• Fröken lillasyster

Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?

Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?
  • Fröken lillasyster
    Flowerpower skrev 2018-06-13 09:38:23 följande:

Det är säkert många som har lyckat före 2018, det har jag läst om. Men jag skulle vilja höra om en person som har gjort insättning i år med positivt resultat. 

Nya FL användare som lägger positiva inlägg om Invimed tycker jag låter väldigt misstänksamt Obestämd

Tänkte exakt samma sak, det känns mycket misstänksamt att det helt plötsligt nu dyker upp folk som har positiva erfarenheter de vill berätta om!

Dessutom har jag efter att gjort förfrågan till de ang. ÄD fått upprepade mail från dem där de undrar när jag vill boka tid och komma till dem och där de lovar guld och gröna skogar i princip... Känns allt annat än seriöst!
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-06-13 22:20:52 följande:

Tänkte exakt samma sak, det känns mycket misstänksamt att det helt plötsligt nu dyker upp folk som har positiva erfarenheter de vill berätta om!

Dessutom har jag efter att gjort förfrågan till de ang. ÄD fått upprepade mail från dem där de undrar när jag vill boka tid och komma till dem och där de lovar guld och gröna skogar i princip... Känns allt annat än seriöst!

Vilken ÄD klinik har du valt istället ?
  • Anonym (Twins)

Jag är gravid med tvillingar efter en äggdonation i Polen. Jag tror att det kan vara så som någon skrev tidigare, att när man får positiva resultat så går man in i sin bubbla och tänker inte på att skriva på forum. Alla väljer så klart själva men jag har iallafall haft en positiv upplevelse i Polen. 

• Anonym (Agneszka)
    Anonym (Twins) skrev 2018-06-14 13:21:00 följande:

Jag är gravid med tvillingar efter en äggdonation i Polen. Jag tror att det kan vara så som någon skrev tidigare, att när man får positiva resultat så går man in i sin bubbla och tänker inte på att skriva på forum. Alla väljer så klart själva men jag har iallafall haft en positiv upplevelse i Polen. 

Var då i Polen ?

Har du fått mail eftersom du skriver ?

Grattis om du är gravid.
  • UndrandeSökare

Invimed är anmälda av flera till Eggdonationfriends och de AVRÅDER ALLA från att ha någon kontakt med Invimed så länge som deras utredning pågår !

• Anonym (Twins)

OM jag är med barn, jisses! Ni är bara för mycket. Jag kommer inte att delta i detta längre. Jag gick in för att uppmuntra er med en positiv erfarenhet men ni är helt inne på konspirationsteorier. 

Jag har blivit gravid med tvillingar på invimed i Gdynia iår. PUNKT! Lycka till! Hoppas verkligen det går vägen för er alla så ni kan komma ur detta negativa ohälsosamma tankemönstret som ni befinner er i nu. 

• Anonym (Inte en bra klinik !)
    Anonym (Twins) skrev 2018-06-19 11:12:57 följande:

OM jag är med barn, jisses! Ni är bara för mycket. Jag kommer inte att delta i detta längre. Jag gick in för att uppmuntra er med en positiv erfarenhet men ni är helt inne på konspirationsteorier. 

Jag har blivit gravid med tvillingar på invimed i Gdynia iår. PUNKT! Lycka till! Hoppas verkligen det går vägen för er alla så ni kan komma ur detta negativa ohälsosamma tankemönstret som ni befinner er i nu. 

Roligt för dig att du är gravid, men ingen annan här kommer rekommendera denna klinik till nån annan.

Det är alldeles för många som blivit dåligt behandlade där. Så är det bara.
  • Änglamamma007

Vi är jättenöjda med Invimed och oerhört tacksamma även om vår son är så "gammal" som 16 månader och har också rätt till min åsikt! Vi gläds med dig som fått tvillingar. Och vi är ett par stycken som lyckats och haft bra erfarenheter där. Som jag kan läsa är det ett par tre stycken som haft dåliga med. Vi känner att de gör sitt bästa för att det ska lyckas mycket mer än när vi gjorde det i Sverige här var de verkligen ute efter att casha in när de väl fått betalt hade de ingen tid eller intresse att svara på frågor eller hjälpa till å jag kunde leva precis som vanligt hoppa å studsa å dricka koffein vilket inte är fallet. Lycka till allihop nu har vi sagt vad vi vet.

• Zwillinge86

Jag är glad att båda erfarenheterna kommer fram så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning. Jag var inne på InviMed då det lät bra och billigt och många verkade lyckas. Men med det som framkommit i denna tråd, känns kliniken i dagsläget inte aktuell. Så tack för att ni som tyvärr inte fått det ni (med all rätt) förväntat er delar med er. Och såklart, stort grattis till ni andra som nu eller tidigare lyckats.

