• Galet lurad

Bedragen

Anonym (Frihet) skrev 2018-03-06 23:40:26 följande:

Vet hur det känns att vilja ha den bekräftelsen men det är precis DET du behöver bearbeta i terapi för att kunna släppa innan du kan må bra igen.

Du måste gå i terapi, vet att män drar sig för det men snälla gör det, ni mår generellt sämre än kvinnor och jag tycker det är synd. Lösningen är inte att bita ihop och stå ut eller se det som att hon har lösningen och borde ångra sig för att du ska kunna gå vidare (fast alla i din situation önskar det).

Om hon ångrar sig skulle det inte hjälpa dig. Risken är mycket stor att det mest skulle vara manipulation från hennes sida (om än omedveten), för att få tillbaka dig eller bara för att kunna utnyttja dig som vän och få energi ifrån dig.

Du är fri när du släppt det behovet och insett att du har nycklarna till din frihet och lycka, inte hon.

Om du ser henne som att hon håller i lösningen hon kan ge dig eller inte är du ett maktlöst offer som mår dåligt så länge hon inte gör si eller så. När du ser det som att du har nycklarna växer du flera meter över hennes nivå, lämnar bitterhet bakom dig och får livslust och lyckorus igen över allt du kan göra med resten av ditt liv.

Är i kontakt med psykolog nu så det är några veckor tills jag har min första tid.

Jag är rätt medveten om att hon inte ångrar sig. Har aldrig hört henne ångra något varken under vår tid eller något tidigare i livet. Bara önskar att det inte hade varit bostadsköp och planering för framtiden med i bilden för nu drogs mattan undan plötsligt och där gick jag och trodde saker.

Men det ska nog gå bra detta. Det blir en annan kvinna som kommer vara lycklig med mig hoppas jag och ta vara på mig för den jag är och det jag står för. :)
  • Galet lurad
    Anonym (Caroline) skrev 2018-03-17 20:26:48 följande:

Ett tag sedan du skrev något... hoppas du mår bra!!!!!

Tänker mycket på allt du skrivit och kommit en bit på väg.... otrohet är ett val och det är inget fel på dig.

Planering och lögner och allt vad det innebär. Jag var ju med om det själv och jag mår brs idag inte mitt ex..

Tror och hoppas det blir samma för dig!!! Kram

Tack! Det pendlar något enormt. Vissa dagar är bra medan andra är total katastrof men det tar sig väl.

Många säger att det kommer komma ifatt henne men jag som är utsatt i detta undrar ju det...

Inte så länge kollegan finns. Men hon kunde gott se sig själv i spegeln för allt hon gjort utöver varit otrogen.

Tack för din omtanke!
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-19 22:03:48 följande:

Typ i samma sits fast efter ett 8årblångy förhållande, lite strul i relationen och hon inleder ett förhållande med en kollega som hon nu verkar vara kär i, gick väldigt fort och helt plötsligt existerar man inte längre, för bara 2-3 månader sen var det fortfarande "jag älskar dig"

Känns nästan lite surrealistiskt men man inser till slut att man är värd bättre

Tråkigt att höra. Förstår hur du känner dig.

Låter som i mitt fall. Planering, "löften", ord, handlingar och så vidare bara veckan innan man upptäckte kontakten. Mycket funderingar som om det inte hade hänt då men var på väg.

Man är värd bättre ja. Det inser vi nog till slut. Hoppas dom gör det en dag också bara och får sitta där själva. Kanske till och med bedragna så de får veta hur det tar på en människa.
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-20 14:00:10 följande:

Vi kollade på radhus tillsammans bara någon månad innan det uppdagades.

Det jobbigaste är nästan hur dom helt kan stänga av och inte känna någonting medans man själv lider, det är som att man är en främling trots 8 år tillsammans, känns verkligen konstigt.

Vi hade också planer på att ta nästa steg nu när vi hade köpt bostad. Vi diskuterade kommande semester etc. Nu vet man knappt om man vill ha semester eller vad det ens blir av det. När det är fint ute kommer vårkänslorna men glädjen finns ej. Då man vill vara två. Så som det var givetvis.

Håller med dig. Främling, inte värd ett öre och så har man lämnat ut hela sig själv till denna människa. Undrar vad som rör sig i deras huvuden. För oss var det som igår. För dom är det säkert lång tid nu. Två-tre månader med en ny kärlek...

Har ni barn?
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-20 17:41:58 följande:

Yep har en unge som precis fyllt 4 i december.

Semesterdiskutionen hade vi också nyligen, hur gammal är ditt ex?

