Pastime skrev 2019-03-28 17:25:49 följande:
Grattis!!! Gjorde du någonting annorlunda den här månaden när du blev gravid från tidigare månader? :) Och när plussade du, hur många dagar efter ägglossning? OCH - kände du några symtom innan BIM eller fick du vanliga pms-symtom?
Tack!!!!! Det jag gjorde annorlunda var att sluta med kaffe och åt en frukt om dagen. Killen och jag åt multivitamin fr topformula varje morgon och jag tog en folsyra på kvällen utöver det. (och nu lite snusk: vi hade sex varannan dag innan äl och sen när det började närma sig alltså 3 dagar innan äl så körde vi doggy så han sprutade djupt inne varje kväll och sen sov jag hela natten med det. Gjorde alltså det i 4-5 dagar i rad)
Jag plussade 17 dagar efter äl. Har 31-34 dagars cykel så mensen var kanske 1-2 dar "sen" men blev ett tydligt men ljust streck. De symptom jag kände innan bim var kanske liiite mensvärk i magen som att mensen var på g, men på ett lite annorlunda sätt, lite djupare känsla kanske. Fick inte ont i brösten eller nåt sånt, ej heller illamående, kanske dock lite yrare än vanligt :)