• Anonym (Caroline)

Bedragen

Det finns tyvärr idioter och låga människor till allt!! Man får bara hoppas att man inte stöter på dom och det är inte det lättaste..... Jag har också råkat ut för detta och min historia skiljer sig inte mycket från din och man kan alltid göra saker annorlunda och i vissa fall bättre men det rättfärdigar aldrig otrohet!!! Man för en dialog om något är fel och är man så jävla feg som människa så gör man slut innan något händer. Nen det var hon också uppenbarligen för feg för!

Min sambo drog sin vals efter att jag undrat vid vissa tidpunkter under två månader jag märkte att något inte stod rätt till. Det var först vid bevis som han vände och gick...! Fegt! Uselt! Pinsamt! Lågt! Äckligt!

Gå med rak rygg och högt huvud. Hon får sitta och må dåligt framöver för sitt handlande. För jag tror det kommer ifatt även henne som den fega person hon är.

• Anonym (Caroline)

Låt dom skämmas istället!! Du släpper henne efter en tid och då står hon kvar i skiten. Inte du!! Oavsett om hon har honom eller ej. Hon kommer alltid få bära att hon varit otrogen. Hon kanske kan förtränga det men vid frågor om hon någon gång varit otrogen, ojojoj! Hon kommer svara nej men vet innerst inne att hon gjort det!! Blir roligt historia för dom om hur dom träffades en gång i tiden.... eller inte....... Tragiska människor.

• Anonym (Caroline)

Du ser!! Folk fattar!! Skönt för dig med en liten tröst i denna stund........ hoppas hon sitter ensam en dag och rannsakar sig själv. Ksnske inte nu men om några månader.... tror fortfsrande inte deras sätt att tfäffas på är särskilt roligt och då om hon vsrit så emot det om hon varit med om det i familjen. Nu är hon ju likadan själv.... sybd det skulle ta två år av ditt liv bara.

• Anonym (Caroline)
    TriC skrev 2018-02-16 08:54:46 följande:

Det är biologi! Män och kvinnor faller för varandra. Det är så arten överlever. 

Fast som nybliven sambo kanske man ska tänka på framtiden istället för ligg sidan om?? Väldigt egoistiskt och ansvarigt.... låter som hon upplever sin tid som 15-20 åring vid 30.. nä va glad ändå att det inte hände om ni skaffat barn!!!!

Sen för att citera svaret ovanför så kvittar det vad biologin säger för ärlighet ksn man väl åtminsone bjuda på??
  • Anonym (Caroline)

Läser det mesta på FL och varje historia är lika smutsig!! Att det alltid ska vara nåhot som förstör och tar fokus från ett förhållande. Varför kan folk inte bara backa?? Respektera andras situation och visa först efter ett tag det varit slut isåfall.....

• Anonym (Caroline)

Tror det är machokulturen.... han tycker säkert han är dömanlig som krossat ett förhpllande och tagit över kvinnan. Han känner sig vald och får sitt självförtroende tillgodosett i och med det!!!!

Tror absolut du finns i hennes tankar..... sen på vilket sätt är svårt. Hon är påkommen, kanske arg???

Det kanske gick för snabbt?? Visste hon vad hon ville?? Resorna i jobbet kanske blev så vanliga att hon inte saknade dig till slut och är van vid att vara ifrån dig mycket.... men hon är också människa och valde att flytta ihoo med dig så något bör hon bära på!!!

• Anonym (Caroline)

Det låter som mycket dubbelmoral i den kvinnan och otroligt mycket egoism!! Det passar henne men om någon gjort så MOT henne så hade det blivit andra bullar?? Låter också väldigt ytligt alltihop..... vet hon verkligen vad hon sysslar med?? Den nya relationen kan det ju inte bli mycket av.

Du får tänka att de två åren är en läropeng. Även om man aldrig kan veta men händer det igen så går du ur det ännu starkare och dessutom direkt vid minsta lilla antydan. Det där sms:et kommer du nog aldrig få efterdom det vefkar som ayt hon är väldigt omogen och feg!! Kanske om två år om hon är ensam och inser vad hon gjort........

