• Frallanz

BIM april 2018

nnnnnmaria skrev 2018-04-05 13:10:55 följande:

hej alla och grattis till plussen <3 har följt tråden sen start men inte skrivit något.. jag och min kille bestämde oss i mitten på mars att sluta med minipiller för att försöka få koll på ägglossningar osv och sen försöka ordentligt med barn i sommar. Dock fick jag min mens på en gång och jag tror att vi kanske prickade in äl ganska bra? Nu ska jag troligen ha min mens om 7 dagar. Har fått mycket mycket mer "mensvärk" än jag någonsin har haft problem med, kanske är något på g? Väldigt nervöst och spännande. När kan man ta första "kiss-stickan"? Har sett att det finns testa tidigt stickor, och hur går dom att lita på?:)

Rekommenderar dig att testa dig på bim dagen (dagen då du ska ha mens, ifall du inte vet vad bim betyder :) så slilper du bli deppig om du testar tidigare och får neg. men för att svara på din fråga så går det att testa tidigt, tror man kan testa med vissa tester 4 dagar innan bim, kika runt på nätet eller fråga på apoteket :)
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 06:12:26 följande:

Strecken är svagare idag. :( Syns knappt på bild. Får bara beredd på hcg störtdyker snart igen då. Känns dock skönt att få bekräftat att jag är gravid i alla fall och hoppas på ett mirakel!

Vecka 4+0. Snälla lilla bebis stanna kvar!

Grattis tjejen! Vad kul o se dig plussa! :D

Jag har ju haft väldigt väldigt svaga streck, jag plussade som sagt första gången på bim den 8/3 svagt svagt... testerna blev inte starkare ju mer jag testade, förrän sist jag testade, i förrgår hos bm och nån dag innan det, inte jättestarka men dem syns på håll då iaf och jag är i vecka 9 (8+2) om vi räknar sen sista mensen. Får ju svar på vul på onsdag om det stämmer, men ville bara säga att jag vet hur det känns o få svaga plus. Med sonen var det starkt som kontrollstrecket vid bim, därför känns det så förbannat frustrerande och psykiskt utmattande att behöva leva med svaga streck som stiger så pass långsamt :( men gravid är jag iaf, och du med! GRATTIS!
  • Frallanz
    Baraentilligen skrev 2018-04-06 05:31:55 följande:

Dagens test, definitivt starkare än gårdagens vilket utesluter spöksträck och gör mig gravid!! Äl+11, vecka 3+4! Håller tummarna att ni alla joinar mig snabbt :)

STORT GRATTIS! :D
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 08:25:17 följande:

Vaknar upp utan molvärk idag, gravtesten fortfarande supersvaga. Det kan inte gå bra det här. :(

Förstår din tanke... jag fick som sagt också supesvaga vid bim denna gång, började blöda som mens men med en hemskt värk och lite slem dagen efter bim, så trodde/tror det var missfall. Testade efter en, två och även tre veckor igen men testet visade starkare efter 3 veckor, men ändå inte starkt, men synligt. Vilket för mig är helt vansinne, för i min värld så ska ett plus va starkt på bim-dagen, men nu vet jag ju att många inte ens fått plus förrän 2-3 veckor efter bim och finns dem som alltid haft svaga, men förstr att du är orolig för jag känner att nåt är fel eftersom jag enligt sista mensen ska vara i vecka 9 nu om det inte är som bm sa att jag kansle fått en ny graviditet men ändå. Jag delar din oro, men försök att inte testa för ofta (säger en som gjort av med säkert 20 tester dessa 6 veckor! Haha) men jag ville bara säga att jag vet hur det känns att då svaga tester för jag är i samma sits :(
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 15:20:04 följande:

Tack för ditt svar. I min värld känns det som om jag redan fått missfall, och ju längre tid det tar nu före jag börjar blöda desto värre. Jag hoppas att jag också blir undantaget... på alla mina andra barn har det varit starkare plus för varje dag, och de två senaste graviditeterna som inte slutat bra har plussen varit svaga vid BIM. Jag kan helt enkelt inte låta bli att testa varje morgon nu...

