Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 16:44:01 följande:

Jag förstår alldeles utmärkt skillnaden. Jag har hela livet medvetet sökt mig till män som har den där perfekta balansen av snällhet och integritet.

Vad jag inte förstår, är hur andra inte kan förstå skillnaden. Allra svårast har jag att förstå klagomålen från män som beter sig allmänt ryggradslöst och mesigt. Det är ju knappast någon som har lärt dem att ju mer lik en dörrmatta du är, dess mer kommer tjejerna gilla dig

Den misstolkningen måste de ha kommit upp med helt själva.

Fast de gör ju bara som de blir tillsagda. De misstolkar inte utan lyssnar bara på vad kvinnorna faktiskt säger. Det finns gott om kvinnor som påstår att de vill ha en "snäll man", trots att det är struntprat.

Frågan är varför du inte sa vilken typ av man du ville ha inledningsvis.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 16:49:03 följande:

Snällhet är inte en avgörande faktor alls eftersom människor i gemen är snälla och sociala varelser, de som väljs bort är de som inte är sociala och som inte upplevs som trevliga och väcker intresse att lära känna. Kvinnor lär ju knappast veta om en man har ledaregenskaper när de träffas på krogen eller på annan plats eftersom de inte kan avgöra om de är ledare eller inte i miljö där det inte sker ledarskap, träffas man på arbetsplats kan man ju däremot märka vem som är ledare eller vem som leds

Noterar att du faktiskt gjorde en relativt bra beskrivning i ditt första inlägg. Så du kan bortse från min föregående fråga.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 16:49:03 följande:

Snällhet är inte en avgörande faktor alls eftersom människor i gemen är snälla och sociala varelser, de som väljs bort är de som inte är sociala och som inte upplevs som trevliga och väcker intresse att lära känna. Kvinnor lär ju knappast veta om en man har ledaregenskaper när de träffas på krogen eller på annan plats eftersom de inte kan avgöra om de är ledare eller inte i miljö där det inte sker ledarskap, träffas man på arbetsplats kan man ju däremot märka vem som är ledare eller vem som leds

Noterar att du faktiskt gjorde en relativt bra beskrivning i ditt första inlägg. Så du kan bortse från min föregående fråga.
  • Anonym (D.D.)
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 18:14:40 följande:

Jag hade legat med dig.

Ja, och det är därför som kvinnor så ofta hamnar i sängen på psykopater och narcissister. Ni är oerhört lättlurade.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-07 19:40:53 följande:

Konstigt. Ingen psykopat har ens kommit i närheten av min säng. Bara vanliga, schyssta killar.

Kanske är det så att du av någon anledning dras till tjejer som gillar badboys..? Låter nästan så.

Jag pratar inte om dig utan kvinnor generellt.

"Men with high levels of narcissism?an unrealistically positive self-image coupled with feelings of entitlement?have an easier time than others attracting a potential mate, new German research says."

m.medicalxpress.com/news/2013-05-dating-game-narcissists-girl.html
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-07 20:50:52 följande:

Eftersom störning som narcissism inte finns bland mer än någon procent så bör ju de flesta män vara singlar och det är ju inte direkt fallet. Att en drös av introverta teknologer blandar ihop social kompetens med narcissism lär ju bero på att de inte lärt sig se hur människor uppför sig med andra. Tips har man svårt med det sociala i övre tonåren välj inte utbildning där majoriteten av de andra eleverna också tillhör de som inte är så sociala 

Förkasta forskningen för att köra på sin egna anekdotiska bevisföring.

Jari, det går inte att ta dig seriöst efter det.
  • Anonym (D.D.)
    Pope Joan II skrev 2018-02-07 22:15:09 följande:

Haha! Jag har aldrig i hela mitt liv blivit ens det allra minsta lurad. ;

Det bevisar att du blivit lurad. Du är bara inte medveten om det.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (snygg man) skrev 2018-02-08 00:13:02 följande:

Tråden bekräftar väl ganska tydligt att en snäll och försiktig man inte är speciellt het hos de flesta kvinnor.

Själv har jag ändrat mig. Numera beskrivs jag mer som smart och rolig. Mitt råd till alla snälla och försiktiga är att hitta andra egenskaper hos er själva som ni gillar och förstärk dessa. Man kommer ingen vart i livet om man är försiktig, testa att våga mer på områden ni känner er trygga.

Till sist kan jag ju råda alla kvinnor som ser ner på en viss kategori män att försöka vara lite mindre dryga. Det är inte en speciellt sexig egenskap. Bitchig attityd - osexigt. Soffpotatis=osexigt.

Bra där! En extråkig man som varit klok nog och utvecklat sig.
  • Anonym (D.D.)
    EnAnonumius skrev 2018-02-08 03:50:46 följande:

Om du inte begriper varför man skall sikta på att vara en bra partner, så kan du gott leva som singel tills du begriper varför. Annars så kan du alltid fråga din mamma.

Var det inte du som skrev att kvinnor inte skulle göra sig vackra för sina män?

Gäller enbart det omvända med andra ord?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-08 04:05:11 följande:

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.

Ja, kvinnor visar bara att de inte har förmågan att analysera samhället rationellt när de ifrågasätter detta.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?