Inlägg från: Anonym (D.D.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D.D.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (?) skrev 2018-02-08 06:27:39 följande:

Det finns ju ett stort spann mellan mesar och badboys, de flesta kvinnor föredrar nog något där emellan.

Ja, men alla kommer att föredra badboys. Deras badboy vill säga. För en kvinna som själv är mes kommer hon välja badboyn bland de mesiga killarna osv.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 06:10:08 följande:

Väldigt intressant dettam att man ska tala om för kvinnor vad kvinnor vill.

I min verklighet har alla män jag känner partners. Dessa män är trevliga, ordentliga, normalsnälla (ibland extra snälla) personer. En del är mer frammåt och en del mer försiktiga, de flesta är frammåt i vissa situationer och mer försiktiga i andra.

Nu kan jag förstås inte garantera att deras partner inte valde dem i brist på dominanta, elaka bad boys som de egentligen vill ha. Men i min verklighet har snälla, någpt försiktiga män inga problem att få en partner i alla fall.

Eftersom det finns ändå mer snälla kvinnor ja. Alternativt många kvinnor som inte kan gå få sitt "förstaval".
  • Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-08 07:34:41 följande:

Eh... nej. ?Bad boys? som du tror är så attraktivt är helt avtändande. Jag vill inte ha något farlig hos min man. Med det sagt vill jag inte ha en man som är ängslig eller för försiktig heller. Utan en mogen man som har förmågan att både leda och följa beroende på vad situationen kräver. Givetvis ska han också vara snäll (vad har man för självrespekt om man faller för en elak man?) och kunna sätta ord på sina känslor.

Du beskriver din badboy, du benämner honom bara inte så eftersom badboy för dig är något negativt.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 07:04:57 följande:

Så kvinnor ör generellt snällare än män och väljer då män som en gnutta elakare än de själva?

I så fall behöver väl knappast ts vara orolig, eftersom snälla män i så fall inte har nåt större problem (eftersom det med största annolik enligt ditt resonemang finns kvinnor som ör ännu snällare, samt att det tydligen är brist på riktga bad boys så kvinnor ändå nöjer sig med en snäll man.)

De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-08 07:53:28 följande:

Denna tråden handlar ju för övrigt inte om det begreppet utan om kvinnor gillar snälla och försiktiga män eller ej. Så bad boy bör ju bland annat inneböra att vara elak om du i denna tråd ska använda det som motsats till snäll. Annars saknar ju begreppet relevans för just denna diskussion.

Badboy är en motpol till den snälle försiktige killen och har därför relevans för tråden.
  • Anonym (D.D.)

Nyfiken, vad betyder bad boy för dig?

.

Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
  • Anonym (D.D.)

.

Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
  • Anonym (D.D.)

.

• Anonym (D.D.)

.

• Anonym (D.D.)
    NELJ skrev 2018-02-08 10:03:34 följande:

Angående att försvara familjen så jagade min snälle, kortväxte datanörd till exman bort tre tjuvar som höll på att göra inbrott i vårt hus. Jag var gravid vid tillfället.

Det finns ingen koppling mellan snällhet och att inte träffa kvinnor och bilda familj.

Jo, det gör det och din historia bekräftar det. Din snälle man är onekligen inte snäll alltid. Var det en slump menar du att din man klarade av att jaga bort tre tjuvar?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?