• bluegrass

BIM MARS 2018

Hej!
    Jag hoppar in här jag med!
    Andra försöket, fjärde barnet. Våra barn är 9, 6 och 3. Vi har velat jättemycket fram och tillbaka om huruvida vi ska satsa på en fyra eller ej. Men nu är vi jättepeppade!
    Ni andra som har många barn sedan tidigare, var det ett självklart beslut att försöka få fler?

BIM 1/3

• bluegrass

Hej! Skrev lite i början av tråden, men lyckades inte lägga till mig i BIM-listan. Kan någon hjälpa mig? Kan man göra det från mobilen?
    Jag är iaf snart 38 år och är inne på andra försöket med 4e barnet. BIM 4/3.

Våra barn är födda -08, -11, -14. Hade äl igår eller idag. Nu är vi dock i fjällen och sover alla i samma rum, så jag hoppas att våra försök från tidigare i veckan och igår räcker????.

• bluegrass
    Jeex skrev 2018-02-19 09:54:34 följande:
    Lägger in dig i listan.

BIM mars: 

1/3 småsyskon2018, baraentilligen, snöoväder 

2/3 carnations, Lindsey77, SweetDelight, Dimfrost, Neptun, Liten 2018, Jeex

3/3 Joozzaan, Lebbmusen, SofiaS95, Entriss, Joannaq, PowerL 

4/3 Sofiaaaaaa, Therese, Bluegrass

5/3 Bambi91, Eal92, madly, regnkappa, bebislängtan25

6/3 Emhy89, hoefilter, XAHHA92 

7/3 Meej, TouchOfRed, Blåstjärna, Zandylina

8/3 LillaMy08 

10/3 Långväntanefterdig 

12/3 Lillefiddelin, joannac

13/3- maria1992

17/3 - YaseminL

18/3 Elsaida

20/3 LifeofBullshit

------------------------------------------

Vi som fått +
    Tack!!

Ja, nu är det snart 1/3. Spännande! Hoppas på en hel massa plus i tråden snart nu!
  • bluegrass
    Elizai skrev 2018-02-21 19:37:35 följande:

Ni som blivit gravida tidigare, vilka symptom brukar ni upptäcka tidigt?

Jag har haft molande värk i nedre delen magen av och till sen ägglossningen för 1,5 vecka sen (12/2) och idag nästan som mensvärk? Kan det vara något?

Det är över en vecka kvar till mensen så det borde inte vara mensvärk.. brukar få max två dagar innan.

Är sååå sugen att göra ett graviditetstest men det lär ju inte visa något ännu ändå. Haha. Men det kliar i fingrarna liksom.

Jag har de gånger jag varit gravid inte haft så mycket symtom före BIM. Lite ont i brösten och tydliga ådror på brösten. Mer symtom när jag har varit skengravid. Sedan sjukt trött och arg from v 5-6. Har plussat på BIM -3, BIM -1 och BIM -2. Har börjat testa på BIM -5.

Hur gör ni här med mat och dryck när ni försöker? Undviker ni alkohol och "förbjuden mat" även under försöken?
    Jag kör på att leva som vanligt fram till ev plus. Men egentligen kanske man inte borde det?
  • bluegrass

Carmations- världens största grattis <3!!
    Så spännande! Kul med trådens första plus! Hoppas att det blir många fler!

• bluegrass

Regnkappa- grattis!!

Jag ser tyvärr inga bilder från mobilen, så jah ser inte era tester.
    Men spännande att det är dags för många att börja testa nu!!

Jag är på äl +7 och känner efter alldeles för mkt. Ömma bröst ( men tränade igår och gjorde en massa armhävningar, så det kan vara det...). Lättretlig ( vilket tyvärr hittills har varit ett tydligt symptom för mig ) och sekretion från ena bröstet.
    Ordentligt illamående imorse, men det kan också vara vad som helst. Jag brukar vara ganska rationell, men nu blir jag helt besatt av detta.
    Har också en massa tester hemma, så jag börjar testa veckan som kommer.
    Håller tummarna för er alla <3

• bluegrass

Cupido- vad roligt! Jag vågar också säga grattis!!
    Själv testade jag neg imorse på äl+ 8. Självklart. Har aldrig plussat så tidigt så egentligen betyder det ingenting, men det är ju svårt att inte bli besviken! Får skärpa mig och vänta och se!

• bluegrass

Nkpg84- åh vad härligt! Stort grattis!!!

Ni som testat neg tidigt-
    Min första grav testade jag neg BIM-7,6,5,4 och sedan pos from BIM -3.
    Med tvåan testade jag pos BIM -2 men före det neg och samma sak med trean.
    Dock blir jag ändå besviken jag med. Testade neg idag på BIM -5.
    Men chansen finns absolut kvar för oss!

Läste att om man är 38 som jag snart är är chansen att bli gravid om man prickar äl bara 10%. Den siffran är lite knäckande.
    Har haft lätt att bli gravid tidigare, men sist var jag 4 år yngre.

Jag vill så gärna se era bilder på testerna, men får inte upp några bilder alls från mobilen. Får ngn annan det?
    Vet ngn hur man ska göra för att se?

• bluegrass
    PowerL skrev 2018-02-27 19:02:57 följande:
    Använde du testa tidigt tester då? :)

För det är det jag har gjort. Och de borde väl visa nu på äl+10/bim-4.

Jag är 33 och var 30 med första barnet. Då visade det tydligt plus på äl+10/bim-4 & hon kom till på andra försöket.
    Nej, iofs använde jag vanliga tester då. Denna gång kör jag testa tidigt. Men tror ända att det skiljer sig hur snabbt man stiger i Hcg vid olika graviditeter. Tror absolut inte det är kört vid neg på BIM -4.
    Håller tummarna för oss och alla andra!
  • bluegrass

Lindsey- vad tråkigt med ditt missfall!!
    Min mamma fick fem barn efter 35 och var 42 när hon blev gravid med femte, så jag hoppas att jag ärvt hennes fertilitet . Och min syster 41 år fick just sin fjärde. Jag tycker att så pass många får barn efter 40 så jag blev ändå förvånad över siffrorna.

Jag kunde inte se ditt test, men lät ju väldigt spännande!! Jag var aldrig fått ngt torksträck, när det har synts ngt så jag jag varit gravid. Tror och hoppas att du är det!

Svar på tråden BIM MARS 2018