• myran

Vi som gör äd 2018!

Bappen skrev 2018-05-09 16:25:01 följande:

Hej på er,

Nu ruvar jag sedan igår på en fin liten blasto som jag fick på Ava Riga. Slemhinnan var 9.5 mm men lite blodfattig (mörk på uv) tydligen så jag hoppas det går ändå. Det här är vårt första syskonförsöket och jag är inställd på att det här är den första behandlingen av många.

Grattis! Håller tummarna <3
  • myran

Idag hade min man och mina kompisar fixat överraskningsfest till mig då jag fyllt jämnt. Mitt i firandet började jag blöda. Har kramper och har blött en del och ser en liten blodig grej i blodet, så jag gissar att det här var slutet på min graviditet... Kul kalas :'(

• myran
    UndrandeSökare skrev 2018-05-10 20:23:04 följande:

Så tråkigt att höra myran ! Jobbigt att börja blöda under födelsedagsfesten förstår jag. I vilken vecka är du? Har du tagit blodhcg regelbundet och gjort vul och sett foster med hjärtslag?

Jag är i v 6 så inte gjort vul än. Känns rätt kört men ska in och kolla närmaste dagarna.
  • myran
    UndrandeSökare skrev 2018-05-11 08:35:52 följande:

Vissa får blödningar men det kan gå bra ändå.

Försök gärna göra ett vul om det går, annars köp blodprovsremisser genom Werlabs.se och mät blodhcg (graviditetstest) vid 2 tillfällen några dagar emellan så ser du om det ökar eller minskar. Hcg ska dubblera sig varannan dag om allt är normalt.

Har för mig du sa att ni inte hade några fler embryon kvar i frysen, har ni någon plan B om detta inte går vägen?

Ta hand om dig !

Tack för tips och omtanke! Nej, vi har ingen plan B annat än acceptans. Nu är jag tyvärr för gammal för att göra fler försök.
  • myran
    Smil skrev 2018-05-18 16:22:46 följande:

Hej. Jag har nämligen tjuvtestat idag, 2 gånger för att vara på den säkra sidan. Båda visade positivt resultat ( urintest ). Jag är gravid!!

Men grattis Smil :) vad roligt!!!
  • myran

Hej! Idag har jag och mannen bröllopsdag, det "firade" vi med ett vul då jag fortfarande blöder, tar medicinerna och mår jättedåligt (uppsvälld, illamående som liksom blödning kan vara biverkningar av Lutinus) och höll på att bryta ihop. Jag var tvungen att veta om fostret levde eller om det var MA (vilket jag trodde då tidigare vul visade fel på -1 vecka, haft MA tidigare).

Vi fick se ett foster med pickande hjärta och rätt storlek för v 7+2 som stämmer!

Ännu för tidigt att ropa hej och jag har en liten blödning i livmodern som dock inte verkar påverka fostret (än iaf). Försiktigt hoppfulla och firade med god lunch

• myran
    UndrandeSökare skrev 2018-05-24 17:33:35 följande:

Myran- skönt att höra, jag tänkte faktiskt på dig idag och undrade hur det gått för dig.

Då är det dags att skriva indig hos BM och boka in Kub nu då?

Javisst ja, det kanske det är ja :D
  • myran

Grattis till bra äggskörd Lovsan!

Smil, hoppas det går fortsatt uppåt så kan vi ju följas åt framöver håller tummarna <3

• myran
    Lovsan skrev 2018-06-01 13:40:39 följande:

Börjar noja mig såhär i efterhand angående hur länge jag åt progynon innan transfer. Började den 4/5 och åt ända fram till transfer på klinikens inrådan.

Slemhinnan var redo redan den 14/5 enligt UL men först den 29/5 ägde transfer rum.

Hur länge har ni som längst fått äta progynon i väntan på transfer? Vet någon om slemhinnan kan hinna bli ?dålig? på något vis om man låter den vara så länge?

Lovsan, jag har hört att det inte är någon fara så länge man tar Östrogen. De ville att jag skulle gå bra mycket längre än du men jag valde då att få en blödning emellan eftersom jag också blev nojig inte nödvändigt enligt kliniken. Satte in ett 5-dagars som varit fryst på Fertinova, är nu snart i v.10. Ruva lugnt, jag håller tummarna <3
  • myran
    Smil skrev 2018-05-29 15:04:23 följande:

Det går frammåt. Tog prover imorse och fick svar 509,7. Mer än förväntat. I fredags var det 82,7. Ska ta prover igen tisdag om 1 vecka. Om det blir bra så ska jag boka tid för ultraljud.

Woohoo! <3
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!