• Frallanz

BIM april 2018

Systeryster33 skrev 2018-03-13 17:25:05 följande:

Tjejer jag fattar ingenting, skulle ha mens nu men har bara en liten sparsam blödning så jag knappt behöver skydd! Mensvärken har försvunnit nu med! Kan en mens bara vara sådär, eller det är något ?fel? ? Känns så förvirrande! Tagit gravtest som tyvärr inte är positivt, men det här känns inte som mens på riktigt..dooih! Någon mer som haft såhär?

Jag har aldrig varit med om att jag haft mens så sparsamt, sist jag hade mens så blödde jag väldigt lite i jämförelse med annars men tillräckligt för stt behöva tampong. Jobbigt när kroppen beter sig annorlunda :p
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-13 22:17:17 följande:

Ska försöka ta ditt råd och tänka så om jag lyckas igen. Svårt men man måste försöka va positiv med. Då kanske det går vägen trots allt :).

Hade inte dem symtomen efter missfallet. Dock så får jag så vid äl. Men kroppen spökar mycket efter mf och känns inte som vanligt.

Jag beställde också 14 pack äl tester. Rfsu. De var billiga . Vet inte när jag kommer ha äl. Appen säger 31/3 men har börjat äte rosenrot denna cykel så hoppas på att få den tidigare. Tänkte börja testa på söndag då det gått 14 dagar sedan mensens första dag. Ska bli intressant att testa och få veta exakt när man har äl och om det stämmer med tempningen. Tempar du? Är ju ett toppen sätt för att få veta om man haft äl i varje fall.

Hoppas rosenroten gör det den ska för dig. Jag beställde folsyra/järn som jag äter nu, tog första tabletten igår :)

Idag blöder jag ingenting, inte heller spec nån molvärk. Hoppas på att gravtesterba kommer idag så jag kan testa o se om det visar neg. så man kn börja fundera över äl :)

Men hur är det, när äl testet visar starkt positivt, då är det det kommande dygnet efter det själva ägglossningen sker va?

Jag tempar inte, alltså min normala temp är ju kring 36,4 men jag skiftar så mkt i temp under dagarna så jag vet inte om tempning är nåt för mig. Men man kNske borde prova? Hur gör man då, när vet man att äl är vid tempning o när bör man börja tempa? Och kan man tempa med vilken termometer som helst? Jag har nämligen en temp där man scannar pannan, man håller den en liten bit ifrån dvs. Haha noll koll och tusen frågor!
  • Frallanz

Kan någon hjälpa mig med denna fundering, plussade svagt på bimdagen samt två dagar innan bim. Fick sen missfall i fredags, bim var i onsdags, och slutade blöda igår.

Fick hem äl tester idag, och testade nyss denna stickan (varför jag gjorde det har jag ingeb aning om!) men vad menas det nu när äl-testet visade två streck? Är jag på G att ägglossa igen redan? Har beställt gravtester som bör komma imorgon, kan det vara grav.hormonet som är kvar än i kroppen? Men varför visas då äl-testet starkare än mina plussar på gravstickorna?

• Frallanz
    Frallanz skrev 2018-03-14 17:04:01 följande:

Kan någon hjälpa mig med denna fundering, plussade svagt på bimdagen samt två dagar innan bim. Fick sen missfall i fredags, bim var i onsdags, och slutade blöda igår.

Fick hem äl tester idag, och testade nyss denna stickan (varför jag gjorde det har jag ingeb aning om!) men vad menas det nu när äl-testet visade två streck? Är jag på G att ägglossa igen redan? Har beställt gravtester som bör komma imorgon, kan det vara grav.hormonet som är kvar än i kroppen? Men varför visas då äl-testet starkare än mina plussar på gravstickorna?

Glömde ju bilden

• Frallanz
    ellie86 skrev 2018-03-14 17:14:14 följande:

Man mäter basaltemperaturen, vilket är precis när man har vaknat innan man börjat med några fysiska aktiviteter. För bäst resultat gäller det att vara konsekvent, och mäta vid samma tid varje morgon, efter ungefär lika lång sömn (och minst 3-4 timmar sammanhängande). Det rekommenderas att ha en termometer som mäter med 2 decimaler, så att man vet om man har 36.30 eller 36.39 t.ex. Men tänker att det är viktigast att man mäter med samma, på samma vis, för att få liknande mätningar.

Lättast är sedan att använda någon app för att hålla koll på kurvan, för det gäller att hitta sin "mittlinje" och veta ifall temperaturen stiger över denna. Efter ägglossning skett ökar temperaturen, och håller sig hög ungefär till mensen, därefter sjunker temperaturen igen och det börjar om. Man kan börja mäta när som helst, det kan ta några cykler innan man lär känna sin kropp och kan se ett mönster i temperaturerna. 

MEn jättetack för infon! Snällt o ta dig tid o förklara :) kanske borde prova det där då, skadar ju inte att prova :) just nu har jag åkt på förkylning, hosta o feber så får avvakta tills jag är frisk igen i guess.
  • Frallanz
    Lebbmusen skrev 2018-03-14 17:15:06 följande:

På just ÄL-tester ska strecken va minst lika starka för ägglossning. Testar du varje dag ser du LH-stegringen :)

Okej! Men tror du äl-testet reagerar på hormoner kvar från missfallet eller kan det faktiskt vara så att ÄL kommer inom kort? Har aldrig använt äl tester förut, tänkte göra det nu efter Mf då jag inte längre vet när nästa äl blir.
  • Frallanz
    ellie86 skrev 2018-03-14 17:26:00 följande:

Testen kan inte riktigt skilja på gravidhormoner och ÄL-hormoner. Är man gravid kan man få utslag på ÄL-test, så kan vara dom som spökar. Men fortsätt testa och se ifall strecken blir svagare eller starkare?

Okej, då är jag inte helt ute och cyklar då :)

Jag får hem gravtester imorgon, dem skulle ha kommit ifag egenligen men fpr vänta o testa gravtest med morgonurin så ser vi om där är positivt ännu.

Blev bara så fundersam då mina gravtest jag gjort nu när jag plussade var mycket svagare än det där strecket, men äl kanske är känsligare tester då:)
  • Frallanz
    ellie86 skrev 2018-03-14 17:43:02 följande:

Jag kan tänka mig att det har med koncentrationen av hormoner att göra eller nåt? Tänker att ett gravtest ger ju inte utslag när man har ÄL, fast det funkar tvärtom, så hmm... Men ifall det finns gravidhormoner kvar och spökar så kommer det ju bli mindre och mindre för varje dag, har ägglossningen kommit igång igen så borde det ju bli starkare utslag.

Förstår att det är olidligt och att man bara vill att det ska komma igång igen! 

Ja men precis. Tänker att om gravtestet visar negativt så kanske där ine finns nåt gravidhormok kvar så sätt och att det kanske då är äl påväg. Jadu, cirkus!

Men nu har jag ju slutat blöda, inte kommit nåt på hela dagen idag, kan man ha oskyddat sex snart tror ni? Haha
  • Frallanz

Nån som haft missfall som varit med om att gravtestet visar starkare än vecka efter påbörjad blödning? Fick missfall förra fredagskvällen, blödde till måndag morgon till o från för att upphöra helt tisdag. Det röda testet tog jag på Bimdagen, det gröna idag alldeles nyss dock inre helt på morgon urin då jag hann kissa en gång innan.

Kan det bero på att det är två olika tester? Har ett grönt till som jag testade med vid bim på eftermiddagsurin som visar svagt men hittade inte det så fick fota RFSU och testlagrets.

Svar på tråden BIM april 2018