Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

NELJ skrev 2018-02-19 12:26:54 följande:

Vad är det vi negligerar? Jag har aldrig sagt att kvinnor attraheras av tråkiga män. Det är du och några andra här som felaktigt sätter likhetstecken mellan snällhet och social osäkerhet mm och säger att allt annat är badboys. Hanna skrev ovan om vikten av konsekvens och jag instämmer helt i detta.

Du blir tråkig om du är tillräckligt snäll.

Poängen är fortfarande att snällhet är det sista som kommer ge de snäll männen kvinnor. De borde istället träna på att vara mindre snälla och bortse från andra människors behov.
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-19 14:31:31 följande:

Jomenvisst. Det är ju en fin bortförklaring för varför man beter sig som en skitstövel.

Vem gör det menar du?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 15:30:25 följande:

Nej man kan vara godhjärtad och göra bra saker för andra utan att vara tråkig. Se till de läkare som ger sig ut i läkare utan gränser pch andra organisationer med fara för livet. Väldigt snäll handling utan att vara en ?tråkig? handling.

Jag känner människor som brinner för biståndsfrågor, eller som engagerar sig i det lilla hemma genom att hjälpa till med läxläsning eller vara vuxen i en stödgrupp för ungdomar osv. Genuint snälla handlingar. Ingen av dessa är tråkig.

Men givetvis kan man var snäll och tråkig precis som man kan vara elak pch tråkig.

Mikael Persbrandt engagerar sig i många sociala frågor. Gör det honom till en snäll man?

Det jag sa ligger i beteende inte hur de väljer att arbeta. Du kan vara ett svin och jobba för Röda korset.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 17:01:16 följande:

Att engagera sig för andra är en snäll handling. Naturligtvis kan en människa bete sig snällt i ett sammanhang och ickesnällt i ett annat. Det är nog det vanligaste, tror få människor är genomsnälla eller genomelaka.

Min poäng var dock att man inte blir tråkig av att vara snäll/bete sig snällt.

Jag skrev alltså inte att en läkare som engagerar sig för läkare utan gränser inte också kan begå elaka handlingar eller per definition är att betrakta som en ?snäll person?. Det jag skrev var att den snäll handlingen inte gör honom tråkig.

Man kam vara snäll och tråkig och snäll pch intressant. Det finns ingen koppling mellan snäll och tråkig. Det var set jag försökte få fram. Inte att man förvandlas till en genomsnäll person av enstaka snälla gärningar.

Så bra. Då kan vi enas om att den snälle killen ska bete sig som "den snälle" Persbrandt för att få kvinnor.

"Mikael Persbrandts memoarer har omgetts av spänning innan de kom ut. Är de nu sådant sprängstoff?

Nja. Han tar sig från förorten via balett, konst och jobb som taxichaufför och scenarbetare till teaterkonstens högborg: Dramaten. Det är svårt att läsa hans tid där utan #MeToo-glasögon och att han såg på Dramaten som ?den stora svarta vaginan?. Persbrandt talar också om manlig ?konstnärsmytologi?. Filmrollerna börjar trilla in och en medspelare är alltid försenad, bakfull och tilltufsad. Persbrandt tar det som en förebild. Han springer själv omkring naken under en inspelning, visar könet och tycker det är vansinnigt roligt.

Med åren blir han en vandrande skandalrubrik, ett kvällstidningsmonster: med ständiga otrohetsaffärer, knark och sprit. Han ljuger. Han hamnar ständigt på ?utskjutningsrampen? där han kämpar för att nå botten, drar i sig mängder av kokain och umgås med kriminella. Halva boken handlar om hans mörka sida, hans "svinerier"."

www.smp.se/kultur/skandalerna-dominerar-hos-persbrandt/
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 17:46:56 följande:

Vad är du ute efter?

Menar du att eftersom Persbrandt inte har svårt att träffa kvinnor trots det beteende du beskriver så innebär det att att man blir tråkig av att vara snäll?

Du tror inte att det kan finnas snällamänniskor som är imtressanta,, snälla människor som är tråkiga liksom opålitliga/elaka personer som är intressanta respektive ointressanta?

Du tror inte på människans komplexitet alls och förmåga att ha olika sidor, och att männismor kan kombinera egenskaper och beteende på olika sätt?

Det finns mäniskor som Persbrandt som enligt mediebilden (känner ej honom) är dryg, självgod, vild och opålitlig samt begåvad, charmig och kanske även godhjärtad. Det finns människor som är lugna, charmiga, pålitliga, godhjärtade och ch intressanta, charmiga och trevliga. Männsikor kommer imte i stereotypa paket, inte män och inte heller de kvinnor som eventuellt intresserar sig för dessa män.

Nej jag är ibte överens om att en man måste bete sig som Persbrandt för att träffa en kvinna. Jag menar att det finns oändligt massa andra sätt att bete sig på.

Ochnframför allt menar jag att man inte blir tråkig av att snäll.

Persbrandts beteende har hjälpt honom att attrahera kvinnor. Det är det som är poängen.

Sedan är denna snäll och tråkig eller inte diskussionen rätt meningslös. Vi kan ju bestämma oss för att inte använda ordet snäll i denna tråd. När en sådan som Persbrandt benämns som "snäll" har det förlorat all betydelse.

