Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

kolabönan73 skrev 2018-06-27 10:17:52 följande:

Tack för svar! 

Okej, då förstår jag. Hoppas att mitt test inte visar fel då... Jag tog ett Clearblue med veckoindikator som visade Gravid v. 2-3. 

Ok, det låter jättebra ! Av gravidurinstickorna litar jag mest på Clearblue med veckoindikator.

Däremot litar jag inte så mycket på de med otydliga streck man aka tyda, man blir ju galen på dem. En tjej sa till mig att Testlagrets billiga gravidstickor kunde visa falskt positivt så dem passar jag mig för.

Satte du in 1 eller 2 embryon? 3-dagars eller 5-dagars ?

Stort lycka till imorgon ! Om du tar provet på ett Werlabs med eget labb i samma stad så bör du få provsvaret samma dag. Tar du provet på ett Werlabs som ej har labb i samma stad utan måste skicka blodet så får du provsvaret dagen efteråt.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-06-27 07:30:34 följande:

Oändliga väntan som är rena tortyr men nu är man nästan framme. Blodtest imorgon och sedan på tisdag igen för att kunna följa upp HCG utvecklingen + progesteron. 

Spännande ! Hoppas på höga hcgsiffror !
  • UndrandeSökare

Då blir det jättespännande allihop på fredag ! Lovsan ska på ultraljud, och Kolabönan och Flowerpower har förhoppningsvis fått sina hcgbesked på fredag !

Vi håller tummarna allihop för glada besked !

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-06-27 12:24:23 följande:

Vad roligt! Väldigt spännande med KUB! Det är lättare sagt än gjort men kan försöka tänka positivt. Jag tycker att vecka 12 är en stor milestone. Annars när börjar man att njuta av graviditeten? Är det vid vecka 12 man brukar göra KUB testet? Jag kommer inte ihåg. Det är sommarperiod hos dem, kan man ringa och fråga?

Jag fick positivt sedan i lördags men det har inte varit ett dugg lugnare för det.  

Ja, KUB brukar man göra runt v.12-13.

När man börjar tro på/ njuta av graviditeten är helt olika.

Att se foster med hjärtslag på vul är absolut en milstolpe tycker jag och sen att klara KUB.

Sen att känna första rörelserna inne i magen.

Sluta oroa sig helt gör man nog aldrig.

Efter förlossningen så är det andra saker man oroar sig för, att amningen ska funka och barnet öka tillräckligt i vikt etc.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-06-27 12:24:23 följande:

Jag fick positivt sedan i lördags men det har inte varit ett dugg lugnare för det.  

Grattis till plus ! Hoppas det går bra hos Werlabs.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-06-27 18:58:31 följande:

Det blev 10, 9 mogna befruktade och nu på dag 2 är det 7 kvar. De tror det finns möjlighet å få blasto, vi får se imorgon hur vi gör.

Hur många 3-dagars lever idag? Är det 7? Kommer ni köra på 5-dagars?
  • UndrandeSökare

Kolabönan och Flowerpower -

Har det gått bra för er på Werlabs idag ?

Någon som fått sina svar än?

Lovsan- Hoppas det går bra imorgon på vul !

• UndrandeSökare

Bappen- Hur går det för dig nu? Kommer ni be att få en ny ÄD-donator ? Eller hade ni några embryon kvar i frysen?

• UndrandeSökare

Flowerpower och Kolabönan - Har ni fått några sms från Werlabs ? Vi är nyfikna här...

Kom ihåg att allt över 100 är jättebra !

Lovsan -Vi håller tummarna för hjärtslag !

Spännande dag idag !!!

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!