• zuces

Någon mer som ruvar?

macksan skrev 2018-02-04 13:53:07 följande:

Bara för det hände mig betyder ju inte det att alla kan testa så tidigt. Tror snarare det är tvärt om att det är mer vanligt att testa positivt senare. Så ge inte upp :) hcg ökar ju varje dag så det är bara att testa igen. När han du bim?

På torsdag. Ska nog testa då. Tack för peppningen men jag ställer in mig på att det inte funkat så behöver jag inte bli så besviken igen <3
  • zuces
    smurf11 skrev 2018-02-04 14:22:10 följande:

Ja just jah har nog räknar fel på min ruvdag. Et är väl dag 0 och ruvardag 1 är väl dagen efter insättningen?! Då blir det ruvardag 10 idag söndag och testdag på ruvardag 14 alltså torsdag 8/2!

Du satte in tvådagars va? Då borde du kunna se snart! Ska du testa något? :D
  • zuces
    macksan skrev 2018-02-05 15:57:09 följande:

Jag har heller inga symptom. Tror inte man behöver ha det för att vara gravid uppenbarligen :)

Jag har testdag sön 11/2 men började testa redan i lördags på ruvardag 5 :)

Såg du något i lördags? :D
  • zuces
    macksan skrev 2018-02-05 16:07:56 följande:

Ja det var positivt :D

Har du fortsatt testa eller väntar du in testdagen?

Grattis!! Detta hade jag missat helt :D

Jag väntar nu! Orkar inte leva i halv förtvivlan och halv hopp så det blir att vänta till åtminstone BIM!
  • zuces

Macksan, du fick väl en blasto insatt sen 30 januari. Om du plussade i Lördags så plussa du på ruvardag 4?

• zuces
    macksan skrev 2018-02-05 16:47:19 följande:

Jag fick den insatt den 29/1 och hade ägglossning den 24/1

Okej förstår!! Men så skönt att kunna se så tidigt redan :) har du kunnat testa så tidigt i dina andra graviditeter också? Var testet väldigt svagt elle hur såg det ut? Har du bild??
  • zuces
    macksan skrev 2018-02-05 17:01:41 följande:

Syns min bild?

Jaa jag tycker det syns ganska tydligt! Grattis igen :D hoppas det stannar kvar!
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-06 08:40:53 följande:

Kunde inte halla mig Så testade i morse rd 6 men det va negativt :( fan också. Fick förhoppningar eftersom löst om flera och det verkar vara åndå rimligt att testa plus med blasto på rd 5/6 redan...

Puh, är det kört nu.

Jag har läst att vissa får först negativt men sen positivt. Däremot ska jag inte ljuga.. jag är heller inte så positiv till om man inte ens ser en liten skugga iallafall som sen ökar. Din ruvardag 6 motsvarar min ruvardag 9, och det var igår. Jag testade inte igår för orkar inte bli besviken men ruvardag 8 testa jag(din ruvardag 5).

Jag är inte så jätte hoppfull längre men vi får se. Du har såklart också chans att få plus! Vi båda har, men jag vet som sagt inte.. tror mer på att man bör se något litet iallafall :(
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-06 09:35:46 följande:

Mm testade dessutom med ett mycket känsligt digitalt test så ja inte så mycket hopp kvar nu :(

Har inga symptom heller nada.

Hur många gg ska det ta!!! Så frustrerad!

Men vi håller ändå tummarna för oss att det ska vända o bli plus om några dagar!

Kollade på clearblues hemsida.. de räknar BIM som äl+14, 4 dagar innan väntad mens dvs äl+10 får 51% utslag på deras test. 3 dagar innan(äl+11) 82%. 2 dagar innan(äl+12) 90% och på BIM(äl+14) 95%.

Du var väl på äl+11 idag? Betyder att 82% få plus och nästan 20% får inte, du kan ju va bland dessa procenten! :)
  • zuces
    zuces skrev 2018-02-06 09:40:26 följande:

Kollade på clearblues hemsida.. de räknar BIM som äl+14, 4 dagar innan väntad mens dvs äl+10 får 51% utslag på deras test. 3 dagar innan(äl+11) 82%. 2 dagar innan(äl+12) 90% och på BIM(äl+14) 95%.

Du var väl på äl+11 idag? Betyder att 82% få plus och nästan 20% får inte, du kan ju va bland dessa procenten! :)

Nu sa jag fel! 95% gäller 1 dag innan BIM och inte BIM!
Svar på tråden Någon mer som ruvar?