Har flera bekanta som varit med om liknande situationer och det har handlat om bra killar där respektive har sökt sig till ngt nytt och spännande som jag antar inte kommer hålla i längden, rätt tragiskt.

Även om du är snygg, charmig och rolig så kommer det i längden alltid bli lite tråkigt där ngt nytt dyker upp som känns fräscht och spännande beroende på vårt man befinner sig i livet.

Okej. Hur funkar det med barnet?

Hon är 34 och jag 32.

Alla förhållanden blir slentrian någon gång. Jag önskar inget ont mer än i detta fallet. Att det verkligen skiter sig något så fruktansvärt. Man blir ju jämförd i allt och då är man tydligen inget vidare.
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-20 17:52:03 följande:

Och om jag ska vara ärlig kan det ta väldigt lång tid innan man kommer över någon, efter ett helt år är vissa inte helt återställda, för andra går det såklart snabbare.

Jag blir lite rädd när jag tänker på vissa vänner som blivit svikna, det sätter verkligen djupa spår hos känsliga personer.

Försök att träffa någon ny trevlig tjej att hänga med, behöver inte vara seriöst men kanske någon biö eller fika ibland.

Undvika hennes sociala medier vilket såklart är svårt men nödvändigt, jag vet att man vill kolla stup i kvarten men det fördröjer bara läkningsprocessen.

Det är också viktigt att inse att det är över, även om ni mot förmodan skulle hitta varandra igen blir det förmodligen aldrig samma sak och det man trodde man en gång hade kanske i själva verket var en illusion.

Men du är iallafall inte ensam Om det är npgon tröst :)

Sist det hände mig tog det över ett år. Då var jag betydligt yngre men det tog lång tid. Jag har insett att det är över men det är det här med att återigen blivit ersatt. Förnedringen och allt som kommer kring det givetvis.

Jo tack. Sånt här händer varje dag men varje fall är specifikt.
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-22 00:35:11 följande:

Funkar bra med barnet men är såklart tufft, man förlorar inte bara den man älskar, man förlorar även halva tiden med sitt barn.

Jo att bli ersatt är inte så roligt, dög man inte, vad gjorde man för fel är tankar som dyker upp.

Men som sagt, det är svårt att konkurrera med en ny förälskelse.

Man måste dock tänka på att alla förr eller senare får problem i sina förhållanden, om hon inte hade lämnat dig nu hade hon förmodligen gjort det senare.

Vill man verkligen vara med en sån person?

Var glad att ni inte han skaffa barn, det hade gjort processen ännu tuffare.

Skönt att höra. Det är ju faktiskt det viktigaste.

Ja det är tankar hela tiden. Åren var inte tillräckligt så fort något nytt dök upp. Allt man gjort känns ju i onödan.

Det finns de tankarna men även idiotiska sätt att se på det som "om jag hade" och så vidare. Tyvärr.

Men det är också tufft att personen man varit så nära och även sett som sin bästa vän nu är totalt olik det man lärt känna. Bara hoppas att gräset inte är grönare på andra sidan men det är väl det. All jämförelse och så vidare...

Jag är glad för det men jag var så inställd på barn snart och det var hon också. Åren går dessutom. Nu ska man ta sig i kragen och gå vidare och sen ska man börja om igen...
  • Galet lurad
    Anonym (Robert) skrev 2018-03-24 11:01:48 följande:

Jo det är tufft när man i princip inte existerar längre, ingen ånger, inga skuldkänslor utan man är bara någon gammal bekant som dom i princip inte vill ha kontakt med.

Ja verkligen och all ångest som kommer för att man inte dög, hur ofta hände det, när började det, varför började det, varför var man inte värd att diskutera med eller ens sanningen för den delen, tankar på att den tredje parten på så kort tid helt enkelt är bättre än det vi under längre tid byggt upp och hade att se framemot, att de gör alla saker vi gjorde, att de planerar framtid nu, att han får komma nära henne och inte jag även om jag inte vill det nu i efterhand och så vidare och så vidare...

Tänk all planering bakom ryggen, allt som sagts däremellan. Den tredje känner inte mig men vet antagligen en hel del om mig. Hennes liv fortsätter och mitt står still, man är utbytt.

Tankarna är värst men det är skönt att komma igång med terapi. Det behövs verkligen!
  • Galet lurad

Tack! Det går bättre nu än tidigare. Klart det är jobbigt och kommer följa mig resten av livet men kan nog hitta sätt att hantera och bearbeta. Det är upp och ned. Läser en del andra trådar både här och på andra forum som till viss del hjälper i och med att den andra storyn är inte den andra lik. Det ska nog gå detta.

