Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LLW skrev 2019-11-28 09:33:45 följande:

Tack för ditt svar angående skrapningen! Vilken dag i cykeln gjorde du den? Jag tror vi kommer testa, men är lite osäker på om/vad det kostar.. det borde ju kosta men läkaren sa ingenting om det när vi pratade. Bara att vi ska testa det nästa gång. Får se vad dom säger.

Hur mår du nu? Klarade sig det första dom tinade? Ruvardag 5 idag, har du tänkt testa denna gång eller väntar du? Hoppas så mycket att det tar sig den här gången, snacka om att ni förtjänar det! <3

Vi gjorde det typ en vecka efter positivt ägglossningstest, sedan väntade man på mensen ytterligare en vecka senare och återföring gjordes efter nästkommande ägglossning! Vi skulle ändå ta en paus där pga färskförsök innan så passade bra. Vet inte riktigt hur det funkar med såna kostnader privat :(

Ja det första klarade sig så två kvar i frysen. Fick se embryot på en skärm i realtid och det såg inte ut som en blastocyst riktigt men de sa att den höll på att "pumpa" och expandera... Hade nog velat att den gjort färdigt det innan återföring men men. Mår som vanligt, tror jag tänker på det mer eller mindre ju mer jag tappat hoppet. Förra gången testade jag senare än vanligt, rd 10. Har ingen plan för testandet... Vet att det kommer börja kännas att jag vill testa runt bim men då är det mitt i nästa jobbvecka också, haha. Kanske borde göra det på söndag som är rd 8 men har inte beställt test eller nånting så. Gud jag vet verkligen inte.

Läser din blogg så såg att du blivit sjukskriven några veckor <3 förstår att du verkligen är i kris nu...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-11-30 10:28:24 följande:

Hmm, då tror jag det kommer krocka med julstängt för vår del.. räknar med att få ägglossning strax före jul. Kanske skippar det om det finns någon chans för återföring istället. Men jag har inte fått min mens efter aborten än så vet inte alls egentligen hur jag ska tänka. Går efter hur det var sist men då var ju förloppet med aborten annorlunda. Får vänta och se helt enkelt.

Åh låt det funka för er!! Förstår att det är svårt att hoppas dock, och ibland är det kanske bättre att inte göra det. Försöka glömma bort att man ruvar.

Ja det är en kris. Trodde inte jag skulle må så här dåligt men allt jobbigt vi gått igenom de här åren som ofrivilligt barnlösa kom ikapp mig. Ska vara hemma två veckor till. Känns båda bra och dåligt, men min kurator var väldigt sträng med att jag absolut inte får börja jobba innan dess så det är bara att lyda.

Vad typiskt... Men jag vet inte om man måste göra just då i cykeln eller om det bara var så på min klinik!

Är på rd 9 nu och helt säker på att det inte gått. Allt i kroppen har bara släppt liksom. Mensen blir alltid sen med progesteron men... Så fort den kommit ska jag ringa och kolla om det blir något med hysteroskopin eller inte. Annars ska vi testa stimulerad cykel i januari, bara för att vi inte gjort det tidigare...

Om två veckor börjar jag på nytt jobb och det känns väl dels lite kul men undrar också hur jag ska orka.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 6 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-12-06 08:53:55 följande:

Hur mår du? Har mensen kommit? Tänker på dig!

Ja nu har jag fått mens... Så pissigt. Vad gör vi om det inte funkar? Om ivf verkligen inte går för oss? Klart vi kan åka utomlands men det finns ju inga garantier där heller? Önskar nästan att det var fel på mina ägg och att vi visste det för jag har inga problem med äggdonation. Men om det är min livmoder eller något annat?

Ska till läkaren på hemorten på onsdag för att diskutera hysteroskopi, som läkarna i Uppsala rekommenderar, men han "vet inte riktigt hur han vill göra" så jag måste dit på besök tydligen... Vill göra privat annars men det kostar ju pengar.

IVF utomlands kostar ju också pengar som jag inte vet om vi har, vi vill ju köpa bostad också och ska vi spara till en handpenning först eller ivf först?! Vill ju utomlands göra pgs i så fall och det kostar. Resor kostar. Boende, semesterdagar...
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-12-08 17:44:42 följande:

Ingen mens än. Detta är en sån galen tortyr!! Minimal brunt när jag kände med fingret imorse lol... ömma bröstvårtor fortfarande. Ruvardag 11 idag med femdagars. Cykeldag 32. Brukar ja 27 dagars. Vågar fortfarande inte testa. Tror att mensen kommer att komma o pallar inte se ett negativt test :/... tack för omtanke!!

Ja det är lovande att den ej kommit än!!! Men man vill ju inte ropa hej... Hoppas hoppas!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Usch, jag har sån ångest över barnlöshetennu nu för tiden. Vet inte vad jag ska ta mig till.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-12-08 22:23:14 följande:

Jag förstår dig vännen! Blir extra påtagligt nu runt jul tycker jag. Och varje gång man går in på instagram eller Facebook så dyker det upp ett nytt gravidbesked. Känns som ett knytnävslag i magen varje gång.

Har du någon samtalskontakt? Är det annars något du skulle kunna tänka dig? Jag är så tacksam att jag har min kurator nu, ser verkligen fram emot mina besök där när jag äntligen får prata ut och kan få stöd.

