Milian03 skrev 2018-05-29 11:31:48 följande:
Jag slutade med rosenrot och munkpeppar vid positivt ältest.
Okej fortsätter smörja och hoppas på att slippa missfall denna gången :)
Jag hoppas du slipper fler missfall, jag har haft 6st så jag vet hur jobbigt det är.
Om det trots progesteronkrämen inte går bra denna gång så lägg till Albyl Minor 250mg nästa gång är ett tips. Det säljs receptfritt på Apoteket men de kan ha det bakom disken så man kan behöva fråga efter det. Köp en tablettdelare på Apoteket också.
Man delar varje tablett i 3 delar och tar en tredjedelstablett per dag från CD1 (första mensdagen och sen hela cykeln). Det fungerar milt blodförtunnande och kan förhindra ev proppar som kan bildas när embryot försöker fästa, eller bli propp i moderkakan, och då dör fostret av näringsbrist och det blir missfall.
Albyl Minor är på 250mg och innehåller samma sak som Trombyl 75mg, men man behöver dela Albyl Minor för att komma ner i rätt dos. Trombyl säljs på recept i Sverige.
Om man fått 3 missfall i rad kan man få en missfallsutredning av Landstinget. Då ringer man bara Kvinnokliniken på närmaste sjukhus, och säger att man vill göra en sån. Det kan vara flera månaders kö så kontakta dem direkt och ställ er i kö om ni skulle få 3 missfall. Jag hoppas du inte behöver använda denna info, men ville bara berätta att möjligheten till utredning finns om man skulle behöva det.
Hoppas allt går vägen för dig nu med graviditeten !