• Galet lurad
    Anonym (God) skrev 2018-05-02 21:32:40 följande:

Du verkar Genuint godhjärtad. Jag tycker du verkar jätte mysig, ett riktigt kap! Strunt i henne det är hennes förlust. Finns många andra som skulle uppskatta dig!

Tack för de fina orden!

Jag hoppas på det samtidigt som jag bara vill vara ensam ett tag nu. Måste kunna släppa detta någorlunda först.
  • Galet lurad
    Anonym (Cherry) skrev 2018-05-02 22:51:38 följande:

Hej TS. Läste din tråd nu och undrar nu när du skriver att det känns bättre: har du några råd hur man tar sig ur den deppigaste tiden? Lämnade en 6årig relation för en månad sedan, en relation kantad av div otroheter från hans sida.

Skulle va fint att få lite råd. Upplever att det nästan är tuffare nu än i början, tänker på exet konstant.

Hej!

Tråkigt att höra. Jag vet inte om du läst tips från andra här i tråden men det har hjälpt mig mycket. Det är tidigt än, både för mig och dig.

Jag försöker vara aktiv så mycket jag kan så jag har annat i tankarna. Sen så pratar jag väldigt mycket med vänner och även hos psykolog vilket ger mig en annan syn på allt.

Tänker också på mitt ex konstant och lär göra ett bra tag till. Tyvärr är det sista tiden som kommer upp och inte så mycket om det vi hade innan. Det betyder liksom inget eller ses med någon direkt glädje. Vi bor i en liten stad men än har jag haft turen att slippa se henne igen.

Försöker också se det som att de kan ha varandra, gärna livet ut. Storyn är smutsig och det är bara att gratulera. Synd jag inte fick veta direkt bara så jag fick göra mitt eget val.

Har ni barn ihop? Ålder?
  • Galet lurad

Inget nytt direkt. Det är som tidigare. Väldigt mycket upp och ner. Vissa dagar känns det som att detta nog ska bli riktigt bra men vissa dagar är det sängen direkt efter jobb. Midsommar var jobbigt och ensamt även om jag aldrig haft ett behov av att fira det. Jag är intresserad av fotboll men inte ens VM och Sveriges framgångar gör mig sådär riktigt glad.

Terapeuten har sagt att sånt här tar tid (över ett år och kanske längre än så) och jag låter det ta tid. Har världens tålamod. Men otrohet sätter sig något så fruktansvärt. Jag har ju varit förälskad och levt med en person som jag idag inte vet vem det är. Det sårar enormt.

Vad gäller henne så är hon inne i hans familj redan har jag hört. Har sporadisk kontakt med en av hennes närmaste vänner som sagt att hon varit tydlig med vem hon stöttar i detta. Jag har varit tydlig med att jag inte vill vara någon anledning till att folk börjar bråka men min förra sambo vet inte om vår kontakt. I övrigt vill jag inte veta mer om henne och det respekteras. Sen förstår jag att saker kommer slinka fram ändå men det är ungefär så det ser ut.

Tack för din omtanke!

• Galet lurad

Han ger jag inte mycket för. Inte henne heller men henne har jag levt med och gått i godan tro att allt var bra fram till att jag märkte av kontakten och sedan allt smygande. Vart det kom ifrån helt plötsligt har jag grubblat över många gånger eftersom vi hade alla planer för framtiden.

Men jag antar att det är så det är i de flesta otrohetsaffärer. Lite karma nu snart hade ju inte varit fel. Någon knäpp på näsan bara räcker gott och väl.

• Galet lurad
    Cherryy skrev 2018-07-03 22:51:25 följande:

Hej igen, tack för dina råd. Nu tre månader senare mår även jag bättre och har själv skapat mig min egna ?rehabplan?, som jag kallar den. Skönt att höra att du mår bättre, men precis som du skriver kommer det dagar när allt känns piss och man bara saknar. Då får man läsa den där listan med alla negativa aspekter av personen och påminna sig själv om varför det sket sig.

Det jag försöker tänka är positivt med att exet redan dejtar/gått in i en ny relation är att personen bara kör på i samma hjulspår, vilket sannolikt kommer göra att det slutar i en lika smutsig historia som relationen startade i.

Plus karman. Karma bara måste finnas.

Det som hjälpt mig mest är att totalblocka exet från alla sociala medier, ta bort/lagra bort alla kort/minnen och säga till nära och kära att om de hör ngt från/om exet vill jag inte att de berättar det för mig.

Är snart 31 år, inga barn.

Finns du kvar?
    Och isåfall, hur har det gått för dig?

Svar på tråden Bedragen