Men ja. Vad ska man ta sig till? När ska det äntligen ta slut? Är livrädd för framtiden.

Ja det gör så ont för jag hade ändå hoppats att få vara gravid under jul. Och jag har verkligen kommit in i en kris nu efter sjunde återföringen och tänker att något är fel och vi kommer verkligen inte lyckas på vanligt sätt med ivf :( Och min svärmor fällde någon kommentar till sambon, jag var inte med, om barnbarn... Hon vet att det är jobbigt för oss och menar inget illa och hon ville nog bara att sambon skulle dela med sig om hur det går men det gör ändå ont. Vi gör så gott vi kan...

Jag har ingen samtalskontakt, har inte blivit erbjuden men vet att det finns... Känns dock som att jag inte förstår hur jag ska ha tid. Varje gång jag ska till sjukhuset måste jag vara borta minst halva arbetsdagen för det ligger så långt bort. Alternativet är väl vanliga kuratorn på vårdcentralen men hen är väl troligtvis inte insatt i detta.

Också livrädd för framtiden samtidigt som jag bara önskar att det skulle vara över oavsett utgång på något vis. Så man kan gå vidare med sitt liv...
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-12-11 09:41:18 följande:

Samma här.. första gången jag blev gravid i somras var jag så glad att jag skulle få vara höggravid under jul. Gör så ont när jag tänker på hur det kunde ha varit om allt bara gått vägen och blir ledsen när jag ser andra som är i samma vecka som jag skulle varit.

Åh fy, kommentarer från andra klarar man sig utan! Vi behöver verkligen inte bli påminda.

Förstår att det är svårt att få till tiden, men om det skulle gå kan jag verkligen rekommendera det. Önskar att jag börjat tidigare..

Jag hoppas innerligt att 2020 är året vi äntligen blir mammor.

Ja ONT gör det :( Nu har jag iaf fått tid för hysteroskopi. 9e januari. Min hemortsläkare rekommenderar inte men kunde ju inte säga nej när läkaren på akademiska gör det. Grät mig genom besöket, hatar att vara hos läkare, hatar att prata om ivf. Han tycker inte att det funkar bra i vården kring mig att det är så många olika inblandade så i framtiden kommer jag bara träffa dem på akademiska.

Han påstod för övrigt att frysta embryon har sämre chans än färska men det tycker jag låter väldigt gammeldags och den senaste statistiken visar ju inte alls någon markant sämre chans för frysta.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-12-11 12:57:47 följande:

Rd 14 med femdagars. En minimal rosa flytning. Fick likadant i söndags. Mina bröstvårtor ömmar inte förtillfället. Plötsligt sjönk hoppet. Testdag på fredag. Ska försöka hålla mig. Vilken pers detta är!!

Vilken tortyr! Men det behöver inte betyda nåt... Det är ju inte normalt att INTE få mens än om man INTE vore gravid, speciellt när du ej tar lutinus tänker jag!
  • Hedblomster

Hysteroskopi nästa vecka men känns som att allt tar en evighet. Vet inte när vi kan göra återföring igen. Tidigast februari antar jag. Mår skit och önskar att vi aldrig hade haft utomkveds och aldrig hade haft missfall. Tänker på en låt av Loke som slutar såhär:

"Stjärnor tänds till liv när himlen vänder.

De målar om den ifrån svart till mörkdjupt blå.

Känns som jag når dina mjuka små händer.

Och fast jag inte borde det så saknar jag ändå.

För jag tror nog, nej jag vet, du skulle varit underbar.

Men bara fortsätt vara det vi alla, fortsätt vara det vi alla var.

Till dig från den som aldrig blev din far."

• Hedblomster
    LLW skrev 2020-01-07 14:22:14 följande:

Hej vännen! Vilken dag är det hysteroskopi? Ska du ta cytotec innan? Förstår att väntan känns förjävlig. Usch vad mycket tid som går när man inte kan göra annat än att vänta. Det är nästan det värsta i allt det här. Tiden.

Så fin text! Träffar ju rakt i hjärtat.

Jag var där idag! Ingen cyotec för jag sövdes så det var full narkos haha... Fattar inte varför?! Äggplock går ju bra vaken. Men men. Allt såg normalt ut iaf. As per usual... Alltså det är ju bra att det är normalt, då kan jag sluta oroa mig för det, men ibland tänker jag att det vore skönt att hitta ett FEL. Eftersom de bara var inne och tittade tänkte jag fråga om vi får göra återföring denna cykel för jag ska ha ägglossning om ett par dagar... Men säkert vill de att vi väntar. Hade tänkt göra en stimulerad cykel bara för att testa, men kan lika gärna göra en naturlig till om vi får för vi har två i frysen nu och jag känner typ inte att jag är rädd om dom. Jag har inget problem med att "slösa" längre liksom. Nästa återföring blir oavsett den ÅTTONDE, så jäkla sjukt. Läkaren idag sa dock att han och hans fru gjort tio stycken innan det blev något så det var ju ändå lite skönt att höra. Känns som att alla som gjort såhär många måste åka utomlands typ.

Såg förresten att du börjat blöda igen och jag är så så så himla ledsen för din skull även om jag fortfarande vill ha hopp för dig! Om det spelar någon roll i universum om man hoppas eller inte så vill jag hoppas för din skull, antar att det är svårt för dig själv att göra det :'(
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år