Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Jag pratade med min chef igår, förklarade läget och sa att det är dagsformen som får avgöra hur/om jag kan jobba, vilket hon var helt med på. Sa även att jag nästa vecka behöver gå tidigare en dag för att träffa en kurator på kvinnokliniken, och det var helt okej. Känns skönt att ha det stödet, även om jag hatar att missa jobb. Kan aldrig slappna av när jag är sjukskriven, ens för en dag.
Åh jag förstår dig så himla väl angående pausen! Jag har inte varit på gymmet sen i början på april, pga behandlingar och ruvardagar och sen graviditeten.. känns som att varenda muskel i kroppen tynat bort, jag vill bara kunna leva normalt igen!
Det är sjukt hur lång tid allting tar. Som du skriver, blir det återföringar och helgstängt tar det en hel säsong för att köra en behandling från början till slut. Allt blir så utdraget, det enda man gör är att vänta. Vad tror du om behandlingsform? Blir det korta igen?
Vi kommer köra i princip exakt samma protokoll igen. Vi gjorde korta och började med gonal f 150 IE sist men fick gå upp till 175 efter första ultraljudet. Nu börjar jag på 175 direkt och tar bemfola istället men det är samma ämne så vitt jag förstår så. Har iaf ätit Q10 de senaste månaderna men i övrigt typ gått upp i vikt (fortfarande normalviktig dock) och absolut inte tränat... Får se vad resultatet blir. Tidigast jag kan få mens för att börja i augusti är 12 augusti för då öppnar kliniken. Min mens kommer nog 10 eller 11 augusti... Men om den kommer 11e så kommer jag nog ringa 12e och fråga om det går bra ändå, eftersom man ändå börjar med sprutor på cd 2. Så får jag väl jaga medicin samma dag isf haha. Annars blir det i september. Börjar känna mig lite taggad tror jag.
Vilken klinik skulle ni köra på, Falun? Bor ni långt bort?