• Frallanz

BIM april 2018

bluegrass skrev 2018-03-17 14:42:15 följande:

Frallanz- vad jobbigt med ovissheten! Jag tycker att testerna borde vara negativa nu om det var missfall. Förstår att det måste vara väldigt frustrerande att inte veta!!

Ja man tycker ju dem framförallt inte borde bli starkare, men kanske beror på att jag använt mig av okika tester, säger min hjärna iaf. Graviditetskollens ska visst inte vara några höjdare läste jag efter att jag beställt. Men ska köpa ett CB veckoindikator närmare nästa helg o prova..

Just nu oroar jag mig för utomkvedshavandeskap med... mycket som rör sig i huvudet o idag är jag väldigt deppad o känslg. Ligger nerbäddad i influensan med som pricken över iet...
  • Frallanz
    sofiaaaaaa skrev 2018-03-17 16:24:17 följande:

Ja jag förstår, sjukt jobbigt! Borde ju verkligen visa negativt nu om du fick missfall. Kan du inte åka in och ta VUL? Eller de gör inget åt det? Tänker om du åker in och överdriver svinmkt och säger du har sjukt ont el ngt etc?! Endel får ju inte ut allt och måste skrapa å ha sig! Du har inte ont längre va?

Pratade med en bm igår och hon bad mig avvakta 2 veckor, visade det fortf. plus då skulle vi boka ett vul innan dess fanns där inte mkt o göra :(

Nej har inte ont längre, hade bara ont första natten då det startade.
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-17 19:19:14 följande:

Privat kan du alltid boka vul. När jag fick mitt missfall och var osäker om det var det eller inte ville de inte göra vul på mig heller. Fick också rådet att vänta. Men de sa att man kan ringa privat istället om man vill göra det innan. Så det tycker jag du ska göra så att du slipper gå och undra.

Tack för dina värmande ord <3 uppskattar verkligen er alla härinne som är så goa med pepp o stöd! Tack!

BM nämnde det för mig med, ang att ringa själv men hon sa att dem kommer förmodligen säga samma sak även då, att jag ska avvakta :/ hon var verkligen jättesöt denna bm, hon tyckte det lät som missfall när jag förklarade blödningen men att det normalt inte ska visa starkare plus efteråt isåfall så vi får väl se. Just nu har jag fått utomkvedshavandeskap på hjärnan, är nästintill en hypokondriker nästan, tror alltid det "värsta" alternativet efter det andra. Men som sagt, jag är sjuk just nu och det har varit en känslosam vecka så det är lite mycket just nu i hjärnan :( Tack för att du hoppas för mig <3
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-17 22:16:09 följande:

Förstår att det kommer upp mycket tankar och oro, när man inte vet hur det ligger till. Tror mer att det kanske var en tvilling som kom ut eftersom det verkade som mf men ändå visar positivt nu. Jobbig väntan förstår det, försök annars att ringa om nån dag igen och säg att du mår jättedåligt och verkligen behöver få veta. Kanske de är snälla och låter dig komma tidigare. Tänker på dig ?

Ja igår kände jag mig på topp och stark o liksom "men det här klarar jag, ingen big deal, det som händer det händer" och idag är allt bara så himla frustrerande o jobbigt, urk!

Men sambon sa som du att jag borde ringa i veckan och säga som det är att jag legat och gråtit av oro och frustration idag, men åååh. Man känner sig bara till besvär när man ska rikga upp på nytt :( men å andra sidan har hag inte ringt gyn, så blir ju inte direkt att man ringer upp dem "igen" då... känner jag såhär på måndag så ringer jag, annars avvaktar jag om jag känner mig välmående o "stark" haha.

Hur går allt för dig? :) fått äl än? <3
  • Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-18 20:54:09 följande:

Ja du får väl se hur du känner dig, men du ska absolut inte känna att du är till besvär för att du ringer. Jag tycker det är så fel att man ska behöva gå runt och må dåligt och vara orolig. Tycker det ska va självklart att man får komma in och kolla när det blir såhär. Är väldigt olika i olika landsting hur dem gör har jag märkt när man läst i forum. Så sjukt att inte sjukvården är lika i hela landet. Hoppas bara du får veta snart och att det blir ett positivt besked <3. Men i vilket fall som så vill man ju veta så man kan gå vidare annars.

Ingen äl än för mig. Bara väntar nu. Får se om rosenroten gjort nån nytta. Känns lite som att den är på g snart, men testerna visar välgigt svagt än. Ush allt går så långsamt. Denna väntan är så jobbig. Inte ens efter mensen kan man koppla av. Ganska stressande det här. Är det enda som cirkulerar i mitt huvud. Vill ju så gärna <3.

Ja har också lagt märke till att det är olika i olika landsting, väldigt tokigt tycker jag också.