Förstår dig :/ jag hade gärna velat testa hela tiden också, men min sambo och bm har sagt ifrån så får testa först om 1-2 veckoe, men nu har jag vul inbokat på onsdag kl 09 så får svar på tal då om det är nåt därinne och varför jag aldrig plussat ett riktigt starkt streck än. Håller tummarna för dig <3
  • Frallanz
    SamiraBudva skrev 2018-04-07 18:27:22 följande:

Hej! Tänkte bara kolla ifall någon har en aning om detta.

Jag plussat BIM+6 och styrkan har ej ändrats och är på bim + 10 nu. Tog ett clearblue och det stod 1-2 veckor.

Här är en till som plussar med svaga streck. Jag plussade med svagt bim, nu såhär 4-5 veckor efter plussar jag fortfarande svagt, ända skillnaden är att strecken syns på avstånd nu det gjorde den inte vid bim, men fortf svaga... ska på vul på onsdag. Är i vecka 9 om man räknar från senaste mensen.
  • Frallanz
    SamiraBudva skrev 2018-04-07 19:37:08 följande:

Ohh hoppas allt går bra!!! Jag ska på vul den 26 april! Uppdatera mig gärna ifall du känner för det såklart!!!

Jadå, kmr uppdatera hur det går :) skönt att följas åt, även om det inte är roligt med svaga streck så är det ändå skönt att ha nägon i samma sits känner jag. Jag har liksom inga speciella grav.symtom heller förutom trötthet, varit illamående till o från, och att jag har växtvärk/molvärk då och då. Hade inga symtom förutom trötthet när jag väntade sonen, så blir inte direkt nojig över stt inte ha "ömma bröst" osv denna gången heller, men just nu är jag bara så orolig när testet ble jättestarkt med sonen på bim men inte nu, och inte ens såhär långt dfter bim :/ håller tummarna för oss båda!
  • Frallanz
    norrland91 skrev 2018-04-07 23:03:23 följande:

Får man komma på vul om man ber om det ?

Jag ska in på onsdag och göra vul, pga blödning i samband med bim och små blödningar samt fortsatt positiva streck som stegrat men ändå svaga såhär efter 5 veckor.

Är i vecka 10 på onsdag.
  • Frallanz

FÖr er som hängt med i mina svängar, så gjorde jag ett nytt test idag (borde inte men nyfikenheten tog över och det är i min värld långt till vul på onsdag, haha) men efter att ha plussat svagt hittills med testlagrets sä provade jag apotekets test sticka igen, som jag provade för ca 2 veckor sedan, ville jämföra o se om det testet visar annorlunda, och för första gången på dessa testningar fick jag idag ett hyfsat starkt plus ändå MEN jag läste nånstans om hook effekten, att spä ut urinet med lite vatten så gjorde det med detta testet, om det nu beror på det vet jag inte men det är iaf helt okej styrka i strecket nu, bara hoppas vul visar ett tickande hjärta o på rätt ställe <3

Det överata ca 2 veckor gammalt, det understa taget för en timme sedan.

Har tidigare bara testat mig med testlagrets och dem har sett ut som nedan, dessa 3 tog jag för ca en vecka sedan, om inte mindre tom.

Finns här någon mer som fått svaga tester sphär länge? Vecka 9, 8+6 nu.

• Frallanz
    hallonnpaj skrev 2018-04-09 09:38:29 följande:

Vad tror ni? Bim -3 och haft molvärk många dagar nu..

Jag ser inget streck :/ men så vet jag att det är svårt att få med svaga streck på bild, been there done that! Testa igen på bim o se :) håller tummarna!
  • Frallanz
    SamiraBudva skrev 2018-04-09 11:50:25 följande:

Jag med, hade svaga streck tills BIM+9 och helt plötsligt ihåg BIM + 11 så fick jag ett väldigt starkt streck!! Känns lugnande

Det förstår jag! Skönt att du fick en stegring :)

Jag är ju på bim+33 om man ska säga bimdagar så sätt, och haft inte jättesvaga men inte så starka heller... men provade att spä ut med vatten idag och kanske hade jag fått starkare innan om jag gjort det då med? Hmm skumt detta. Men får se vad som visar sog på vil på onsd, om allt är som det ska.
  • Frallanz
    Elizai skrev 2018-04-09 15:10:00 följande:

Ursäkta men jag måste fråga, varför spär du ut med vatten? Aldrig hört talas om det tidigare! Kan man få starkare test då?

