Anonym (Effektivt för att visa att man i själva verket vill ha personen?) skrev 2018-03-21 10:35:55 följande:
Perfekt, precis en sådan svar letade jag fram.
Jag ser själv beteendet mycket elakt.Så jag begriper mig inte riktigt vad andra människor får för sig att det skulle ge för positivt effekt. Det kanske finns någon i deras grund om att de vill veta om personen skulle bry sig eller inte.
Jätteknepig fråga men jag tyckte du la fram dit svar väldigt bra. Så jag vill ställa en ytterligare fråga till dig - Tror du att du själv är ensam om din inställning att mannen skall dra dit pepparn växer och finner det avtändande. Tappar helt enkelt intresset för honom.
Hur många tror du bär på den sortens smak?
Tror du det finns någon därute där mannen får en positivt effekt genom sin beteende?
Tack för ditt svar!
Nej, jag är inte ensam om att tycka detta.
Finns det någon där ute där mannen (eller kvinnan, mitt tillägg då det inte bara är ett manligt beteende) får en positiv effekt av sitt beteende?
Svar: Ja, tyvärr annars hade den typen av beteende självdött för länge sen. Tyvärr tror jag också att det är vanligare än att man ber personen dra dit pepparn växer.
Det är ju bara att titta på alla trådar där svartsjuka ses som något gulligt, som ett bevis på "äkta kärlek", att "om man är svartsjuk så är det för att man verkligen, verkligen älskar sin partner och om man inte är en gnutta svartsjuk så älskar man inte på riktigt". Den synen på svartsjuka och kärlek finns här och finns ute i verkliga livet också.