• Frallanz

BIM april 2018

TJEJER ni som fått missfall, hjälp mig förstå. OBS ÄCKELVARNING!

Jag fick igår morse bruna flytningar, som sen övergick till rosa. Hade molvärk hela dagen igår. Imorse sexade vi, varpå vi då märkte att jag hade blodfärgade flytningar. Efteråt i duschen kom det ut gammalt koagulerade blod trasor, små bitar dvs.

Jag fick missfall för 15 dagar sen, blödningen slutade för 11 dagar sen som var som en mild mens. Är detta rester som kommer ut? Och vad innebär rosa flytningen tillsammans med molvärken, kan jag ha haft äl eller är det bara så det kan bli efter tidigt missfall?

• Frallanz
    HepaticaNobilis skrev 2018-03-25 16:29:10 följande:

Hur tidigt var missfallet? Kan det ha blivit något kvar tänker jag? Ibland måste man skrapa rester vis missfall:/ I värsta fall kan man ju få inflammation i livmodern:|

Väldigt tidigt, v 4+3. Ja, men bm sa att jag bara skulle höra av mig om jag fick ont och har inte haft ont än mer än molvärken igår tänkte jag :/
    Tredjebarnsladdis skrev 2018-03-25 13:09:28 följande:

Jag brukar han sån mens ibland, om jag tolkar din fråga rätt :) Ibland är det koagulerande klumpar/strimmor i mensen fast jag omöjligt kan ha varit gravid (hade kopparspiral).

Men kan man ha mens som är så kort och så minimalt med brun flytning och svagt rosa flytning? Och bara efter 14 dagar efter msisfall? :o
  • Frallanz
    Casslo08 skrev 2018-03-25 21:28:07 följande:

Kanske fick du ägglossning som vanligt också kom det lite blodrester i samband med det? Vet ej, en tanke bara. Det gamla blodet som ibland stannar kvar måste ju ut till slut :) Det låter iaf inte som det är något du bör vara orolig över, men är du det så kolla upp dig.

Jag har ju hört att när man får så tidigt missfall så tar kroppen det ibland som en vanlig mens och att man då får äl som vanligt? Men ja, vem vet.. bara skönt att prata av sig med folk om det :) är inte orolig så sätt, mest fundersam över vad som hände, haha. Läskigt och jobbigt när man inte känner sin kropp längre efter mf.
  • Frallanz

Dag 18 sen det misstänka missfallet började, dag 14 sen blödningen slutade.

Inte testat på snart 2 veckor och testade nyss med apotekets egna test.

Thats it, nu SKA jag begära att få komma in och se om därinne tickar ett hjärta eller om det är så att gravhormonerna är kvar så långt efter ett så pass tidigt missfall (v 4+3)

• Frallanz
    Lebbmusen skrev 2018-03-27 10:02:21 följande:

Hade jag varit du hade jag definitivt åkt in och krävt VUL!

Tis kl 15:45 är jag inbokad på samtal och vul hos min barnmorska.... spännande påsk det här blir nu då... hon sa iaf att det inte bör visa positivt nu om där va missfall då hormonet inte bör vara så högt i så tidigt missfall
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-27 14:59:25 följande:

Va skönt att du fått tid! Idag el nästa tis? Lustigt att det fortf visar positivt. Vad säger cb gravtest att du är i för vecka? Känner du dig fortf gravid? När man får missfall brukar symtomen försvinna rätt snabbt tror jag.

Nästa tisdag, så väntan är låååång :( ja jag var helt inställd på neg. gravtst nu. Trdtade mest för jag ville se om det var helt borta nu men tydligen inte... jag ska ta ett cb digitalt imorgonbitti, köpte ett nyss innan jag for hem. Mina enda symptom jag hade innan var känsliga bröstvårtor och trötthet. Tröttheten är kvar än men inte brösten, fått vita mjölkiga flytningar men vet inte om det är nåt grav.symtom dock, hade inga symtom med sonen heller utöver tröttheten så förväntar mig inga nu heller så sätt. Vill veta om vi ska vara glada över testet eller inte, usch så jobbigt detta är.
  • Frallanz

NU har jag gjort ett CB alldeles nyss som visar Gravid 2-3 veckor, så veckoindikatorn stämmer inte iaf då... står visserligen på förpackningen att man ska ta med morgonurin för att få ett säkert svar på veckoindikatorn men att man annars kan prova vilken tid som jelst på dygnet efter förväntad mens. Är ca 5 veckor sen jag bör ha haft äl nånstans...

