• Anonym (ts)

socsek som inte bryr sig?

Jag brukar inte ringa men behövde verkligen hjälp igår pga hade problem eftersom jag skulle sova hos min syster men jag fick inte även om det var bestämt, då sa hon bara att dom bestämmer och sa att vi får prata om det nästa gång vi ses och la på?!! istället för att hjälpa mig att prata med dom. Jag och min syster bor långt ifrån varandra och vi kan inte direkt ses hur som helst på vardagen, och så bestämmer familjehemmet att jag inte får åka och socsek bryr sig inte?!

• Svar på tråden socsek som inte bryr sig?
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-01-29 12:25:33 följande:

Det var ju det soc.sekr gjorde. Hon sa att de ska prata om det nästa gång de möttes. Dvs hon hade knappast jour.

Och ja, jag vet att det också kan finnas manliga soc.sekr.

Ja men dåså. Det var väl jättebra att hon svarade även om hon nu inte hade jour så Ts fick något svar.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 12:52:52 följande:

Ja men dåså. Det var väl jättebra att hon svarade även om hon nu inte hade jour så Ts fick något svar.

Ts fick väl svaret är de skulle ta det nästa gång de ses.
  • Minimalen

Du har ju brutit mot regler tidigare som att sova över hos kompisar fast du du inte fick. Nu ville de väl visa dig att det får konsekvenser. De ville väl ge dig en konsekvens som kändes. Och vad kunde kännas mer än detta? Visa dem nu att de kan lita på dig genom att göra precis som de vill i tex 1/2 år.

• Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-01-29 16:03:42 följande:

Ts fick väl svaret är de skulle ta det nästa gång de ses.

Ts fick svaret att familjehemmet bestämmer, och förmodligen att de skulle diskutera det vidare vid nästa träff/möte.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 16:27:01 följande:

Ts fick svaret att familjehemmet bestämmer, och förmodligen att de skulle diskutera det vidare vid nästa träff/möte.

Ja?
  • Anonym (Batikhäxa)
    SysterY skrev 2018-01-29 11:38:40 följande:

Socialjouren är öppen dygnet runt.

Kan mycket väl vara så att Familjehemmet bestämmer när umgänget ska ske.

Ska man se till lagen så är det socialsekreterarens ansvar att se till att det placerade barnet får det umgänge och den kontakt barnet har rätt till med sin biologiska familj. Det hoppas jag att även du vet om du arbetar inom familjeenheten.
  • Anonym (Batikhäxa)
    Minimalen skrev 2018-01-29 16:18:53 följande:

Du har ju brutit mot regler tidigare som att sova över hos kompisar fast du du inte fick. Nu ville de väl visa dig att det får konsekvenser. De ville väl ge dig en konsekvens som kändes. Och vad kunde kännas mer än detta? Visa dem nu att de kan lita på dig genom att göra precis som de vill i tex 1/2 år.

Att neka Ts umgänge med sin familj i ett halvår är inte acceptabelt i denna situation.
  • Anonym (Tja)
    SysterY skrev 2018-01-29 16:28:11 följande:

Ja?

Ja, du skrev ju att Ts fick svaret att de skulle ta det nästa gång de träffades.
  • SysterY
    Anonym (Batikhäxa) skrev 2018-01-29 16:33:28 följande:

Ska man se till lagen så är det socialsekreterarens ansvar att se till att det placerade barnet får det umgänge och den kontakt barnet har rätt till med sin biologiska familj. Det hoppas jag att även du vet om du arbetar inom familjeenheten.

Ja, jag vet även om jag inte jobbar inom familjeenheten eller ens inom socialen.

Men allt umgänge ska ske i samröre med familjehemmet (två familjehem i detta fallet) Och tydligen passade det dårligt med umgänge denna helgen av en eller annan anledning.
  • SysterY
    Anonym (Batikhäxa) skrev 2018-01-29 16:35:03 följande:

Att neka Ts umgänge med sin familj i ett halvår är inte acceptabelt i denna situation.

Det är väl ingen som sagt att de ska neka ts umgänge med sin syster i ett halvår.

Ts har gång på gång brutit se regler som familjehemmet har satt upp. Brutit tillitet etc.
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?