• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Lizzzie skrev 2018-07-01 22:43:08 följande:

Hej på er!

Har hållit låg profil här. Men vill också säga kämpa kämpa kämpa, håll ut, det kommer hända! Efter 18 månaders försök utan en enda graviditet så plussade jag igår. Testade Letrozol denna månad trots att jag haft påvisad ägglossning genom blodprovskoll. Och det funkade här iaf. Kan såklart vara en slump men! Kan också tilllägga att jag aldrig varit så stressad som nu! Man kan alltså bli gravid trots extrem stress och press. Hoppas att jag kan ingjuta lite hopp hos någon. Vet hur jobbigt det är att försöka varje månad, gång på gång, och sedan kommer mensen. Kram på er

Åå va underbart! Hur får man d utskrivet? Måste man få d av en läkare? Påbörjade du utredning?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-07-04 14:05:36 följande:

Vafan händer med min kropp.... Har fortsatt att ta ägglossningstester eftersom jag inte var hemma sist när jag fick äl smärta. Jag kunde dock se en stegring på mina test sen dagen innan och dagen efter. MEN idag har jag fått ännu en stegring på mina test & känner jag min kropp så lär det bli positivt ikväll/inatt. Kan man ha två ägglossningar på en månad? 4 dagar mellan? Hade ju trots allt två äggblåsor vid inseminationen. Jag förstår ingenting!! Ni kan se dagens stegring på bilden..

Hmm skumt!! Ägget kanske aldrig riktigt lossnade för några dagar sen? Är du hemma nu? Min mens borde kommit idag. Men känner inget alls...
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-05 08:16:29 följande:

Vad irriterad jag är!! Skrev i en annan tråd igår där jag blev oerhört provocerad av en annan. Så är det hen som anmäler mina inlägg och hänger ut mig att jag trakasserat via pm. Kan ju inte kalla det trakassera när man skickar ett pm & förklarar varför man känner sig provocerad. Så hen gjorde att jag inte kunde skriva i någon tråd alls... Tack för den liksom.

Jag tror iallafall att jag fick fullt utslag på mitt äl test inatt då det igårkväll nästan var positivt! Så det var nog som ni sa att kroppen försökte i helgen men drog sig tillbaka & försöker nu igen!

Men vad dåligt!! Men okej så då kan ni få till d denna äl ju! Är på bim +1. Mensvärk nyss som försvann. Men är helt säker på mens om nån timme :( fan
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-05 09:12:40 följande:

Ja man slutar aldrig förvånas över vilka människor som finns här på familjeliv.. Jag hoppas att kroppen kan släppa det här ägget iallafall! Känns som att mina hormoner har blivit rubbade efter hormonsprutorna jag tog i juni, för såhär har min kropp aldrig gjort.

Har du något test hemma? Ta ett isåfall! Jag håller tummarna! <3

Va blev hen sur över om man får fråga? Ja jag könner lite samma efter spolningen alltså. Vet faktiskt inte om ja ens hade äl den här månaden. Har inget test o är på vift hehe så får vänta lite. Men är 100 på mens :(. Vilken cd är du på idag? 14?
  • Jooosen

Bim +2. Ingen mens. Mina bröst slutade ömma för flera dar sen. Så mensen borde kommit nu. Tror på utebliven äl. Vågar inte testa... men kanske gör d när ja kommer hem. Är bombsäker på icke plus dock

• Jooosen
    Corneliass skrev 2018-07-06 08:42:38 följande:

Ge inte upp hoppet! <3

Tack!! Nu kommer mina klassiska mens symptom dock! Brukar ni får ont i underlivet vid mens? Får d varenda gång.
  • Jooosen

Mens. Urs. Nästa äl är sista jag verkligen kommer orka satsa. Då har ja spolade äggledare tagit e vitamin o köpt äl test. Sen lägger ja ner den här skiten innan ivf tror jag.

• Jooosen
    LLW skrev 2018-07-06 11:29:26 följande:

Jag får det! Känns som någon slagit mig där nere med en hammare om och om igen, får så in i helvete ont.

Hur går det för er med utredningen? Vad är nästa steg?

Ja typ!! Samma här! Allt är klart. Vi väntar på ivf nu. Remissen är skickad så ska få den godkänd bara. Det enda som de har hittat (som d inte verkade bry sig om) var att min slemhinna var väldigt tunn för att va nära äl. Annars har de inte hittat något fel. Vist väntar ni oxå på ivf nu i aug? Kram
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-07-06 18:55:27 följande:

Skönt att allt är klart! Vad tror ni om väntetiden? Åh vad bra ändå att de inte hittat något, förhoppningvis går det då "lätt" med ivf.

Vi har dåliga/få spermier och missformad livmoder med ökad risk för missfall. Känns sådär.. men allt man kan göra är ju att fortsätta framåt. Vi ska till kliniken 2 augusti, så mindre än en månad nu. Börjar få rejält ont i magen inför allt man ska gå igenom :(

Ja jag hoppas det. Men man får ändå hjärnspöken. Typ att allt sett så pass bra ut så varför skulle då ivf gå bra. Snarare att det kommer gå skit. Men man får bara försöka tänka positivt nu!! Juste, hur gamla är ni? Kommer de kunna minska risken för missfall under ivf? Vår gyn sa allt mellan 3-6 månader ungefär så vet inte alls tiden :/. Funderar på att kanske försöka ta reda på det mer konkret när vi fått papper osv! Kommer du tala om för din arbetsgivare när ni sätter igång? Är så

Jäkla kluven kring det!! Det kommer gå bra i augusti <33
  • Jooosen

Kom in på min journal sen 2016 i samband med konisering. Läste precis att de skrivit att provet visar endocervikal slemhinna med kronisk

Cervicit. Vad innebär det? Låter ju inte bra?! Förstår om ni inte kan svara på detta men :(

Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år