Jag läste om många som testat halvsvagt med vanligt urin och sen att dem spätt ut urinet med lite vatten, så blir testen starkare.hade heller aldrig hört talas om det, men kallad "hopk effekten" och det är så, om jag förstått rätt, att hormonerna är så pass häga att testen liksom kraschar elöe hur man ska förklara, o visar svagare streck än vad dem hade gjort om de va normalt med hormoner elle nåt sånt, haha. Googlade länge innan jag valde att prova idag, och mitt blev ju starkare, sen om de beror på de eller inte vet jag inte, tog aldrig nåt test samtidigt i vanligt urin..
    vet JAG
  • Frallanz
    Elizai skrev 2018-04-09 17:58:48 följande:

Det där måste jag googla mer på! Lät väldigt intressant. :) jag har förstås inte ens fått en spökstreck än. Är på bim+7 utan tillstymelse till tecken på att mensen ens är påväg, men ändånegativa test hittills. Sjukt frustrerande xD

Ja gör det, jag googlade typ nåt i stil med "spä ut urin gravtest" eller nåt, jag googlade på allt möjligt, googlare som jag är, och då kom jag över massa trådar där man valt att späda ut urinet o testat på nytt när man trott att urinet innehållit "för mkt" hormoner osv.

Väldigt fascinerande när man läst om dem som testat med olik tester o det funkat :)

Förstår att det är frustrerande! Man vill ju inget annat än veta vad det är som sker och om där är nåt. Så nervös inför onsdag, vill så gärna veta nu om därinne är allt som det ska eller om det inte är en frisk graviditet när jag fått så svagt hittills och haft en stor blödning i början... vet nu att många blöder osv, men med sonen hade jag starkt grabtest redan från start
  • Frallanz
    Hepphopp skrev 2018-04-09 17:21:46 följande:

Hej!har inte skrivit så mycket..

Var med i marstråden men blev inget så har inte haft så höga förväntningar denna gång heller...

Sitter här på äl+8 och känner mig så lite gravid som man bara kan.. vet att det är tidigt än men man vill ju så mycket :(

Det enda som jag känner just nu är molande i tjejmagen.

Minns inte mina symtom från förra graviditeten men vill minnas ömma bröst, någon som plussat här inne som inte har så mycket symtom? Ger mig hopp!

Jag hade inga symtom alls med sonen, förutom en enorm trötthet och en växande mage sen då ;) annars inget, jo jag kissade en del.

Är i vecka 9 (8+6) nu om det är som det ska därinne, och har inga symtom alls förutom att jag blir åksjuk lätt och illamående när jag blir hungrig, samt att jag är trött annars ingenting.

Ska på vul på onsdagmorgon så hoppas väl att allt är som det ska :)
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 19:47:25 följande:

Hej då från mig... min dröm om en sladdis försvann idag. Tredje missfallet. Missfall i dec, mars och nu april. Inga problem att bli gravid, men ägget fäster tydligen inte ordentligt.

Tydlig ägglossning, gravid på digitalt och sen missfall i vecka 4+3. Samma varje gång.

Men nej :( har du fått det konstaterat att det är mf? Vad jobbigt!

Ge inte upp, det kommer snart ska du se! Klen tröst just nu kanske, men du kan iaf bli gravid så ge inte upp <3 *styrkekramar!
  • Frallanz
    Elizai skrev 2018-04-09 19:53:05 följande:

Ska kanske testa det imorgon eller på onsdag. Dock har jag ju inte haft ens svaga streck ännu. Om det ena är nåt.. men min menscykel går som en klocka, är typ aldrig sen och har inte tagit några hormonella preventivmedel alls på typ 8 år. Känns skumt att mensen ska börja strula nu liksom? OM jag är gravid som borde jag enligt mina egna beräkningar vara i vecka 5+2, så jag tycler väl det borde synas på test.. meeen ah jag vet inte. Vissa plussar ju inte förrän 2-3 veckor efter missad mens, vad jag förstått. Har pratat med gyn men de kollar ingenting förrän min mens är en månad sen eller mer.

