• Anonym (Jaly)

Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld

Gjorde en medicinsk abort i torsdags. Hade räknat med att de skulle bli lång draget men ca 1 timme efter tabletterna gick jag på toaletten, Plopp sa de ( sköterskan sa att jag skulle få ett bäcken för att se att allt kom ut, men hon han inte in) jag var tvungen att titta kände jag och "fiskade" upp mitt foster ur toaletten, fick panik och spolade. Sen kom moderkakan i (bäcken-skålen) Nu känner jag sån enorm skuld, herregud jag spolade. Skulle jag gjort annorlunda? Får panik och bara gråter. Var i v 11+5

• Svar på tråden Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld
  • Anonym (Panik)

Du fick panik helt förståerligt! Jag hade nog inte kunnat spola.

• Anonym (Inte ensam)

Som du säger, du fick panik och var inte vid ditt sinnesfulla bruk. Anklaga inte dig mer, det hjälper absolut ingenting. Det är kanske inte en tröst, men jag kan berätta att du inte är ensam. Något liknande hände en god vän till mig när hon var i v 16. Allt kom ut under ett toabesök. Hon visste inte heller vad hon skulle göra, utan bara spolade :(

• Anonym (Panik)

Du känner skuld! Du är säkert godhjärtad. Men du ska inte behöva må dåligt av det.... Du får ta och sörja och inte hålla det inom dig. Alltså inte att du ska gå och berätta det för andra utan mer att gråta ut osv.

• Pope Joan II
    Anonym (Jaly) skrev 2018-02-10 11:41:19 följande:

Gjorde en medicinsk abort i torsdags. Hade räknat med att de skulle bli lång draget men ca 1 timme efter tabletterna gick jag på toaletten, Plopp sa de ( sköterskan sa att jag skulle få ett bäcken för att se att allt kom ut, men hon han inte in) jag var tvungen att titta kände jag och "fiskade" upp mitt foster ur toaletten, fick panik och spolade. Sen kom moderkakan i (bäcken-skålen) Nu känner jag sån enorm skuld, herregud jag spolade. Skulle jag gjort annorlunda? Får panik och bara gråter. Var i v 11+5

Du hade väl bestämt dig för att ta bort fostret eftersom du gjorde en abort? Jag ser inte vad det spelar för roll att du spolade när aborten ändå var genomförd. För fostrets del spelar det verkligen ingen roll.
  • Anonym (?)

Men va? Vad skulle du annars ha gjort menar du?

Tagit upp det ur toan, och gjort vad?

• HelaGotland

Kanske ur miljösynpunkt inte helt rätt att spola men jag tycker ändå du ska sluta anklaga dig själv. Det finns säkert goda anledningar till att du begick abort.

• Anonym (X)
    HelaGotland skrev 2018-02-10 12:12:27 följande:

Kanske ur miljösynpunkt inte helt rätt att spola men jag tycker ändå du ska sluta anklaga dig själv. Det finns säkert goda anledningar till att du begick abort.

"Begick abort"?
  • HelaGotland
    Anonym (X) skrev 2018-02-10 12:15:52 följande:
    "Begick abort"?

Säger man inte så?
  • Anonym (X)
    HelaGotland skrev 2018-02-10 12:23:02 följande:

Säger man inte så?

Nej.
  • Anonym (Jaly)
    Pope Joan II skrev 2018-02-10 11:53:39 följande:

Du hade väl bestämt dig för att ta bort fostret eftersom du gjorde en abort? Jag ser inte vad det spelar för roll att du spolade när aborten ändå var genomförd. För fostrets del spelar det verkligen ingen roll.

Nej de var mitt 4( missfall :(
Svar på tråden Spolade ner mitt foster i toaletten, skuld