• Anonym (Caroline)
    Galet lurad skrev 2018-02-21 08:27:51 följande:

Jag uppskattar verkligen att du tar dig tid att skriva. Jag har tagit ledigt från jobb resten av veckan för jag känner nu vid denna tidpunkt att det kommer ikapp mig. Även om jag vetat det tidigare så inser jag att vi är historia. Det ska vara så givetvis men tidigare har det ändå känts som att hon funnits runt hörnet. Vi har som sagt ingen kontakt och det börjar bli påtagligt nu. Inte komma hem genom dörren och mötas efter en arbetsdag, inga helger att spendera tillsammans, gå och handla, inga sms om allt möjligt etc. Jobbigt!

Upplever hon också detta fast det var såhär hon ville ha det? Inga tecken (till mig) som tyder på att hon gjort fel.

Jag var väldigt tydlig med henne att om det är något jag gör fel så vill jag veta det. Om hon funderade på något om oss, om samboskapet så ville jag ha kommunikation just för att jag var rädd om det.

Känns lite som att jag har blivit utnyttjad. Jag gav upp det jag hade tidigare för detta. Nu har jag ingenting. Hon är antagligen redan vidare.

Jag tänker att hon inte sett mig som en trygg punkt i sitt liv. Jag har aldrig hört något som tyder på att hon varit stolt över mig. Lite i början av förhållandet kanske. Hon har gärna "satt dit" mig inför annat folk istället för att "skydda mig" om du förstår hur jag menar. Jag har ofta tolkat detta som kärlek och lite jävlandes sinsemellan men nu tyder jag det klart annorlunda.

Är jag egoistisk som säger att förhållandet inte var dåligt? De har jobbat ihop ett tag, nära inpå varandra, någon har tagit kontakt på ett annat sätt och det har fortsatt trots att jag varit i princip bredvid. Något hände plötsligt och sen var det en utdragen kamp i att hitta fel hos mig. Så känns det.

Jag har tänkt tillbaka till situationer precis innan jag la märke till att han skickade sms och det var inget konstigt och hon hade själv planer för oss.

Hon är kall och orättvis ja. Jag undrar om hon anser sig ha rätt till det eller om det är en försvarsmekanism. Det är som att jag är världens skit och hon tog skydd hos kollegan. Två år och allt vi gjort mot en kollega jag inte hade gett mycket för som betett sig så. Och jag hade önskat att hon insåg det alternativt att någon sa det till henne. "Kära vän, vad är det för kollega du har?!".

Jag kan ha uppfattat henne som stark och hon kan anse det själv men när jag läser ditt svar så håller jag med. Efterspelat men även när jag ställde frågor har bara varit fegt.

Ber om ursäkt för att det är rörigt. Jag är väldigt splittrad.

Kan vara att hon anser sig ha gått vidare men långt där inne finns säkert något!! Och hon inser nog att slutet inte sköttes snyggt....

Det låter som att du ville ha dialog men inte hon.... då har du gjort vad du kunnat. Ibland vet man inte vad man har förrän det är borta och hon kanske inser det en dag även om det nu handlar om att visa upp någon form av stolthet!!!!

Även om hon väljer kollegan borde du tänka att hon gjoft sig ett nedköp.... han visste att du fanns och höll på ändå och hon var otrogen. Hur ska de kunna lita på varandra?? Och han som gör så verkar ju inte vara en vettig person....

Alla har sina brister, både du och ditt ex... men det har alla. Så är livet.... hon kommer hitta något hos en ny paftner oclså så småningom!!!!
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (Fia) skrev 2018-02-22 18:55:44 följande:

Känner så Igen beteendet på min partner som jag misstänker är otrogen.

Vill du dela med dig varför du misstänker det?
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (Fia) skrev 2018-02-22 20:59:16 följande:

Sena utgångar, smusslande med mobil , magkänsla osv..men han nekar, men det gör ju ofta otrogna så det säger inget. Har släppt det för tillfället.

Jobbigt!! Magkänslan brukar ju vara den man ska ta på allvar...

Vill säga till dig och galet lurad att gräset är INTE grönare på andra sidan!! Hoppas de fattar det och sen sitter där.....
Svar på tråden Bedragen