• smurfen 11

Vi som gör äd 2018!

Beaglemom skrev 2018-04-27 13:16:30 följande:
    Jag var positiv för ureaplasma och både jag och sambo äter nu penicillin i 10 dagar. Rekommenderar verkligen att göra testet precis som undrandeSökare skriver (det var hon som rekommenderade mig dessutom)
    Jo inte helt omöjligt jag gör det - kan vara värt pengarna.

Ska ni sätta igång sen efter kuren då?

Tänk om alla dessa tester kunde gjorts hemma, immun, mensblod, dna test på spermier ...vad tid och pengar man sparat. Den gynekologen som börjar med sånt här i Sverige kommer bli rik:)
  • smurfen 11
    Evadesiree skrev 2018-05-01 05:17:55 följande:

Rd 14 i dag.

Så gick det med äggdonations programmet på InviMed Polen.

Efter att ha betalt dem 48000+10000kr

Mediciner 5000kr

20000kr på resorna och hotellvistelse

Detta var sista embryot i frysen. Mitt sista försök.

Varken min man eller jag orkar mer.

Men jag kommer att följa er här även i fortsättningen och hoppas på bättre resultat för er.

Tro hopp och kärlek till er

Fy vad tråkigt att läsa:( ...hade så mycket hoppats på annat utfall för dig.

Kram !
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-05-01 11:50:49 följande:

Jag började med medicineringen förra veckan. Jag tar progynon 2 ggr/dag (3 ggr FOM idag) men imorse hade en sån här ägglösningssekret men det är för tidigt för att ha ägglösning nu. Är det någon som vet om det är normalt?

Japp, normalt. Man knör i sig massa extra östrogen, vilket behövs bla för ägglossning, i en normal cykel då.
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-05-01 21:39:49 följande:

Tack för svaren! Har gjort fler IVF men det blir min första ÄD (hoppas sista förstås)

När ska du göra återföringen?

Hur mår du med alla hormoner och mediciner du knökar i dig?
  • smurfen 11
    myran skrev 2018-05-04 00:02:54 följande:
    Jag har tagit Progynon och Lutinus i samma dos som du. Satte nyligen in en 5-dagars blastocyst som varit fryst som 2-dagars sen 2013 och tinades och odlades. Den enda av 10 nedfrysta som klarade sig. Är nu gravid. Fertinova Helsingfors. Det går bra på den dosen om allt är normalt annars Solig Lycka till!
    Åh kul, grattis !

Satte du in i naturlig cykel?
  • smurfen 11

Vad kul att ni är några som ruvar:)

Hoppas det går bra för er!

Vi ska nu komma iväg i juni istället, inte hundra än om det blir färska eller frysta ägg. Dessa ändringar fram och tillbaka...självförvållat dock:) Hände en grej här hemma vilket gjorde att vi inte kom iväg nästa vecka.

Har ni fått några till frys också?

• smurfen 11
    Smil skrev 2018-05-18 16:22:46 följande:
    Hej. Jag har nämligen tjuvtestat idag, 2 gånger för att vara på den säkra sidan. Båda visade positivt resultat ( urintest ). Jag är gravid!!
    Toppen ju:)

Grattis!
  • smurfen 11
    Linsi skrev 2018-05-14 07:52:23 följande:

Härligt att det börjar röra lite på sig i tråden. Några ruvar och andra som ligger i startgroparna.
    Vi åker till Riga veckan efter midsommar för ET (sambon får dock åka och lämna sitt bidrag på midsommarafton) Men det får vi ta, första förslaget vi fick från kliniken var veckan innan midsommar, men den det funkade dåligt för oss med jobbresor, tenta och avslutning på jobbet. Och vi ville inte heller vänta för länge - så i slutet av juni är det äntligen vår tur.

Börjar faktiskt bli lite nervöst - på fredag ska jag på ultraljud för att se att det inte finns några cystor, och om allt ser bra ut så blir det injektion med procren på söndag. Först då börjar det väl kännas på riktigt.
    + att alla resor är bokade :) 

Ha en skön dag!{#emotions_dlg.flower}

Vi ska med all sannolikhet dit också vid midsommar:) Vi verkar ha snarlik behandlingplan.

Men ska du redan ta procren? Jag skulle ta den i juni (tror jag), i alla fall inte såhär tidigt. Och har ni redan bokat resa? Man vet ju inte exakt när det blir?
  • smurfen 11
    Linsi skrev 2018-05-20 21:47:55 följande:
    Jag var på ul i fredags och allt såg bra ut. Blödning beräknas till 28-29/5 och i juni börjar jag med östrogen. Sedan avvaktar vi nästa ul för start med lutinus.

Vi har redan fått datum och tider för våra besök.

Vi har dessutom fått vara med och ?bestämma? vilka datum som funkar för oss och därefter har vi fått vår plan.

Vi har bokat resorna + hotell. Det går ju alltid att boka om. En resa får vi ta via Sthlm för det fanns inga från Cph.
    Ok då jobbar klinikerna lite olika. Min plan är preliminär, men antar det kommer se så ut ungefär, som din.
    Linsi skrev 2018-05-21 11:21:30 följande:

Jag kommer att lämna tråden ett tag. 
    Det har verkligen varit en nyttig tråd med många kloka råd och stor erfarenhet (särskilt från undrandesökare). Men nu känner jag att jag bara vill fokusera på mitt och framåt. 
    Det är lätt att man börjar tvivla när man läser om alla som inte lyckats eller när man läser att någon är missnöjd med den kliniken man valt osv. Så därför kommer jag att pausa fram tills vi vet resultatet av vår behandling. Lovar att komma tillbaka och berätta hur det gick. I mitten av juli vet vi...

Tack alla för pepp, stöd, utbyte av erfarenheter och framförallt stort lycka till oavsett i vilken fas ni befinner er i.
    Kram{#emotions_dlg.flower}

Ja ibland blir det lite mycket:)

Då återkommer vi båda med svar nästan samtidigt då:)

Lycka till!
  • smurfen 11
    Flowerpower skrev 2018-05-20 12:18:23 följande:
    Jag testade imorse och det är svagare än igår. Alltså negativt för min del. Nu har jag gråtit ifatt, börjar titta framåt. Kan ni berätta varför ni valde IVF RIGA istället för AVA? Det blir mitt nästa och sista steg. Fast jag ska ändå göra blodtest på tisdag. RD10. BIM på torsdag.
    Förstod nog inte riktigt vilken dag du tagit testet på? Är dag 10 på tisdag så låter det tidigt att testa på tredagars igår? Men jag kanske missförstod dig. Men beklagar om det är minus:(
    Flowerpower skrev 2018-05-21 09:48:10 följande:

Tack för svar! Jag skickade förfrågan till båda kliniker i Riga där jag lämnade öppet för förslag om jag ska köra med egna ägg eller gå vidare med äggdonation, har misslyckat med bägge två. Man får ta nya tag, en dag i taget. Det är så svårt det här, jag vet inte hur många fler negativt resultat jag klarar av innan jag bryter ihop på riktigt. Sorry men jag är så ledsen! Jag kan passa på att berätta att jag har också skrivit till eggdonationfriends. Att Invimed har 65% succé rate första gång tror jag verkligen inte på. 

Fattar att du är ledsen! Herregud vad många gånger man brytit ihop under denna resan...och detta blir liksom sista anhalten, funkar inte detta så blir det inga barn, det är så slutgiltligt liksom:(

Jag skrev också till eggdonationfriends. Hon rekommenderade att avvakta med att åka till dom i nuläget. Jag mejlade vår koordinator och berättade vad jag är missnöjd med. Fick rätt snabbt ett svar, men ingen ursäkt! Bara bortförklaringar känns det som. Vi har bytt klinik, åker inte till Invimed, utan AvaRiga. Jag frågade om vi kan få tillbaka pengar från första depositionen från Invimed, får se vad som händer där.

Jag var i kontakt med AvaRiga i höstas/vintras, och fick bra bemötande, så orkar inte gräva efter en klinik till nu. Många verkar ju vara nöjda där.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!