• Anonym (ts)

socsek som inte bryr sig?

Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

• Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 16:35:19 följande:

Ja, du skrev ju att Ts fick svaret att de skulle ta det nästa gång de träffades.

Ja. Varför upprepa?
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-01-29 16:57:46 följande:

Ja. Varför upprepa?

Jag la bara till att det socialsekreteraren sa var att familjehemmet bestämmer.
  • Anonym (Empati?)

Jag tycker synd om de placerade unga vars liv sätts på paus av illvilliga myndigheter.

• Anonym (Icke)
    Anonym (Empati?) skrev 2018-01-29 17:08:42 följande:

Jag tycker synd om de placerade unga vars liv sätts på paus av illvilliga myndigheter.

Om man läst några av TS tidigare trådar så inser man snabbt att så inte är fallet. TS är 14 år gammal och anser sig har rätten att vara ute sent och sova borta utan familjehemmets tillåtelse. TS har dessutom ett ganska tveksamt umgänge, vilket var en faktor när hon placerades. TS mamma kunde inte hantera henne.
  • Anonym (Batikhäxa)
    Anonym (Icke) skrev 2018-01-29 17:26:57 följande:

Om man läst några av TS tidigare trådar så inser man snabbt att så inte är fallet. TS är 14 år gammal och anser sig har rätten att vara ute sent och sova borta utan familjehemmets tillåtelse. TS har dessutom ett ganska tveksamt umgänge, vilket var en faktor när hon placerades. TS mamma kunde inte hantera henne.

Det betyder inte att familjehemmet har laglig rätt att undanhålla umgänge /neka Ts att ha umgänge med sin biologiska familj. Det borde alla veta som arbetar inom Socialtjänsten.
  • Anonym (Batikhäxa)
    SysterY skrev 2018-01-29 16:57:19 följande:

Det är väl ingen som sagt att de ska neka ts umgänge med sin syster i ett halvår.

Ts har gång på gång brutit se regler som familjehemmet har satt upp. Brutit tillitet etc.

Jaha? Vad har det med Ts rättigheter att umgås och behålla kontakt med sin biologiska familj att göra?
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Icke) skrev 2018-01-29 17:26:57 följande:

Fast du har ju faktiskt ingen aning om anledning till placering. Ts blev placerad som 9 åring om jag inte minns fel, samt att syskon också är placerade. Jag tror knappast att de blev placerade på grund av eget beteende vid så låg ålder.
  • SysterY
    Anonym (Empati?) skrev 2018-01-29 17:08:42 följande:

Hur menar du men sätts på paus?
  • SysterY
    Anonym (Batikhäxa) skrev 2018-01-29 17:32:07 följande:

Det betyder inte att familjehemmet har laglig rätt att undanhålla umgänge /neka Ts att ha umgänge med sin biologiska familj. Det borde alla veta som arbetar inom Socialtjänsten.

Om det inte passar med umgänge den specifika helgen så har familjehemmet rätt att säga nej.
  • SysterY
    Anonym (Batikhäxa) skrev 2018-01-29 17:33:30 följande:

Jaha? Vad har det med Ts rättigheter att umgås och behålla kontakt med sin biologiska familj att göra?

Handlade får konsekvenser.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?