Jadu, just nu vill jag bara veta, är där nåt kvar därinne så blir jag ju såklart glad men vill bara veta just nu... är i vecka 5+4 om jag räknar rätt isf. O ska gå två veckoe till ev, om gravtesten inte visar neg snart då dvs, innan jag får veta. Och då kmr jag vara i v 8. 2 månader av graviditeten som man inte ens kunnat glädjas åt isf..

Ja men du jag förstår exakt hur du menar! Nu när jag gick o vänta på mensen då vi nu bestämde oss för att köra på när vi nu ändå märkte att vi kört oskyddat under äl så ville jag inget annat än ha bim dagen DIREKT haha. Vilken stress man utsätter sig själv för.. lider med alla som får försöka o försöka :( men vi fixar det här, stötta o peppa tillsammans så har vi nog våra sparkar i magen dnart igen <3
  • Frallanz

Hej tjejer

Har inte tagit mer gravtest sen det senaste i helgen. Är nu på dag 12 sen missfallet började, 8 dagar sen blödningen slutade, som var som en vanlig mens. Tog ÄL test igår som blev detta, se bild nedan. Tror ni jag kan ha ÄL snart? Inte tagit nåt test idag.

Eller är det för att jag kan ha hcg kvar i blodet? Vill tillägga att jag tog ett äl test för några dagar sen som inte alls var så starkt.

Har spänningar i livmodern, trött och mår illa så min kropp känns gravid men vill inte hoppas på att där kan va nät pyre kvar därinne. Ska ta gravtest imorgon för att kolla om det fortf. visar positivt. Förlåt för ett rörigt inlägg, det är en cirkus i mitt huvud nu för tiden...

Kram på er!

• Frallanz
    Emiliass skrev 2018-03-21 12:28:16 följande:

Antingen äl väldigt snart eller så är du gravid. Ta nytt gravidtest imon. Jag skulle testa ett digitalt för att det ska påvisa veckor. Lättare att se om det stämmer då eller om det är kvar sedan mf. Hoppas verkligen för din skull. Uppdatera sen <3

Mitt senaste gravtest visade svagare än dem innan, så tror desvärre inte det är någon graviditet men som du säger bör jag nog ge digitalt en chans. Jag ska testa med sticka imorgon iaf och om det visar lika "starkt" som dem innan så tar jag digitalt, är det ännu svagare så hoppar jag nog digitalt... har molvärk hela tiden som bara blir mer o mer tycker jag, magen och ut i ryggen som med sonen så lite lite hopp kan man ju få gå o ha..

Uppdaterar mig såfort jag vet mer <3 hur går det för dig?
  • Frallanz
    bluegrass skrev 2018-03-22 06:56:37 följande:

Förstår att tankarna snurrar. Låter ju positivt att du har symtom kvar! Låter klokt att ta ett digitalt om stickan är pos idag.

Jag fick nästan fullt utslag på äl-Stickan igår, 13 dagar efter att jag började blöda med mitt missfall. Men jag testade neg direkt när jag började blöda. Din äl kanske kommer senare eftersom ditt Hcg var kvar längre. Men

hoppas att det inte är äl- utan gravsymptom!

Uppdatera när du testat!

Testade gravtest med morgonurin idag och det visade svagare än den andra testen så jag får nog slå fast att där va ett missfall trots allt. Har molvärk i livmodern än men det är väl så det är bara. Väldigt tråkigt är det allt, men men. ÄL stickan idag däremot var lite starkare än gårdagen så har man tur så tog kroppen missfallet som en vanlig mens och att där kanske är äl pågång. Vi sexar iaf minst varannan-var tredje dag nu så att man kanske prickar in isåfall. Är ju väldigt tokigt det här nu när man fått missfall o har känslan av att man inte känner sin kropp längre? Skum känsla, men det ordnar väl sig det med :)
  • Frallanz

Hej på er!

Ville bara kika in och vända mig till er som haft missfall, jag fick ju ett i vecka 5, är idag på dag 14 sen det började och dag 10 sen blödningen slutade. Nu idag har jag som mensvärk, ni vet när man känner att mensen kommer vilken sek som helst och jag upptäckte brunt, verkligen brunt, blod på pappret. Fanns där även nu när jag var på toaletten, första upptäckten var imorse. Någon som vet vad det innebär?

• Frallanz

TJEJER ni som fått missfall, hjälp mig förstå. OBS ÄCKELVARNING!

Jag fick igår morse bruna flytningar, som sen övergick till rosa. Hade molvärk hela dagen igår. Imorse sexade vi, varpå vi då märkte att jag hade blodfärgade flytningar. Efteråt i duschen kom det ut gammalt koagulerade blod trasor, små bitar dvs.

Jag fick missfall för 15 dagar sen, blödningen slutade för 11 dagar sen som var som en mild mens. Är detta rester som kommer ut? Och vad innebär rosa flytningen tillsammans med molvärken, kan jag ha haft äl eller är det bara så det kan bli efter tidigt missfall?

Svar på tråden BIM april 2018