En helt annan fråga, ni som varit i polen vet ni om det går att köpa ivf/ÄD-mediciner receptfritt på apoteken där? Någon som köpt tex progesteronsprutor?

• Flowerpower
    Zwillinge86 skrev 2018-07-09 00:50:36 följande:

Jag är glad att båda erfarenheterna kommer fram så att var och en kan bilda sig en egen uppfattning. Jag var inne på InviMed då det lät bra och billigt och många verkade lyckas. Men med det som framkommit i denna tråd, känns kliniken i dagsläget inte aktuell. Så tack för att ni som tyvärr inte fått det ni (med all rätt) förväntat er delar med er. Och såklart, stort grattis till ni andra som nu eller tidigare lyckats.

En helt annan fråga, ni som varit i polen vet ni om det går att köpa ivf/ÄD-mediciner receptfritt på apoteken där? Någon som köpt tex progesteronsprutor?

Nej, väldigt restriktivt. Bara receptbelagt.
  • AgaJ
    Hej, min vän blev gravid på InviMed i Gdynia. Det var den enda kliniken som kunde hjälpa henne med att uppfylla drömmen om moderskapet Glad. Hon försökte bli gravid under 3 år, utan framgång. Här i Gdynia läkarna diagnostiserat henne och behandlade rätt så att hon blev gravid efter det andra försöket. Ser att de har bra opinioner på polska forum.
    AgaJ skrev 2018-07-11 22:40:09 följande:

Hej, min vän blev gravid på InviMed i Gdynia. Det var den enda kliniken som kunde hjälpa henne med att uppfylla drömmen om moderskapet . Hon försökte bli gravid under 3 år, utan framgång. Här i Gdynia läkarna diagnostiserat henne och behandlade rätt så att hon blev gravid efter det andra försöket. Ser att de har bra opinioner på polska forum.

Majoriteten av alla i denna tråd som försökt på Invimed har bara fått minus och de är nu anmälda till Eggdonationfriends och de avråder alla från att göra behandlingar på den kliniken så länge deras utredning pågår !
  • Zwillinge86
    Flowerpower skrev 2018-07-09 08:26:42 följande:

Nej, väldigt restriktivt. Bara receptbelagt.

Tack för svar!
  • Anonym (eller hur...)
    AgaJ skrev 2018-07-11 22:40:09 följande:
    Hej, min vän blev gravid på InviMed i Gdynia. Det var den enda kliniken som kunde hjälpa henne med att uppfylla drömmen om moderskapet Glad. Hon försökte bli gravid under 3 år, utan framgång. Här i Gdynia läkarna diagnostiserat henne och behandlade rätt så att hon blev gravid efter det andra försöket. Ser att de har bra opinioner på polska forum.
    Alltså detta låter som en dålig google översättning, låter inte trovärdigt alls.
    Anonym (eller hur...) skrev 2018-07-13 09:09:59 följande:
    Alltså detta låter som en dålig google översättning, låter inte trovärdigt alls.
    Håller fullständigt med dig, samma person har skrivit i flera andra ÄD-trådar om denna klinik också, med samma extremt dåliga Googlesvenska !
    Låter som ett troll enligt mig !
  • Flowerpower
    Anonym (eller hur...) skrev 2018-07-13 09:09:59 följande:
    AGaj det kan till o med vara Agnieszka såvitt vi vet Obestämd
  • Evadesiree

Ja det är helt klart manipulerade meddelande från Agnieszka eller skivit av henne själv.

Är det inte hon själv som skriver så har hon betalt någon att skriva. Katastrof ... hon är pengakåt och hade semester under båda mina behandlingar på InviMed och hade inte sett till att personalen dvs läkare och laboratorium samarbetade eller att den individuella planen följdes. Trots att det är hon som är direktör och kommunikator.

Dvs den enda man kan skriva eller ringa på kliniken. Men man fick endast ett automatisk meddelande som svar att hon var out of office.

Som sagt jag fattade inte heller den dåliga engelskan på de 200sidor som jag skrev under. Du menar alltså att de donerar min mans barn ? Som jag misstänkt hela tiden då att de säljer våra embryo och att de ljuger om antalet överlevande embryo. På så sätt får de ju dubbelt betalt för en behandling av ett par. Först dyra pengar av oss där kostnaderna stiger i höjden på grund av dolda avgifter och sedan säljer ?donerar ? de våra embryo.

Håll ögonen öppna när någon får ett mörkt barn från öststats- länderna för då är det med stor sannolikhet min mans barn och de ägg som vi köpte på InviMed.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?