Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LLW skrev 2020-01-10 10:02:14 följande:

Men vad konstigt! Jag sövdes också men lik förbannat ville dom att jag skulle ta cytotecen. Skönt att du slapp iallafall!

Förstår din frustration! Man vill ju bara veta VAD det är som gör att det inte fungerar. Tror du ni får testa att sätta tillbaka båda två den här gången?

Ja jag blöder hela tiden typ. Har gett upp. Det är kört, jag vet det. Vill bara få det överstökat nu

Vad märkligt men ja olika kliniker gör verkligen olika... Men ändå är de alltid så säkra på att de gör rätt.

Nej, rpc har sagt att de aldrig sätter in två oavsett :( I Falun hade vi antagligen fått det eftersom vi blev erbjudna det redan första ivfen där och det känns trist att vara på rpc för jag vill jättegärna återföra två...

Alltså vilket jävla skit, så ledsen :( Beklagar verkligen, helt sjukt att du måste gå igenom detta... Finns det något i en missfallsutredning som ni inte gjort än? Såg på din blogg att ni pratat om att ge upp. Så otroligt sorglig tanke men jag förstår att ni inte orkar heller. Är donation av ägg eller spermier något ni funderat på? Förlåt för massa praktiska frågor mitt i krisen, du behöver såklart inte svara <3
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Jag ringde rpc igår morse för att fråga om återföring, sköterskan sa att man INTE behövde vänta en mens efter hysteroskopi men att läkaren skrivit i journalen att han skulle ta kontakt efter hysteroskopi för att göra en plan för fet, så jag ska bara vänta på att han hör av sig tydligen.... Frågade om det skulle gå snabbt men det var högst oklart. Well, igår kväll fick jag positivt ägglossningstest så nu vill man ju gärna veta om man ska göra återföring nästa vecka eller inte!!! Ska ringa på måndag och tjata fram ett svar. De vill att man börjar med lutinus två dagar efter positivt ältest så isf måste jag ju börja imorgon. Kommer göra det oavsett, det värsta som händer är ju lite extra progesteron i kroppen så...

Det var lite konstigt med ägglossningstestet dock. På fredag morgon var det negativt, på fredag kväll positivt och lördag morgon negativt igen. Brukar ha åtminstone två dagar positivt. Hade jag inte testat på kvällen hade jag ju missat det. Brukar även känna ägglossningen 9 gånger av 10 men inget än så länge... Men men.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-01-12 15:18:03 följande:

Så otroligt orättvist LLW. Förstår att du inte vill hoppas ett skit. Men jag ber till högre makter att det kanske är så att en av dom hänger kvar :(... hur mycket ska man palla egentligen. Massor av kramar till dig.

Såg att ditt äl test var kort positivt hedblomster! Har du känt av någon äl? Eller typ haft äl flytningar? Jag brukade oxå alltid ha pos i två dagar... jobbigt o inte veta.... skulle läkaren ringa ang återföring på

Måndag?

Jag har haft älflytningar men inte känt av äl eller fått ont i brösten som jag brukar... Händer ibland att jag inte känner, men väldigt sällan, sen kommer mensen ändå så antar det har gått bra iaf. Men ibland har mensen inte kommit och då har jag ej haft ägglossning. Blir lite nojig över hur det blir om vi får göra en återföring och åker dit och så är kroppen inte i rätt del av cykeln. Kanske skulle man bara vänta och göra en stimulerad som planen var från början... Det var oklart när han skulle ringa, nån gång när han tittat på svaret typ. Men jag tänkte ringa imorgon och tjata...

Hur är det med dig förresten?
  • Hedblomster

Pratade med sambon och vi bestämde att vi väntar med återföring tills nästa cykel. Vi ska ju prova stimulerad då och vi vill inte gå miste om det, har två i frysen nu och använder vi ett i naturlig cykel denna månad så finns ju risken att vi inte har något kvar till den stimulerade, om ni förstår hur jag menar... Så det blir ännu en månads väntan men det känns ändå rätt, bara jobbigt.

• Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-01-13 09:01:23 följande:

Ja sådär håller min kropp oxå på...! Ser nu att ni ska vänta en cykel. Det låter vettigt trots allt. Även om man hatar o vänta ännu mer så verkar det klokt tkr jag!! Jag mår bra. Har tydligen dåligt värde på sköldkörteln. Så ska iväg nu o ta ett extra prov. Tankarna springer genast iväg. Tänk om detta gjorde så att ja inte blev gravid på 3 jävla år... vår utredning var ju ett skämt. Men men vi får se!

Oj ja det kan ju vara en orsak! Jag vet att jag testat det iaf och hade 1,5! Vad hade du?

