• zuces

Någon mer som ruvar?

Den som väntar skrev 2018-02-02 14:58:57 följande:

Hej, Jag har ruvat klart för denna gång. Äntligen kom samtalet från läkaren med svaret på hcg provet. Jag är gravid!!! Men dessvärre hade mitt TSH värde (sköldkörteln) skenat av någon anledning och låg på 4,5 så nu är jag så orolig för missfall att jag knappt kan hantera det. Har tidigare fått 2 missfall efter insemination på egna ägg.  Måste fort försöka få hjälp att få ned  mitt TSH värde nu. Jag äter redan levaxin sedan 1 år men tydligt har något hänt de senaste månaderna. Kollade senast i augusti och då var allt OK. Väldigt nervöst detta men så kul att embryot i alla fall fäst!

För info så satte jag in en 5 dgr blastocyst efter äggdonation i StPetersburg och testade svagt positivt på sticka efter 8 dagar. Vågade inte helt lita på det då... Men det var uppenbarligen korrekt. 

Håller tummar för all ruvning

Grattis!! Vad kul!! Så bra att de håller koll på dina värden :) men varför ökar missfallsrisken om TSH värdet är högt?
  • zuces

Har glada nyheter! Inget mer blod på hela dagen idag :D kanske var en nidis igår trots allt

• zuces
    smurf11 skrev 2018-02-03 10:34:30 följande:

Är på ruvardag 10 men känner ingenting, bör man inte känna av brösten?

Vill inte bli besviken denna gång.

De sa att ägget såg så bra ut, men samtidigt tyckte de att två ägg gjorde det, men bra ett delade sig till 4 celligt.

Känner ni något?

Tar du nån progesteron? Eller är det i naturlig cykel du ruvar?

Jag har svinont i brösten, har aldeig känt något liknande. Man brukar ju få ömma bröst vid mens men detta är liksom ont hela tiden. Tror det är för lutinuset..
  • zuces
    smurf11 skrev 2018-02-03 20:42:07 följande:

Jag tar progesteron 3 gånger per dag. Men jag känner inget i brösten, det tycker jag att man bör göra?!

Vi får hoppas att vi plussar trots allt!

Jaa det hoppas vi <3 så jobbigt när man är såå nära..
  • zuces

Asså jag är ju så dum. Jag testade igår ruvardag 7 och idag ruvardag 8. Ruvar på en tvådagars så det är ju fööör tidigt men ändå känner jag att det inte funkat nu..

Nu ska jag inte testa något mer förrän slutet på nästa vecka. Detta är bara dumt mot en själv. TJUVTESTA inte gott folk!

• zuces
    smurf11 skrev 2018-02-04 12:46:27 följande:

Syndes det inget nu när du testat? Det kan väl finnas kvar hcg av ägglossningssprutan i upp till en vecka 10 dagar!

Jag brukar testa mycket och tidigt både med graviditetstest och ältest, men inte denna gången.

Men får du plus nu, så vet du iallafall att det inte beror på ägglossningssprutan.

Tyckte mig se en svag skugga igår men det va exakt samma igår och inte starkare. Så det är ingenting, inget har synts än.. kommer iallafall inte testa mer nu för jag insåg hur ledsen jag blir.
  • zuces
    Tiinuli skrev 2018-02-04 13:16:31 följande:

Va inte så hård mot dig själv det är verkligen inte lätt att låta bli!

Du testade dock alldeles för tidigt med 2 dagars på ruvardag 7/8 ,kanske med en blasto kan testa så tidigt.

Hur tidigt kan man få plus med respektive dagars embryon? Tror har googlat att med 5dagars kanske rd 6/9 som tidigast?

Följer en engelsk beskrivning dag för dag och de menar på att eventuell implantering avslutades igår och idag börjar hcg produceras i mitt fall. Ruvardag 8 alltså. Och att på ruvardag 11 borde det va tillräckligt för att mäta men även om det skulle visa sig vara negativt så kan det vara falskt negativt.

Detta gäller 2 dagars embryo.
  • zuces
    macksan skrev 2018-02-04 13:42:06 följande:

Ja på riktigt :) dock var ju strecket svagt men klart tydligt, blev sen starkare och starkare.

Ruvardag 5 med blasto är som ruvardag 8 med en tvådagars. Och jag såg ingenting idag :(
Svar på tråden Någon mer som ruvar?