA IGEN. Snart är det våran tur att få en lyckad förlossning!!
Beklagar ditt missfall, det är hemskt :( va starkt av dig att våga titta på det när det kom ut, wow! Jag genomgår ett missfall nu och är asrädd varje gång jag går på toa, vågar inte titta ner, tycker att det är jätteläskigt o vill inte heller se va jag förlorar :( Men jag tror inte att jag hade fått se så mkt ändå då jag var i vecka 7 bara nu.
Så skönt att kroppen återhämtar sig fort och att allt ser bra ut :) bra att gravtest visade negativt efter missfallet, tyder på att det är rensat! För mig kom äl efter 2 veckor från första blödningsdagen på senaste missfallet (blödde i en vecka). Va jag hört så drar processen med ägglossningen när hcg har sjunkit till en mycket låg nivå..har inga siffror tyvärr.
Läst om många här som blivit gravida precis efter missfall utan mens emellan, så det är mycket möjligt :) men vänta tills det gått en månad eller när din mens är beräknad att komma o sen kan du testa :) hoppas att du är gravid :)