Är såååå irriterad på kliniken nu. Försökt boka en telefontid med läkare två ggr sedan hysteroskopin men de säger bara att jag inte får boka en tid förrän de fått in journalkopian från ingreppet. Ursäkta men huuuuur ska jag veta när de får den? Och kan inte jag som patient få prata med min läkare oavsett? Jag kanske har saker jag vill ha upp?! Det står ju i min journal att de ej hittat nåt på hysteroskopin, hur mycket mer info behöver de? Hade förstått om det hade hittats något konstigt och ovanligt men det är ju inte så!
  • Hedblomster
    mrsLina skrev 2020-03-07 20:14:46 följande:

Nu vill jag ha en uppdatering! Är inte så aktiv här men hejar på alla :)

Fortfarande inte gravid efter åtta återföringar lol, så ensam kvar nu!
  • Hedblomster

Hej tråden <3 Känt mig så ensam sen så många av er "tagit examen" härifrån. Undrar också hur det gått för tex Fifen?

Min klinik har varit stängd i tre månader nu, stängde strax innan vår nionde återföring. Så jobbigt. Vi har startat upp processen med Olga fertility clinic i Ryssland men det ligger såklart också på paus just nu. Vi ska dit för hysteroskopi och ERA-test och massa blodprover, ja, nån gång... I höst hoppas jag. Försöker att inte tänka så mycket på det men det är svårt och gör ont. Hoppas alla har det bra om ni läser det här!

• Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-06-29 20:35:47 följande:

Följer dig på instagram o hoppas så fruktansvärt mycket att ni ska lyckas! Är imponerad över hela Rysslandsgrejen. Var oxå inne på det litegran innan pluset. Sjukt frustrerande kan ja tänka mig att allt är på paus nu oxå. Mardröm :(. Jag hoppas ni får köra igång snart och att processen att vända sig utomlands ska hjälpa. Är det hemskt mycket pengar det handlar om oxå? Du ska se att ni kommer att lyckas! Jag tror på att vända sig till annan klinik med andra infallsvinklar!

Jag är i v 34 och kan fortf inte riktigt förstå att jag är gravid. Det hände liksom bara alla andra. Även dom som kämpat. Om allt går fint så kommer en flicka i mitten av augusti. Kram <3

Åh vad fint av dig att fortsätta följa! Ja det är hemskt mycket pengar i Ryssland... Själva paketet med tre behandlingar kostar 100.000, sen är det hysteroskopi plus ERA typ 30.000, blodprover, läkarundersökning, ultraljud hemma i Sverige typ 1000 kr styck, medicin som kanske inte går att få på högkostnadsskydd, minst tre resor med flyg och boende och lyckas det inte på första återföringen blir det fler resor... Men det är värt det men så otroligt stressande och jag har ingen lust.

Så sjukt att du snart har en bebis! Så kul <3 Hoppas allt går bra med förlossningen också!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2020-06-30 21:16:17 följande:

Hej fina!

Jag har tänkt mycket på dig men inte vetat om jag ska skriva eller inte.. vet inte om det känns jobbigt för dig att läsa :/ men undrat mycket hur du mår och hur det gått.

Hade ni slut på försök hos landstinget eller beslutade ni att gå vidare iallafall? Hur har våren varit, har du gjort någon återföring eller har det varit stopp?

Hej! Såklart det är jobbigt ibland, jag är ju otroligt avundsjuk på de som lyckas, jag VILL inte vara avundsjuk på andra som kämpat men kan inte rå för det! Tycker såklart ni förtjänar det och vill ändå gärna veta hur det går <3 Men brukar gå in på din blogg och titta :)

Vi har kvar landstingsförsöken men vill inte göra fler... De vill göra exakt samma protokoll en tredje gång och jag orkar inte det. Men om det drar ut på tiden med Ryssland kanske vi gör ett försök i Sverige ändå bara för att maxa tiden. Vi gjorde en återföring i februari senast :( Sen stängde dom. Men de öppnar i augusti igen, dock kan det ju bli fullt och vi blir nekade återföring.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-07-01 15:25:08 följande:

Ja Fyfan va pengar men vad gör man inte! Är din sambo med på tåget? Känns som att man råddade i det mesta på egen hand. Har för mig att det är lite samma för er. Det krävs ju mycket logistik kan jag tänka mig när det är utomlands som gäller oxå. Men ni kommer förmodligen få sätta in ett fryst i höst först? Sen köra igång med det andra om det inte fungerar? Hoppas av hela mitt hjärta att det tar sig! Ventilera gärna här så mycket du orkar. Är inne o läser ofta. Kram

Jaa min sambo är väl med på det sätt att han vill åka till Ryssland och betalar största delen men jag får stå för råddandet som vanligt... Jag kommer antagligen få ordna allt med visum och liknande men ja, han betalar iaf... Bara tacksam om vi kommer iväg. Hoppas det kan bli en återföring i höst iaf, om det inte blir för lång kö eller krockar med undersökningarna i Ryssland. Vi får ta det lite som det kommer. Jag har tydligen fått en cysta för första gången också så måste gå och kolla hur den utvecklas typ innan vi fortsätter i Ryssland...
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år