• Fröken lillasyster

Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?

Någon som varit i Polen och gjort ÄD som vill dela med sin av sina erfarenheter?Funderar främst på klinik i Gdansk/Gdynia (Invimed/Invicta) då det ligger geografiskt bra till för oss.

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?
  • Evadesiree

Transfern sker dag 16-19 I menccykeln. Räknat från första blödningsdagen.

På InviMed Gdynia. Inget annat oavsett blodprov eller provsvar.

• smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-04-11 20:22:19 följande:

Om nånting händer med kliniken, de uppför sig på ett fräckt sätt så måste det utredas. Om de kan utreda vad som händer så kan vi spara många andra (inklusive mig själv) av att gå igenom detta.

Jag har också betalat hälften plus testerna. Kolla på vad det står på betalningsskyldigheter. 

Du kan skicka informationen du har bara som stöd. 

Ska kolla om betalning mm, har börjat kolla på en del mejl jag har från henne nu och vet inte om hon bara är snurrig eller...men vissa saker stämmer bara inte som hon skriver. Tror hon har alldeles för mycket att göra för å hjälpa alla på ett bra sätt.

För vår del kommer vi nog inte iväg nu i april som vi tänkt, då det krockar med annat nu när mensen blev sen för mig.
  • smurfen 11
    Asil76 skrev 2018-04-12 18:20:13 följande:
    Man betalar inte den andra halvan förrän det är dags för transfer som tur är. Dom brukar behöva veta när man får mens, för att kunna göra din plan, och räkna ut när du måste komma dit. Vanligt vis är det på dag 10 räknat från den första dagen av mensen. Om du kan göra ultraljud och blodprover i Sverige på dag 10 (och få resultaten direkt) brukar det också gå bra. Dom vill helst att man gör allt där, men det går att övertala dom u det de förutsättningarna. Hoppas du får en bättre upplevelse än jag fått! Lycka till.
    Jag fick att jag skulle vara där dag 12 som senast. Kommer försöka ta prover här i Sverige, såvida det infaller på en veckodag.

Det blir alldeles för länge om det blir som Evadesiree skriver, att transfer kan ske så sent som dag 19, och då stanna från dag 10-19, för vi kommer inte åka hem emellan första och sista dagen.

Tack för lycka till...är inte helt 100 vi åker dit dock.
  • Evadesiree

Smurfen - hon har inte för mycket att göra. Detta året har hon endast jobbat varannan vecka. Varannan vecka är hon inte kontaktbar.

Hon är helt nonchalanta och ointresserad.

Jag har haft kontakt och sedan december 2017 och ser en försämring och ett ökat ointresse för patienter och vården som hon är ansvarig för.

• Evadesiree

Här kommer behandlings linjerna som InviMed använder sig av.

I orginal från direktören :

• Asil76
    smurfen 11 skrev 2018-04-13 09:42:18 följande:

Jag fick att jag skulle vara där dag 12 som senast. Kommer försöka ta prover här i Sverige, såvida det infaller på en veckodag.

Det blir alldeles för länge om det blir som Evadesiree skriver, att transfer kan ske så sent som dag 19, och då stanna från dag 10-19, för vi kommer inte åka hem emellan första och sista dagen.

Tack för lycka till...är inte helt 100 vi åker dit dock.

För mig tog det (första gången) också väldigt lång tid, det berodde på att min slemhinna inte ville växa till sig, och under de 10 (!!) dagar jag var där fick jag gå på återbesök ungefär var 3e dag för att kontrollera slemhinnan. Dom brukar vilja göra transfern tidigare dock.

Förhoppningsvis går det bättre för dig, och du får ett trevligare bemötande! Jag vil gärna tro att vi hade otur och att deras beteende då inte är generellt.
  • Anonym (Inte en bra klinik !)
    Asil76 skrev 2018-04-13 10:04:11 följande:

För mig tog det (första gången) också väldigt lång tid, det berodde på att min slemhinna inte ville växa till sig, och under de 10 (!!) dagar jag var där fick jag gå på återbesök ungefär var 3e dag för att kontrollera slemhinnan. Dom brukar vilja göra transfern tidigare dock.

Förhoppningsvis går det bättre för dig, och du får ett trevligare bemötande! Jag vil gärna tro att vi hade otur och att deras beteende då inte är generellt.

Alla ni 3, både du Asil76, EvaDesiree och Smil beskriver ju samma sak, hur ni blivit dåligt bemötta, dålig service och blivit lurade på era pengar och absolut inte vill ha med Invimed att göra mer. Då handlar det ju om ett generellt beteende och inte om att en individ hade otur.

Så det är bra om ni alla anmäler det här som Flowerpower föreslår, så fler får upp ögonen för detta !
  • Asil76
    Anonym (Inte en bra klinik !) skrev 2018-04-13 10:27:06 följande:

Alla ni 3, både du Asil76, EvaDesiree och Smil beskriver ju samma sak, hur ni blivit dåligt bemötta, dålig service och blivit lurade på era pengar och absolut inte vill ha med Invimed att göra mer. Då handlar det ju om ett generellt beteende och inte om att en individ hade otur.

Så det är bra om ni alla anmäler det här som Flowerpower föreslår, så fler får upp ögonen för detta !

Så är det förvisso, men det finns säkert flera som blivit bra behandlade , även om dom inte skriver här.

Vi tre är säkerligen inte de enda kunderna de har, så jag tycker att även om jag själv blivit dåligt bemött, så bör jag nog inse att andra kan ha andra upplevelse.

Jag står absolut för min upplevelse och kommer anmäla det, men jag tycker att man som "kund" ska försöka vara källkritisk och föröka få olika omdömen.

Men med det inte sagt att jag mer än gärna höjer ett varningens finger för den här kliniken!
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-04-13 09:59:48 följande:

Smurfen - hon har inte för mycket att göra. Detta året har hon endast jobbat varannan vecka. Varannan vecka är hon inte kontaktbar.

Hon är helt nonchalanta och ointresserad.

Jag har haft kontakt och sedan december 2017 och ser en försämring och ett ökat ointresse för patienter och vården som hon är ansvarig för.

Har också märkt hon är borta mycket. Denna veckan t.ex
  • smurfen 11
    Asil76 skrev 2018-04-13 10:04:11 följande:

Åh fan. Men då tog de progesteron och östradiol på dig också eller??

Hm hoppas ju på bra bemötande när vi åker ner igen, men jag har varit på A i många diskussioner nu så vet inte hur det blir, men jag kommer stå på mig,
Svar på tråden Någon med erfarenhet av ÄD i Polen?