Ska hålla tummarna för dig på onsdag! Att allt är som det ska liksom. :) har också hört många som blöder under första trimestern, ibland flera gånger.

Ja och den bm jag träffade på hälsosamtalet förra veckan berättade att dem rekommenderar att man tar tester först 14 dagar efter bim, just för att det är då man testar som säkrast tyckte jag hon sa, pga att många testar vid bim och ibland kan få negativt för att sen få pluss 2-3 veckor senare. Jag har testat på bim både med sonen och denna gång.

Jag blir galen av denna väntan, nu har jag visserligen fått det plusset jag väntade på, men är orolig stt nåt är fel eftersom att det tog mig så lång tid att få ett så pass starkt plus.

Gullig du är som håller tummarna!
  • Frallanz
    jenniferrunder skrev 2018-04-09 18:03:48 följande:

Hej alla fina!

Är -2 BIM och vaknat nu precis efter nattjobb. Känner lite molande värk i magen och lite stickningar i livmodern då och då. Inga andra symtom.

Är det spökstreck på stickan eller är det svagt positivt...? Mitt hjärta håller på att hoppa ur bröstet på mig

Ser nåt om jag kisar :) spökstreck är grått, är det rosa ska det vara ett positivt har jag höet och läst iallafall :)
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 21:17:47 följande:

Tack <3

Har ej fått det konstaterat, men strecket syntes knappt idag. Blöder mkt. Det är ju bra att hcg försvinner så är det snart ÄL igen... om ca 20 dagar.

Igår visade min 11-åriga dotter mig en söt sparkdräkt i affären och utbrister; jag vill verkligen ha en lillasyster mamma. Hon sa även det idag. Ville bara gråta. Jag säger bara att jag är för gammal för fler barn till henne. Hon älskar bebisar... hon skulle bli så glad!

Oddsen känns låga nu... tre missfall! Hur många orkar man med?

Men inte är du för gammal! Du har bara haft en väldigt väldigt otur just nu :( tycker så synd om dig, 3 missfall... har du pratat med någon bm om det? Så du kan få göra en utredning om det finns en orsak bakom?

Jadu, jag kan inte ens föreställa mig den sorg du känner. Beklagar verkligen att du behövt gå igenom missfall överhuvudtaget. Jag hoppas nästa gång går vägen, vi skulle ha startat en tråd där det inte är nåt speciellt bim man måste gå efter, så vi kan följas åt hela tiden, gravida som ogravida.
  • Frallanz
    norrland91 skrev 2018-04-12 10:54:01 följande:

Visst gjorde du vul igår?? Hur gick det ?:)

Jag blev inget klokare av att gå dit direkt :(

De hittade inget foster, bara en fostersäck med vatten i. Dem såg en graviditet sa dem, men om det är en fortgående eller en rest efter missfallet kunde dem inte svara på, MEN dom sa att dem tror jag är gravid på nytt och att det därför inte syns något ännu. Nytt vul om 2-3 veckor. Men dem kunde/vill ju inte säga varken eller, och det är därför jag kom dit, för svar på min ovisshet jag gått med länge :( men är iaf inte gravid i vecka 10 som vi gick efter först, så jag fick iaf konstaterat att det var MF där den 9/3 när jag misstänkte det.

Så får väl se om det är en ny graviditet som startat, eller om det är rester vilket det inte borde vara såhär långt efter ett så pass tidigt mf sa den ena läkaren.

Har illamående och molvärk dagligen, men just nu tror jag ingenting längre... vill bara veta så vi kan få ge oss på försök nr 2 om det är så.
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-04-13 08:20:30 följande:

Men va märkligt, verkligen! Stackars er, förstår att det måste vara frustrerande med denna ovisshet. Men de låter ju onekligen som en by graviditet, eftersom testet visar gravid fortf. Håller tummar för allt allt går bra!

Ja man hoppas väl på att det kanske är så att ÄL kom snabbt efter.

Men just nu blöder jag sparsamt igen och har skärande känsla i livmoder, som mensvärk fast ändå lite likt en svag värk eller hur man ska säga så rädd att det isf ska va ett mf till i görningen kanske :( jobbigt att inte veta varken ut eller in... ska ta ett gravtest nästa vecka, bara för o se vad det säger.
Svar på tråden BIM april 2018