Jag håller förövrigt med om att Persbrandt inte är tråkig. Men snäll? Ha ha
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 18:10:42 följande:

Varför ska vi inte anvönda oss av ordet snäll i en tråd som handlar om snäll? Tråden handlar jumom ifall kvinnor gillar snälla män.

Du fattar inte att det kan finnas kvinnor som tycker att det beteende som du beskriver Persbrandt ha ä intressant (förmodligen i hop med en massa andra egeneskape) samtidigt som det finns andra kvinnor som inte alls lockas av det?

Min poäng var att man ibte blir tråkig av att vara snäll vilket var det du påstod. Persbrandt har inget med det att göra.

Givetvis kan man också vara intressant utan att vara snäll.

Världen är inte svartvit eller antingen eller.

Jag har aldrig fallit för en man pga att han var opålitlig, drogmissbrukare osv. Jag har fallit flr män som betett sig snällt mot mig och andra, som jag gar haft intressanta santal med ochvsom vill hitta på roliga saker ned mig, som delar intressen och värderingar. . Män som kan överraska nen också vara trygga, män som vill gott över lag och även vill mig väl.

Sen finns det kvinnor som inte alls skulle falla för samma män. Kvinnor ör olika, så ovkså män. Män kommer inte i fasta egenskapskombos, det finns liksom inte bara två typer av män.

Det där med att alla är olika må vara sant men samtidigt otroligt vilseledande. Med samma argument kan man säga att det är irrelevant att hålla normal hygien eftersom det finns de kvinnor som föredrar med än som luktar uteliggare.

Det finns generella drag som kvinnor respektive män attraheras av. Att det finns undantag är inte särskilt intressant i sammanhanget.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-19 19:57:32 följande:

Att jämföra att kcinnor gillar män som ör snälla mot dem med kvinnor som gillar män fkr att de misdköter sin hygien är rätt bisarrt. Vad umgås du med flr folk egentligen? Umgås du i krimibella kretsar eller i någon annan subkultur av nåt slag. I min ongivning är de flesta snälla mot varandra och uposkattar det draget även hos andra.

Jag hoppas bara att inte unga osäkra mön går på nån myt att det är elakhet som gäller om de ska träffa en tjej.

Det finns däkert drag som fler mäniskor attraheras av men elakhet är inte ett av dem. Alla kvinnor jag känner har partners, ingen av dessa män är elak så det märks utåt i alla fall. Och jag är helt söker på att de inte är gifta år ut och år in i brist på en elakare karl. Det handlar inte om undantag utan om de flesta män och de flesta kvinnor. Snällhet är inte oattraktivt, men inhen människa klarar sig på en enda egenskap. Snällhet är positivt flr de alkra flesta, men bara snällhet räcker förstås inte.

Jag umgås med normala övre medelklass-människor. De flesta akademiker.

Nej, man kan hoppas att de snälla pojkarna väljer bort att utvecklas mot den svinig typen och istället väljer att gå mot den självsäkra, schyssta och sociala eftersom den sistnämnda är betydligt mer framgångsrik som familjefar och make.

Problemet med att påstå att kvinnor inte attraheras av svinen är att det helt enkelt inte är sant. Det kan vilken man som helst enkelt påvisa i verkligheten. Så då undrar ju givetvis männen varför man ska lyssna på kvinnorna över huvud taget när allt de påstod om de sviniga männen var bullshit.

Om vi nu frånser personlighet så är bästa sättet för en man att klara sig att:

1) Ordna sig en ordentlig utbildning

2) Skaffa ett välbetalt arbete med hög social status

Det är brist på högutbildade män på äktenskapsmarkaden. Glöm inte att utveckla din personlighet också bara, är mitt råd till de snälla männen.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 05:22:29 följande:

Det jag säger är att de flesta kvinnor vill ha partners som är snälla mot dem pch att det inte är någon nackdel att vara snäll.

Det är detta tråden handlar om. Kvinnor vill ha snälla män (vilket jag faktiskt inte tvivlar på), men väljer sedan män som mer eller mindre visar upp ett svinaktigt beteende.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 05:22:29 följande:

Jag menar också att man inte per autiomatik blir tråkig av att vara snäll. Jag hävdar pckså vidare att människor inte kommer i färdiga egenskapspaket. En tystlåten, försiktig människa kan likaväl bete sig illa som en social öppen typ. snäll är inte per automatik kopplat till osäker och socialt bortkommen utan man kan lika väl vara sicialt kompetent och säker och samtidigt snäll. Jag hävdar också att det inte räcker att vara snäll. Få människor blir intreßerad av en mäNNiska bara för att han är snäll.

Vi kan ju ta dessa egenskaper och analysera dem utifrån möjligheten att attrahera kvinnor.

tystlåten - negativt

försiktig - negativt

social - positivt

osäker - negativt

tråkig - negativt

öppen - positivt
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 11:36:13 följande:

Få väljer män som visar upp svinaktigt beteende eftersom det bli ett väldigt isolerat liv att leva med någon som bär sig illa åt eftersom ingen bjuder in den otrevlige till fester, till familjeträffar eller andra sociala sammanhang

Frågan gällde inte vilka de behåller utan vilka de väljer i första skedet för sex.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?