• Anonym (Jaly)

Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld

Gjorde en medicinsk abort i torsdags. Hade räknat med att de skulle bli lång draget men ca 1 timme efter tabletterna gick jag på toaletten, Plopp sa de ( sköterskan sa att jag skulle få ett bäcken för att se att allt kom ut, men hon han inte in) jag var tvungen att titta kände jag och "fiskade" upp mitt foster ur toaletten, fick panik och spolade. Sen kom moderkakan i (bäcken-skålen) Nu känner jag sån enorm skuld, herregud jag spolade. Skulle jag gjort annorlunda? Får panik och bara gråter. Var i v 11+5

• Svar på tråden Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld
  • Anonym (Guida)

Tänk såhär - vad hade du velat gjort annorlunda? Och vilken skillnad hade det gjort för fostret om du inte hade spolat? Det hade inte gjort någon skillnad för fostret <3 du skuldbelägger dig själv för att du har svårt att hantera missfallet. Var inte så hård med dig själv. Försök se det som att det bara var en kropp, själen hade inte hunnit dit ännu och när din kropp och barnet är redo så kommer det att hända vid rätt tidpunkt

• Anonym (ABCD.)
    Anonym (l) skrev 2018-02-11 11:24:20 följande:
    Har inte skrivit hennes namn någonstans, finns massor av likande trådar med massa olika namn, så det är nog knappast någon som inte följt henne som vet vem det är, och dom som vet, vet ju hursomhelst.   tror knappast folk som inte vet ids börja med några större detektivarbeten.

Vart har jag skrivit att det skulle vara konstigt att hon mår dåligt?

Att jag bryr mig om henne och att hon får den hjälp hon behöver är då alltså fel?
    Man ska bara vara tyst och se på när folk sitter och gräver ner sig mer och mer?

Det kan väl inte vara något som helst fel med att be en person söka professionell hjälp? Nej det ena utesluter verkligen inte det andra, men det finns MASSOR av folk som endast vänder sig till forum för att de inser inte att de behöver bättre hjälp.

Det är väl upp till henne att säga ifrån isåfall, för det var henna jag skrev till, inte till dig.

Men för din skull, ska jag aldrig mer rekommendera en person jag ser mår dåligt, att söka hjälp.
  • Anonym (ABCD.)
    Har inte skrivit hennes namn någonstans, finns massor av likande trådar med massa olika namn, så det är nog knappast någon som inte följt henne som vet vem det är, och dom som vet, vet ju hursomhelst.   tror knappast folk som inte vet ids börja med några större detektivarbeten.

Att jag bryr mig om henne och att hon får den hjälp hon behöver är då alltså fel?
    Man ska bara vara tyst och se på när folk sitter och gräver ner sig mer och mer?

Det kan väl inte vara något som helst fel med att be en person söka professionell hjälp? Nej det ena utesluter verkligen inte det andra, men det finns MASSOR av folk som endast vänder sig till forum för att de inser inte att de behöver bättre hjälp.

Det är väl upp till henne att säga ifrån isåfall, för det var henna jag skrev till, inte till dig.

Men för din skull, ska jag aldrig mer rekommendera en person jag ser mår dåligt, att söka hjälp.
  • Anonym (ABCD.)

• Anonym (l)
    Anonym (Jaly) skrev 2018-02-11 10:26:49 följande:

[Ja de gjorde det quote=78457054][quote-nick]Anonym (l) skrev 2018-02-11 10:04:34 följande:[/quote-nick]Vad skulle du annars göra?

Såg fostret ut som ett barn med huvud, armar och ben? Då förstår jag om det var jobbigt.[/quote]

Åh vad hemskt! Jag beklagar verkligen. Försök att tänk att du gjorde det enda rätta. Du kunde ju inte ha gjort på något annat sätt. 
  • Anonym (l)
    Anonym (ABCD.) skrev 2018-02-11 11:42:08 följande:

Du får jättegärna skriva att hon ska söka professionell hjälp. Du vet dock inte om hon har det. Det jag stör mig på är att du ska nämna att hon har skrivit många trådar här och att hon inte bör vända sig hit.Att vilja prata av sig på ett forum är helt normalt. Man kan både skriva av sig här samtidigt som man har en professionell kontakt.  Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (ABCD.)
    Anonym (l) skrev 2018-02-11 11:56:36 följande:
    Du får jättegärna skriva att hon ska söka professionell hjälp. Du vet dock inte om hon har det. Det jag stör mig på är att du ska nämna att hon har skrivit många trådar här och att hon inte bör vända sig hit.Att vilja prata av sig på ett forum är helt normalt. Man kan både skriva av sig här samtidigt som man har en professionell kontakt.  Det ena utesluter inte det andra.
    Nej det vet jag inte. men det skadar för den delen inte att skriva det ändå.
    Förmodligen rekommenderade jag professionell hjälp just av den enda anledningen att jag inte vet om hon sökt det redan. hade jag vetet, hade jag inte skrivit det, eller hur? eller när menar du att det är okej att rekommendera det, bara om man helt säkert vet att personen inte har kontakt med det redan, om man inte vet säkert så får man inte nämna det?  har hon redan sökt det, så kanske hon svara med det, att hon redan har det?  och gör ingen större sak av det, som vissa andra måste göra.

Hon kanske inte skrivit många trådar här, men då ser hon nog förmodligen bara förbi just det uttalandet. hon vet ju själv bäst trots allt.

har för det första inte skrivit att hon inte BÖR eller inte får vända sig hit, utan att det inte är rätt väg att gå.  

Nu tänker jag inte diskutera vidare eller förklara något mer för dig, det var som sagt till TS jag skrev.
    men din åsikt är noterad och respekteras.

• nihka

Oj, vad jobbigt att du agerade innan du fick en chans att tänka igenom vad som hade hänt och hur du ville göra, men du fick panik. Allt hände ju så fort.

Om du hade stannat till och tänkt igenom hade du antagligen gjort likadant efter en stund, alltså spolat.

• Anonym (MM)

Jag beklagar ditt missfall och allt du gått igenom. :( Men det fanns inget du kunde göra annorlunda. Jag fick också missfall i fjol i samma vecka och spolade ned fostret i wc. Jag kollade inte efter det men kände det kom massor med klumpar ut och mycket blod och spolade bara.... Jag vet inte vad annat man kan göra. Du älskade inte ditt barn mindre för det. 

Hoppas du snart mår bättre och kan glömma dina tankar på skuld. Du har inget gjort fel. 

• Anonym (naturvetare)

Jag fick MA i v 13, det hade slutat växa i v 9.

Det kom ut i badkaret och såg mest ut som en stor "böna" på några cm, jag virade in det i papper och min man fick gå ut med soppåsen.

Det är bara död vävnad och kunde inte blivit något annat, så varför må dåligt över det?

Lika gärna kan man må dåligt för att man putsar sin fläskfilé innan man steker den.

• HelaGotland
    Anonym (MM) skrev 2018-02-11 18:06:48 följande:
    Vad menar du är sjukt? Hur menar du man ska göra då man får missfall i vecka elva? 

Vad betyder vecka 11 + 5?
  • nihka
    HelaGotland skrev 2018-02-11 20:11:13 följande:

Vad betyder vecka 11 + 5?
    11 veckor + 5 dagar.
  • Mirelle

Snälla ni, både ni som tjafsar hit och dit och du anonyma som skriver märkliga saker som inte har med saken att göra, försök ha lite taktkänsla, och tänk på att tråden ligger i känsliga rummet och att ts mår dåligt över sitt missfall, särskilt det hon råkade göra i panik efter aborten.

Svar på tråden Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld