Mamapolarbear skrev 2018-02-11 16:05:12 följande:
Hej,
Jag hoppar gärna in i tråden också! :) jag och min man är 29-30 år gamla och försöker nu med vårt första barn. Jag hade ägglossning den 4/2 och har beräknad mens 16/2 (dvs på fredag!). Vi prickade in ägglossningen (inte så svårt när sexlusten blir helt crazy dagarna innan tills någon dag efter...) och hoppas nu på att det inte kommer någon mens till helgen. Jag har känt lite molvärk i nedre delen av magen, men är rädd för att jag själv bara hittar på. Jag brukar känna av värk kring ägglossningen, men vad jag minns så brukar det bara vara någon dag och inte fortsatt i en vecka som nu. Detta är vårt första försök, så det kan lika gärna vara hjärnspöken eftersom jag är så spänd och förhoppningsfull.
Hej! Du hjärtligt välkommen :) jag blir också helt galen vid ägglossningen så jag förstår precis vad du menar ;)
Har du ätit p-piller innan? För jag har samma tankar som du! Jag slutade med mina piller och fick mens som vanlig i december och sen i januari prickade vi in ägglossningen och fick mensvärk svin länge, och nu är jag på BIM+1 med mensvärk varje dag sen ägglossningen. Jag vill ju så gärna ha barn men tänker som du att det kanske är hjärnspöken eller att kroppen ställer om sig efter man slutat med pillerna. Utan piller kanske jag har ondare? Ingen aning men jag ska ta test på torsdag för har läst om flera tjejer som tagit test runt sin BIM dom varit negativt men som har plussat BIM+ 4 :)