• Frallanz

BIM april 2018

Okej tjejer, jag är gravid!

För er som inte hängt med så plussade svagt jag den 8/3 och började blöda som en mens 9/3 till den 11/3. Fick då slem och blod, samt väldigt väldigt ont en natt. Testade ett par dagar efter o plussade fortfarande men väldigt svagt. Ringde mvc för o höra och dem bad mig avvakta 2 veckor för ett nytt test, testade då efter nästan 3 veckor och det var då starkare gravtest, ringee igen och fick komma in idag för ett gravtest hos dem då dem tyckte det var närkligt att jah plussade fortfarande och nu starkare.

Väl därinne plussar jag ett fint plus, så utan ultraljud sa bm att jag är gravid, MEN dem vet inte om det är graviditeten från den 8/3 eller om jag faktiskt fick ett missfall och att jag blivit gravid på nytt aå de är därför jag plussar starkare, inbokad på ultraljud den 18/4 så får se först då hur långt gången jag är, men skitsamma - JAG ÄR GRAVID trots allt!

• Frallanz

TUSEN tack för era fina ord tjejer! Är så lättad själv att faktiskt få höra från ett "proffs" att jag är gravid, men jag känner mig nog lugnare efter ultraljudet sen.

Jag frågade två ggr om jag inte kunde få göra vul, men dem gör det inte på plats där och det fanns ingen tid ännu att få dit, och dem gör helst inte vul om det inte är akut... men jag lyckades tjata till mig ett ändå nu då, fast får snällt vänta. Men men.. nu kan jag iaf andas och ta en dag i taget ist för att tänka helt snett om allting.

Jag stannar gärna kvar i denna tråden med er om det är okej för er att jag är här o följer er? :)

Maya 889 skrev 2018-04-03 20:21:59 följande:

Wow!!! Du får berätta hur det går, men ett jätte grattis!!!! :D vilken resa!

Lindsey77 skrev 2018-04-03 20:25:57 följande:

Åh, vad roligt! Ett stort grattis!! 

sofiaaaaaa skrev 2018-04-03 20:27:08 följande:

Otroligt!! Det är ju verkligen exakt de orden man vill höra när man är på mvc. Stort grattis!! Så himla glad för dig!

bluegrass skrev 2018-04-03 20:34:06 följande:

Wohoo!!!

Vad härligt! Jag tror att det är den graviditeten från 8/3 som är kvar.

Men tråkigt att de inte kunde göra VUL idag så att du fick veta vilken vecka du är i.

Jätteglad för din skull!!

• Frallanz

Tack tjejer! Vad fina ni är allesammans <3 jag hoppas vi alla får våran bebis.

Ska bli intressant o se hur denna graviditet blir jämfört med den första :)

Jagvetdåinte; men testa igen om en vecka o se vad testet säger då då? :) håller tummarna för att du ändå är gravid trots mens

Lebbmusen skrev 2018-04-03 21:22:22 följande:

Fy faaaabian så fantastiskt att höra!!! Grattis!!!

aleakim90 skrev 2018-04-03 21:45:33 följande:

Åh grattis!! Har tänkt på hur det gick idag. Så kul att höra uppdateringen. Lycka till och Grattis igen ????

Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 21:36:28 följande:

Alltså hur underbart?!! Stort grattis :D Hör av dig näru vet mer!!! :) Har mens nu men inte lika mycket mensvärk som jag brukar. Å fick svagt plus igår. Men min temp är låg oxå så är mensen som kommit.

• Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 08:30:54 följande:

Om jag inte är gravid vill jag absolut inte ha några svaga diffusa streck även om jag ska tolka ett grått streck/skugga som negativt!! Jag vill ha ett alldeles blankt test så att jag inte hoppas för mkt i onödan. ÄL +12 idag...

Om jag är gravid är det bäst om jag plussar tydligt vid BIM. De graviditeter jag plussat före BIM har blivit tidiga missfall. De som gått vägen (4st) har jag fått plus runt BIM eller efter... Det är därför jag ska hålla mig ifrån test före BIM!!

Men jag tycker strcket ser rosa ut? Sådär testade jag också nu när jag plussade. Svagt på bimdagen och testade svagt länge länge, först nu som jag fått streck som faktiskt syns (v 9 idag , 8+0) och med sonen plussade jag tokstarkt på bimdagen så kan ju vara lite olika. Men förstår din känsla, man vill ju ha ett starkt streck, svaga är ju bara väldigt oroliga :(

Men min bm sa igår att ska man testa "rätt" så ska man testa 14 dagar efter beräknad mens, just pga att hormonet kan va så svagt att det nlir negativt test trost graviditet, hade jag ingen aning om..
  • Frallanz
    Lebbmusen skrev 2018-04-03 22:04:09 följande:

Men hallåååå! Från att jag va ledsen av tempdippen igår morse till att den gick upp idag...och mensen som inte kom idag fast NC säger att den ska komma idag. Faaaasiken nu började det där hoppet spira igen!!

Vad spännande! :D när tänker du testa? Gud så roligt inte mensfan dök upp idag, håller tummarna för dig!
  • Frallanz
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 09:30:38 följande:

Jag testar vidare imorgon bitti... Har klickat hem digitalt test, samt test från testlagret. Inser att jag testade för tidigt med digitalt (ÄL +10), fick inte positivt på digitalt förrän ÄL +13 förra gången. Känns som om det verkligen borde visa starkare imorgon, då är det 3 dagar sedan jag trodde att jag fick ett positivt test. Då borde ju HCG ökat, eftersom det ska öka var 3:e dag... 

Jadu, jag kan inte svara så mkt på att det borde visa starkare efter nån dag då mina tester inte visade starkare förrän nästan 3 veckor efter bim.. med sonen blev det ett stsrkt fint streck på bim dagen så man jämför ju rätt så mkt. Men hoppas du får ditt plus nu iaf! Ett streck är ju alltid ett streck, eller vad man ska säga
  • Frallanz
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 06:30:54 följande:

Jag ser helt klart ett streck!! Hoppas det är ett plus! Jag har alltid tidigare tänkt att ett plus alltid är ett plus men nu har jag förstått att med de billiga testen är inte så fallet :S Fick själv plus på stickan innan bim men tempen sjönk å mensen kom. Besvikelse såklart! Ksn iof ha varit ett missfall men jag har haft mindre mensvärk än normalt, bara lite molande. Om jag var dig hade jag sett det som negativt å testa med ett vanligt från apoteket på bim dagen istället. Ursäkta om jag är tråkig men vill bara spara dig den uppgivna känslan jag har nu :p Är säkert positivt! Litar bara inte på de där testen längre!

Min bm berättade att tester kan ge svaga positivt pga hormonerna man har kribg mensen, jag hde ingen aning om att det kunde bli så men det är mer vanligare än man tror, därför rekommenderas det egentligen att man ska göra gravtesten 14 dagar efter beräknad mens för att få ett mer korrekt gravtest. Aldrig hört någon säga det förut så blev rätt förvånad själv
  • Frallanz
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-05 09:46:42 följande:

Men jösses :O Så det är helt meningslöst att testa innan dess egentligen? Känns ju helt galet :O

Ja precis, känns ju helt galet! Men tydligen så är det så, hon sa det är därför dem inte bokar in för gravtest förrän nån vecka efter bim, jag hade som sagt ingen aning. Med sonen testade ju jag vid bim och fick starkt plus och med denna nu plussade jag bim men väldigr svagt då.
  • Frallanz

Uppdaterar hur det går för mig. Åh är så glad men sååå nervös, min bm ringde och sa att jag fick komma redan den 11/4 på vul ist för den 18e, så nästa onsdag får vi svart på vitt om allt är som det ska därinne eller inte. Oavsett hur det går så ska det bli, förbannat jävla skönt att slippa denna ovisshet och oro jag bär på och har burit på dessa 6 veckor sen vi plussade (ursäkta språket).

Men vänder mig lite till er som gjort vul, hur går ett sånt till? Kommer den dagen gå in i vecka 10 (9+0), så man ser väl hjärtat ticka då förstår jag? Tusen frågor....

• Frallanz
    norrland91 skrev 2018-04-05 10:48:53 följande:

Vad spännande med vul!! För mig kändes det som en gyn undersökning. Fick se fostret på en skräm. Det är väl lite osäkert vilken vecka du är i? Men vad jag förstår börjar hjärtat slå kring vecka 6-7. Åh hoppas du får eller kan köpa bild! :) har du berättat för närstående?

Ja ska bli spännande, och lättande att få svar på tal.

Okej :D ja, just nu räknar vi och bm från min senaste mens, vilket isf säger att jag är i vecka 9 nu (8+1). Men är det så att det faktiskt var missfall där vid bim, och jag blivit gravid på nytt vilket jag inte tror, så är jag ganska nyligen gravid. Men vi utgår från att jag är i vecka 9.

Dem som vet är min familj, syskon samt föräldrar, och sambons syskon/föräldrar. Resterande får veta efter RUL har vi bestämt denna gången.
    norrland91 skrev 2018-04-05 10:51:15 följande:

Låter otroligt att det skulle vara så. Inte hört någon som skulle plussa och att det sen visa sig att det bara var "mens" hormoner? Står ju på testen 99% säkerhet och att det aldrig kan visa fel om det är ett plus, då är det plus. Skumt ! Ingen som känner en barnmorska som kan höra om dethär?

Ja det låter helt wierd, jag ska höra med min bm nästa besök, hade en annan bm denna gång då den jag ska ha är sjuk.
Svar på tråden BIM april 2018