Så förvirrad när testet visar starkare än mina tidigare test och sen att detta visar 2-3 veckor bara när jag i beräkningen bör vara 7+0 imorgon...

• Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-27 20:14:35 följande:

Åh vad frustrerande att inte få ett klart besked! Tycker verkligen att det borde finnas ett foster där med så mkt Hcg som du ju ändå har!

Hoppas att veckan går fort så att du får veta!

Det är fruktansvärt frustrerande, rena tortyren! Frågade verkligen 4 ggr om där inte kunde klämma in mig nu innan påsk, men sååå dåligt med tider hos både mvc och gyn där man får göra vul. Det är så surt att vi nu fått ett plus på både stickan och ett digitalt, men vi kan inte glädjas över det pga hur situationen ser ut. Jag går sönder snart av frustration och ovisshet :(

Hur går det för dig?
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-03-27 21:30:14 följande:

Det är ju osannolikt att det fortfarande ska visa plus om du typ inte var längre gången än vad du trodde?

Jag fick missfall exakt som dig v 4+3. Dagen efter var strecket nästintill osynligt, några dagar efter helt blankt. Så tidigt missfall räknas som kemiskt graviditet, när man får missfall ungefär ( kanske några dagar över) när man skulle fått mens. Plusset brukar försvinna ganska fort.

Jag hade mjölkiga flytningar när jag var gravid senast. Det var blandat med lite vattniga dock. Sen blev de klistriga dagen före missfallet.

Ja det känns ju väldigt underligt att det ska visa svaga positiva test förut, börja blöda o få ont samt få ut små "bitar" eller vad man ska säga, för att sen visa starkare positivt 18 dagar senare och även ge utslag på digitalt? Men vågar öndå inte hurra än :(

Ja mina är mjölkiga/vattniga, men inte haft någr flytningar idag dock.
    bluegrass skrev 2018-03-27 21:52:39 följande:

Ja, förstår det. Jag skulle bli helt galen! Jag testade minus på digitaltest redan samma eftermiddag som jag började blöda (MF v 4+4). Jag tror verkligen att det var två från början för dig och finns en kvar. Håller tummarna hårt för att ni får se ett tickande hjärta på tis!

För mig är det lite ovisst. Kroppen är lite skum fortfarande efter mitt MF, så jag är osäker på när jag hade äl. Fick nästan pos äl-test flera dagar, men inte fullt utslag ngn gång. Vi fick iaf till ganska många försök de dagar som jag borde ha varit fertil. Så nu är det väntan på BIM. Jag känner mig ändå ganska positiv än så länge, förra försöket var första (jobbar på 4e barnet). Så jag hoppas på nytt plus om inte alltför lång tid!

Ja jag har varit i kontakt med några till som också haft mf i samma vecka som du o jag, och som även dem tappat plusset ganska snabbt. SOm jag skrev här ovan så känns det bara så konstigt att det ska visa starkare plus nu om därinne inte finns nåt.. men men, vågar ändå inte le åt detta förrn jag får se hjärtat ticka.

Men vad frustrerande för dig med att kroppen är skum, man vill ju bara att den ska återgå till samma gamla vana som innan. När har du bim? Håller tummarna för att denna månad är eran månad <3
  • Frallanz
    Förstabarnet33 skrev 2018-03-29 06:13:12 följande:

Är på bim -5 idag. Någon som varit gravid men inte känt några symtom alls innan bim? Känns så hopplöst när man läser om alla som har massor sv symtom innan, man ger upp hoppet lite..

Jag hade inga symtom alls med min son, enda som jag la märke till var att jag blev fasligt trött dem 3 första veckorna efter bimdagen. Plusade på bimdagen.

Utöver det hade jag noll symtom, förutom en växande mage då ;) så man behöver inte alls ha symtom :) inte ens mina bröst ömmade. Hade en ganska tråkig/lätt graviditet medan min syster fick alla möjliga symtomer.
Svar på tråden BIM april 2018