Att göra någon medvetet svartsjuk - Hur bra fungerar det egentligen?
Hej!
Att göra någon medvetet svartsjuk är ju väldigt elakt och jag tänker mig att personen antingen vill komma fram till den människan han verkligen gillar för att visa att han i själva verket vill ha henne. Så hon skall känna sig orolig i första hand för att sedan känna att hon inte skall ta honom för givet.
Eller alternativ två, för att människan vill se om den andra människan bryr sig eller inte.
Denna beteende är ju väldigt elakt. Och man kan ibland läsa olika trådar och ställa frågan om han eller hon försökte göra en svartsjuk medvetet eller själv notera att han/hon faktiskt försökt göra en svartsjuk.
Så att denna sorts beteende existerar vet man ju, men jag undrar hur effektivt är det egentligen om folk använder sig av den.
Hur känner ni kvinnor när ni märker att en man som visade ett intresse inför er helt plötsligt kanske skojar med en annan kvinna.
Observera! Vi tar ett exempel där en man faktiskt är singel, ni är inte tillsammans. Men han har visat ett intresse tidigare och/eller skojat med någon kvinna. För att sedan visa att han sedan skojar med någon annan kvinna.
Vad känner ni, mer än eventuellt sorg?
Blir ni själva extra gladare när han kommer fram till er. För att han visar att han inte glömt bort er, eller hur känner ni?