• smurfen 11

Vi som gör äd 2018!

UndrandeSökare skrev 2018-06-29 08:23:03 följande:
    Smurfen- Hur har det gått för dig? Hur många 5-dagars blev det? Satte du in 1 eller 2 ? Och hur många till frysen?
    Flowerpower och undrande, vi satte in 2 st tredagars igår, och frös in 4 st, varav 2-3 stycken trodde läkaren hade potential till blasto om vi kommer behöva fler embryon. Så nu bara vänta och se:) känner mig helt kolugn
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-06-29 18:25:12 följande:

Smurfen- Nu är du ruvare spännade !

Flowerpower skrev 2018-06-29 18:36:59 följande:
    Vad härligt! Grattis nu e du ruvare, yeeiii. Nu får vi hoppas av någon av dem eller båda stannar hela vägen <3
    Tack:) Den som lever får se om det blir något. Tänker inte testa innan.

Grattis till ditt ökande flowerpower! 

• smurfen 11
    Lovsan skrev 2018-07-01 15:12:26 följande:
    Vad spännande med ruvning smurfen 11! Håller tummarna för att de bor in sig ordentligt! :) härligt med 4 st till frysen också.
    Spännande vete katten men så här långt har jag aldrig kommit i alla fall! Så tack för att du håller tummarna:)

Mm de 4 till frys är dock tredagars, så inget säkert de kommer bli blastisar och barn av dom.
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-02 11:25:10 följande:
    Har du testdag 10 juli?
    9 juli. Känner nada men det är ju bara dag 8 från insätt.
  • smurfen 11
    myran skrev 2018-07-03 12:07:57 följande:
    Jag har trappat ner från v10. Från 3+3/dag (progesteron+östrogen) till 2+2 i v10 till 1+1 i v11 sen slutat. Bebisen är kvar, är nu i v14 :)
    Fattar jag det hela rätt att du bara behövde ta 3 lutinus per dag, och du har gjort färsk äd?
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-03 20:26:20 följande:
    De flesta säger att de inte känner nåt vid ruvning vid ÄD

Så jag tror är fullt normalt att inte känna nåt. Jag kände inget heller, men det blev plus ändå (dock missfall i v.11 för mig, pgr av låga LAD-nivåer. Det förstod vi sen efter ny immunutredning i London, det är ett immunproblem som jag ska fixa LIT-behandling för i höst).

Så man kan vara gravid efter ÄD utan att man känner nåt under ruvningen
    Jaså säger du det. Ja den som lever får se.

Herregud vad du orkar med alla behandlingar, vilket tålamod :)
  • smurfen 11
    Lovsan skrev 2018-07-04 01:33:30 följande:
    Jag har gjort ÄD i Finland och tar bara 3 Lutinus per dag, färskförsök. Har gått bra hittills, nu v. 7+6.
    Jaha undrar varför de ordinerar så olika? Men bra det funkar.
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-07-04 08:45:16 följande:
    Ska du tjuvtesta nåt? Jag kände inte nåt de första dagarna heller så att man ska inte hänga sig på "symptom" Lättare sagt än gjort. Jag googlade varje 5 minuter  
    Skrattande
    Nä det tänker jag inte göra. Väntar kanske tom en dag extra då jag ska på intervju på testdagen och inte vill sabba den.

Men du satte in blastis va? Då märks det ju tidigare i kroppen oftast. Vi satte in 3 dagars. Jag har haft mensvärk idag i omgångar så befarar att tant röd är på g:/

Jag har inte googlat nåt alls...tänker det visar sig om det blev nåt.
  • smurfen 11
    myran skrev 2018-07-04 16:00:10 följande:
    Fryst embryo som odlades till blasto, ja tre lutinus/dag och samma med progynon. Vi gjorde äd:n i Finland (Fertinova/Ovumia i Helsingfors)
    Ok, så kommer vi också göra om denna gång skiter sig, odla till blasto av de som är kvar. Men som jag sa till lovsan, att det skiljer sig så med ordinationen?

Lycka till på måndag, det var väl då du skulle till gyn? 
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-07-05 22:09:02 följande:
    smurfen 11 skrev 2018-07-05 21:16:41 följande:

Nä det tänker jag inte göra. Väntar kanske tom en dag extra då jag ska på intervju på testdagen och inte vill sabba den.

Jag har haft mensvärk idag i omgångar så befarar att tant röd är på g:/

Jag har inte googlat nåt alls...tänker det visar sig om det blev nåt.

Lycka till på jobbintervjun, låter som en bra plan att vänta med att testa till dagen efter intervjun. Hoppas att det inte är mensen som är på gång utan att det är ett plus på gång ! Ang behandlingar så måste man vara envis och inte ge upp, för ger man upp blir det ju definitivt inga barn. Så fortsätt kämpa !
    Nä sant, men så mycket som er kommer vi inte orka, max en FET eller två om det kommer behövas, sen är det stopp för vår del. 4 år har gått åt till utredningar, prover, älstickor, planerat sex, IVF, mejl konversationer med kliniker mm. För att inte tala om pengar och energi:/ tur man inte är barskrapad.

Läste ju att lutinus ger kramper i livmoder som biverkning, det är nog det jag fått. Men börjat på dag 11, så svårt om det är pga kotte eller tant röd kombinerat med kleggis.

Tack för lycka till:)
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!