Anonym (Olivia) skrev 2018-03-24 14:07:49 följande:
Jag missade äl den gången för att det var så mycket stress mitt i allt och jag hade inte ens en minut per dag att sitta ner.Alla gravidtecken fanns där men ingen tid till att fundera igenom de.
Jag har haft flera missfall efter det och de var helt annorlunda. De var mer lika vanlig mens. Lite bruna trådar. Inget som gjorde ont.
Innan jag tar något letar jag efter så mycket information som möjligt. Jag letat länge. Jag nöjer mig inte med en snabb googling där någon skriver "det är jättebra".
På svenska finns väldigt lite information vad man än ska leta efter. Jag söker efter svenska på engelska. Då hittar man jättemycket information. Många länder på jorden har ju engelska som första språk. Svenska är ett väldigt litet språk.
Överallt stod det att rosenrot aborterar foster. De har gjort massor av forskning på rosenrot. De rapporterna är kämpiga att läsa men det går.
Jag förstår. Men man kan ju inte låta bli att undra hur det hade gått om du hade slutat med rosenroten när du fick din ägglossning, så som man ska göra?
Sedan säger du att du var så extremt stressad att du inte ens hade en minut per dag att sitta ner, vilket ju inte låter bra för ett foster och en graviditet heller. Kanske var det din utmattning och stress som gjorde att kroppen sa ifrån? Svårt att veta.
Oavsett vad så låter det riktigt hemskt det du har upplevt. Men läste någonstans att du är gravid nu, så grattis!