Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

kolabönan73 skrev 2018-06-10 22:25:00 följande:

Tack för svar! Jag antar att jag får en testdag av kliniken, men är nyfiken på att veta på ett ungefär.

Ja, man brukar bli tillsagd av kliniken att testa ett visst datum (klinikens testdag) och det datumet kan vara allt från ruvardag 12 till ruvardag 21 av vad jag har hört. Så det kan vara väldigt varierande, olika från klinik till klinik. Men om du testar på ruvardag 10 så kan du nog lita på svaret. Däremot kan man inte lita på svaret om du skulle testa redan på tex ruvardag 3 eller 4.

Men testa på den dagen kliniken vill också, oftast vill klinikerna att man ska ta blodprov och mäta hcg då. Men vissa kliniker är ok om man istället tar 1 eller flera Clearblue digitala stickor istället om man inte har nån möjlighet till blodprov. De brukar oftast inte gilla att man testar med de billigaste stickorna för de kan visa fel (ja alla urinstickor kan ju vara felaktiga egentligen, så det är väl därför de egentligen helst vill ha blodprov).

Lycka till med resan och testandet, spännande !
  • UndrandeSökare
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-13 18:29:25 följande:

Vi gör också ÄD hos Vitanova :) hoppas på lika bra resultat där som hos klinikerna som gör många äggdonationer.

Någon som har en lista på vad man får och inte får göra efter transfern?

Det varierar från klinik till klinik, alla går på olika kliniker här, jag går i Lettland, nån går i Finland, nån i Danmark, nån i Sverige etc man får dessutom oftast veta det muntligen. Jag har aldrig sett nån skriftlig lista.
  • UndrandeSökare
    retrofia skrev 2018-06-14 14:22:40 följande:

Va är det för skillnad i pris på äggdonation i de olika länderna?

Är det lång väntetid, ca? ????

Ca 64.000 för ÄD hos Avaclinic i Riga. Inga köer alls, man kan köra direkt !

Jag bara gick in på deras hemsida en vardag och började chatta med Veronika, en av klinikens koordinatorer. Hon svarade snabbt på alla frågor. Sen fortsatte vi kontakten via mail. Hon mailade över ett patientdokument för oss att fylla i om oss, och ett donationsformulär hur vi ville donatorn skulle se ut, längd, vikt, ögonfärg, hårfärg, utbildningsbakgrund etc.

Tar bara 1 timme att flyga från Stockholm till Riga, och finns båt också. Kliniken ligger på 10 min promenadavstånd från båtterminalen i Riga.
  • UndrandeSökare

Kolabönan - Håller med om att Lutinus är rinnigt och kladdigt, Byt till Utrogestan istället, det är små runda bollar, mycket mindre än Lutinus och kladdar inte.

Utrogestan finns som 200mg och 100mg, kan tas oralt eller vaginalt. Men man kan bli lite yr om man tar det oralt.

Finns inte i Sverige, men i de flesta länder utomlands som tex Tyskland, Lettland, Spanien, Grekland. I Spanien och Grekland vet jag att de säljs receptfritt på Apoteken.

Så kolla med din klinik om de kan skicka till dig med posten. Annars kanske du har nån kompis som ska till Spanien eller Grekland på semester snart som kan handla åt dig ?

• UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-06-18 19:30:25 följande:

Uppdatering...

Ultraljud idag, inget foster i hinnsäcken. Är i vecka 8 så man ska kunna se ett tickande hjärta. Ska på ett nytt vul om en vecka försäkerhets skull, men, hoppet är ute.

Jag beklagar verkligen att du fått en Ofostrig graviditet (tom hinnsäck). Det fick jag också vid mitt försök på Avaclinic 2017.

Det beror ofta på kvinnans immunförsvar, så jag reste då vidare till London och gjorde en ny och större immunutredning på Dr Gorgys klinik och fick veta att detta berodde på att jag har för låga LAD (det är blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar). Behandlingen heter LIT.

Inboxa mig så kan jag berätta mer.
  • UndrandeSökare
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-19 19:24:58 följande:

Gjorde ett nytt urinprov i morse som var starkare, ska ta blodprov via werlabs imorgon, spännande! Är det nån risk att ett blodprov visar fel?

Nej, hcgblodprov visar inte fel. Hcg 5 och över betyder gravid, men behöver vara minst 50-100 i startvärde för att det ska gå vägen. Är det för lågt startvärde så brukar det bli missfall.

Under 5 betyder inte gravid.

Däremot kan en urinsticka vara felaktig om man har otur.
  • UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-06-19 18:50:51 följande:

Tack för tips!

Det jag tänker på med restriktioner är framförallt om det är något som gör det svårare för ägget att fästa? Eller om det bara är så att det fäster och kickar igång om det är livsdugligt. Och det inte spelar någon roll om man dricker en eller fyra koppar kaffe, t.ex.

Ja, om det finns några baciller i livmodern, eller polyper, myom, död vävnad etc där inne så blir det mycket svårare för embryot att fästa och då kan det bli minus eller missfall av det. Eller om embryot har ett kromosomfel så kan det endera ha svårt att fästa, elller så fäster det och blir missfall.

Jag har själv problem med Intralipiddropp som är en näringslösning (medicin) som tas för att lugna överaktivt immunförsvar som jag har. Det ingår i immunmedicineringen som Dr D i Aten använder.

Tar jag INTE droppet så blir jag ALLTID gravid men missfall.

Tar jag droppet så blir jag ALDRIG gravid. Det funkar helt enkelt som P-Piller för mig.

Så det krävs rätt miljö i livmodern för att embryot ska fästa, är det fel miljö så blir det inget barn.

Men man kan göra Mensblodtest via ivfSerum hemifrån för att kolla så man inte har bacillerr, har man det får man en lång antibiotikakur (både mannen ich kvinnan måste ta kuren) och det går att göra hysto för att städa livmodern och då ökar msn chanserna att lyckas sen.
  • UndrandeSökare

Smurfen- Slemhinnan måste vara minst 7 mm för att kliniken ska göra insättning. Min brukar ligga runt 10-12 mm.

Be att du får 5-dagars, de är mycket bättre. Jag kan också rekommendera PGS om ni har råd. Då är man säker på att om man ändå får minus eller missfall med PGSade embryon, så beror det inte på embryona utan på livmodern eller kvinnans immunförsvar och kan då gå direkt vidare och undersöka dessa delar sen.

Vi fick 13 ägg från donatorn, 12 befruktades och alla levde dag 3. Dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala.

Lycka till i Riga !

• UndrandeSökare
    kolabönan73 skrev 2018-06-21 21:26:00 följande:

Har fått väldigt ont i huvudet, något jag drabbas av rätt ofta. Alvedon brukar inte hjälpa, vågar jag ta något annat? Ipren eller diklofenak t.ex.

När jag ruvade efter en IVF fick jag också ont i huvudet och frågade då kliniken, och det var okej att ta en Treo eller liknande enligt dem. Det är bara en gång jag tar då såklart, inget återkommande. 

Men nu känns det lite mer viktigt på något sätt. Någon som har erfarenhet? 

Ta inte Ipren eller diklofenak ! Kontakta din klinik föreslår jag.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-06-22 11:43:19 följande:

Ok, min var på ca 9 på sista vul. Man kan ju inte be om femdagars, det beror ju på hur de utvecklar sig. Men de vet om vi vill ha det, om det finns möjlighet. PGS tror jag vi skippar.

Tack för lyckönskningen! Bara å håla sig cool antar jag:)

Jag sa direkt att jag ville endast ha 5-dagars och PGS och det blev jag lovad, inga problem. Det var också det vi fick.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!